renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník tudydudy
Vloženo 8.3.2018
Aktualizováno 8.6.2021
Zobrazeno 6 989x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Quickshifter na 1190, je to potřeba?

Vloženo: 09.01.2020, Uskutečněno: 15.08.2019, Stav tachometru: 29000 km, Zhlédnuto: 98x


Neb za těch několik málo let co vlastním řidičák na velké A jsem stihl zkusit už nemalé množství motocyklů (popravdě, ono to už začalo s A1kou), bylo mi zcela logicky umožněno svézt se i na motkách vybavených quickshifterem, nebo-li tzv. rychlořazením.

Systémem, který ať člověk chce nebo ne, posouvá jízdu a především zážitek z ní zase o notný kus dál. A je jedno zda jde o sypání kvaltů pod plynem vzhůru, nebo možná ještě efektnější podřazování s automatickými meziplyny.
V obou případech se jedná o věc značně zábavnou a už jen holý fakt ušetření práce se spojkou má něco do sebe.

Bylo tedy jen otázkou času, kdy i já začnu tenhle prvek výbavy na své motorce postrádat. Ano, teorii a zčásti i praxi řazení vzhůru beze spojky zmáknutou mám (pokud možno co nejvíc plynu, obrátky vyšší jak 5 tisíc a od 3ky nahoru to tam může začít padat), ale to přeci jen není úplně ono (a o té samé kratochvíli opačným směrem reálně ani neuvažuji). Proto mne vlastně jen tak bokem utroušená zmínka v dílně kam s Edou občasně zavítám, znějící zhruba jako: "Za chvíli budeme umět i na tohle dodělat qiuckshifter", vcelku hluboce zasáhla. A hned vzápětí mne zasáhla i cifra účtovaná za tento případný úkon. 15k za jednostranný, cca. o další 3k více za "plnotučný", tj. oboustraný.

A za to by již byl například konečně řádný šusplech pod motor, na zakázku udělané sedlo a možná i přídavná světla dohromady. A teď babo raď...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
RychlejSolista (5) napsal 09.01.2020 v 16:36+1

Ahoj, pokud mohu přidat svůj skromný názor na QS, po tom, co jsem ho jezdil na několika nových motorkách, rozhodně se tahle vychytávka užije při sportovnější jízdě. Při prudším brždění v nájezdu do zatáčky jen kopeš kvalty dolů a nestaráš se o práci se spojkou, což umožní soustředit se na ostatní věci. Řazení nahoru je samozřejmě pak také pohodlnější, ale samotná rychlost přeřazení není zase až o tolik vyšší, jako když umíš hladce zařadit bez spojky. Hodně záleží na tom, jak je QS odladěný (rozumněj - na jakou dobu vypne zapalování, případně kolik plynu sám přidá při podřazování). Kdy mi QS úplně nevyhovoval, bylo při běžném ježdění ve výletním/kochacím tempu, kdy bych si místo umělé přidání plynu při podžazování raději sám vrknul plynem pro hladší podřazení. Hodně tedy záleží na stylu jízdy a byť je dobře odladěný QS obecně super věc, právě při vlažnějším tempu mi byl občas spíš na obtíž - napříkald, když při nižších otáčkách chceš zařadit vyšší kvalt a ze zvyku ubereš plyn, v takovém okamžitu přestává QS být platný. Otravné může být i občasné nechtěné drcnutí do řadící páky botou, kdy se sepne senzor a na chvilku se vypne zápalko.... tož jsem se rozepsal, ale měl bys to vědět a zvážit.

1 reakce

tudydudy
tudydudy 09.01.2020 v 20:10

Ahoj, díky za komentář. Je to jak píšeš. Při ostřejší jízdě skvělý pomocník, při kochání už zas tolik ne. Zkoušel jsem převážně na strojích s modrobílou vrtulí ve znaku a byť zrovna u nich je tento systém snad jeden z nejdokonalejších, i tam se to s člověkem (zvlášť s člověkem ne zcela znalým) občasné hádalo a úplně dobrý pocit z toho vážně nebyl. Ona představa přiletět do svého oblíbeného vinglu, jen to tam skopat dolů a za doprovodu práskání výfuku při výjezdu zase zmizet je lákavá, ale asi si nechám zajít chuť.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Rozloučení - prodej

    Čas nastal, doba uzrála. Říkejme si tomu jak chceme, ale Eda šel do světa. Za adekvátní cenu a v myslím, že i slušném stavu. Navíc nešel nikam daleko, jeho novým majitelem je kamarád "odnaproti", takže možnost se občasně

    Typ: Prodej
    Vloženo: 08.06.2021
    Uskutečněno: 09.05.2021
    Tachometr: 39850km
  • Cestopis je tady a PF 2021

    Valnou část listopadu jsem se s ním lopotil a dnes konečně vyšel! Cestopis na téma mého letošního tripu do aqualandu včetně neslavného (ne)dojezdu zpátky domů. Máš-li proto chvilku času a čtení ti není cizí, rozhodně ne

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 30.12.2020
    Uskutečněno: 30.12.2020
    Tachometr: 38800km
  • Nešlo odolat

    Zastáncem zimních vyjížděk po silnici nejsem. Většinou se totiž děje za mrzkých teplot a po zasolených silnicích. Když ale letos na Štědrý den teploměr hlásil šest stupňů a předcházela mu ještě teplejší, propršená noc, t

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.12.2020
    Uskutečněno: 24.12.2020
    Tachometr: 38800km
    Komentářů: 2x


TOPlist