renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Ninja 250R (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Fipkus
Vloženo 9.5.2017
Aktualizováno 2.7.2021
Zobrazeno 2 806x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Má vše, co si od ní začátečník může jen přát a ještě něco navíc.

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 250R: Malý výběr, 1 válec, cena

První dojmy - Předchozí majitelka s ní moc nejezdila, takže motorka byla jako nová. Na první pohled jsem si ji zamiloval, po testovací projížďce se tahle láska jen prohloubila. Laik rozhodně nepozná, že jde o 250ccm motorku.

Motorku bych doporučil pro - Začátečníkům, slečnám, lidem, kteří "znovuzačínají" a necítí se na šestistovku.

Průměrná spotřeba - 4.03353 l/100km

Recenze

Ninja 250R je mým prvním strojem. Byl jsem dopředu rozhodnutý, že má první motorka nebude seškrcená 500-650ccm moto, protože jsem takového názoru, že tyto motorky na snížený výkon nejsou dimenzované. Raději budu jezdit na doraz na pomalé motorce, než zlehka na silné. Chci se navíc co nejvíc naučit, než budu sedlat silnější stroj a na to mi přijde 250ka ideální. Přeci jen se na silné a těžké motorce si člověk osvojí špatné návyky daleko snáz, než na slabší a lehčí, která daleko víc odpustí.



Dle recenzí jsem skončil na výběru mezi CBR 250R a Ninjou 250R. Pro CBR hovořilo ABS, pro Ninju vzhled (subjektivně), 2 válce (chtěl jsem točivější motorku) + výkon a hlavně to, že jich bylo na trhu asi 5x víc - tedy možnost výběru.



Musím říct, že jsem natrefil na skvělého prodejce. Jsem nyní 2. majitel po paní Novákové z Bohadlova. Ta o motorku pečovala skvěle, přestože na ní moc nejezdila (což mi potvrdil jak původní prodejce - Rimoto Třebíč, tak záznamy z STK). Aktuálně motorku servisuji u Moto Havrda, tedy snažím se udržet vyplněnou servisní knížku, aby po přechodu na silnější motorku měla tato skvělou historii a následující majitel se nemusel bát koupě ode mne. Celkově na motorce nejsou žádné závady (ani jeden z autorizovaných servisů také nic neobjevil), sem tam je možné najít chybu na laku či mikro-oděrky, ale na 8 let starém stroji se toto dá očekávat.



K jízdě - jsem nováček, tedy nemám předchozí porovnání kromě trénovacích/učících se strojů (GS500, YBR125). Dle mého motorka jde dobře za plynem, řadí se snadno a nebojí se otáček. Brzdy jsou trošku horší, je znát, že má pouze 1 kotouč vpředu. Ovládá se skvěle, což je dáno i její vahou. Má tendenci odpouštět chyby (špatné řazení, malý náklon).



S mou vahou (65kg) a výškou (170cm) nemám problém ani při delších cestách (150km a více) - ergonomie určitě není závodní, jedná se spíše o "okapotovaného naháče" - minimálně tak mi posed připadá. Horší je to s plexi, které nenabízí téměř žádnou ochranu, naopak, všechen vzduch vynáší do hrudi, v případě přikrčení se pak do hlavy, v rámci bezpečné jízdy rozhodně není možné se schovat tak, aby vás vítr nezasáhl (a to mám těch 170cm).



Často se objevuje v recenzích kritika zrcátek - já musím říct, že problém nemám. Bude to asi dáno i mým vzrůstem - vidím ale v zrcátkách vše a dobře.



Motorka má dobré pružné zrychlení, na okreskách nemám problém s předjížděním. Ve městě se skvěle propletu - na denní dojíždění je jako stvořená. Tomu odpovídá i spotřeba - ta se pohybuje mezi 3.75 až 4.00 litry na 100km.



Maximální rychlost jsem netestoval, avšak ani při 140km/h jsem neměl pocit nějakého hrozného zvuku, klepání motocyklu či nestability, naopak jsem byl pozitivně překvapen, jak drží na vozovce. (Rychlost otestována - viz update 1.)



S motorkou jezdím každodenně do práce za hezkého počasí a o víkendech pak i na jednodenní výlety do maximálního nájezdu 300km - tam mám pocit, že přichází hranice, kdy už moto přestává být pohodlná (neříkám však, že pokud bych si někde sedl na oběd, že by nebylo možné najet třeba 500km a více, v kuse by ale nad 300km byl prostě problém).



S najetými kilometry budu recenzi motorky rozšiřovat. Vydržet by se mnou měla až do roku 2019, kdy ji budu chtít vyměnit za silnější stroj.



Update 1 - 22. 5.:
- Odzkoušena maximální rychlost - 180km/h na rovině. Vše OK, bez klepání, žádný špatný zvuk, dobře se vedla.



Seznam vad na mém motocyklu:
- Odřená zrcátka (lehce) - na obou stranách (viz výše + Nehoda 1 v deníku)
- Odřená řidítka (lehce) - na obou stranách (viz výše + Nehoda 1 v deníku)
- Ulomený malý kousek plastu u blatníku (viz Nehoda 2 v deníku)



(+)
+ Lehká, dobře se vede
+ Jde za plynem, omezovač ve 14.000 otáčkách
+ Sedí se na ní příjemně, není to vyloženě pouze sportovní motorka
+ Velikost je super - nezdá se na 250ku, ale třeba ve městě se krásně proplete
+ Spotřeba (3.75l/100km)



(-)
- Horší tah v nižším spektru otáček
- Plexi neposkytuje moc dobrou ochranu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 30.06.17 v 21:29 10b.

Fipkus
Fipkus napsal 13.05.17 v 00:33

Ahoj, díky moc za hodnocení. :) Budu se snažit updatovat svoje zážitky. Tento víkend, vzhledem k počasí, napíšu o svých prvních výletech a motorku konečně trošku "zkulturním".

Všem přeji krásné a bezpečné kilometry v jedné stopě!! :)

Raptor85
Raptor85 napsal 13.05.17 v 00:05 10b.

Měl jsem Kawu zzr 250. I 250 - tka umí slušně uhánět, je to už dospělé moto. Ať slouží .

koalix
koalix napsal 12.05.17 v 20:56 10b.

Dobrá volba, začít se má zlehka

Lys
Lys napsal 11.05.17 v 18:40 10b.

Fajn žába, rozumný přístup. Ať to lítá!

Více komentářů



TOPlist