Pořídil jsem pro dojíždění do práce po Brně, na výlety po okolí s přítelkyní a občas si zajet i na chatu na Vysočinu či někam dál. Nic jiného než Vespa, nepřipadalo v úvahu. Nezaměnitelný design, styl, elegance, kvalita a pořádný kus historie.
Motorka koupena od FIRMA:Donar (Brno-Komárov) - Je vidět že p. Dresler je člověk na svém místě, velmi profesionální, zároveň přátelský a velmi ochotně se snaží vyhovět. Rozhodně doporučuji.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Vespa Sprint 125: Pimavera je s kulatým světlem prostě krásnější. I když má Sprint o fous větší kola.
Vespa GTS 125: Vyšší pořizovací cena a to i všech doplňků. Nic jiného než Vespa nepřipadalo v úvahu.
První dojmy - Vespa je jako stvořená pro začátečníky. Dříve jsem řídil jen párkrát čínskou padesátku a moped stadion. Ale už po pár velice opatrných kilometrech, jsem cítil jistotu, lehkost řízení a velkou radost z jízdy. Zatím plánuji zajíždět v nočním prázdném Brně, bez provozu a kolon je to nejen bezpečnější, ale také zábavnější. Motor má příjemný chod bez vibrací, tlumiče pracují výborně a malá kola ničemu nevadí. Trochu jsem bojoval při montáži některého příslušenství, rámy neseděly přesně na díry, šroub měl občas tendenci jít přes závit, ale nakonec se vše poddalo a je na svém místě.
Doplňky na motorce - Pořídil jsem ochrané rámy přední kapotáže, zadní kapotáže, předního blatníku, boční stojan, gumovou ochranu podlahy, velké čiré plexi, zadní pevný nosič a kufr s opěrkou.
Recenze
Vespa je prostě Vespa.
Motor - Výborně táhne už od rozjezdu, jak jsem někde četl "Z křižovatky vyrazím jako první a během pár vteřin jsem na padesátce, aby mě pak auta předjížděli sedmdesátkou." Na okreskách se ukazuje že od šedesátky/sedmdesátky nezrychluje už tak ochotně a na klikatých silničkách brzdíte na rovinkách dřív, než stihnete nabrat trochu rychlost. Spotřeba zatím bude asi vyšší než udávaná, po zaběhnutí motoru přesně změřím.
Kola a podvozek - Malá kola opravdu nevadí a podvozek si poradí i s přejížděním kolejí a kočičích hlav. Ovladatelnost je výborná.
Brzdy - Řekl bych že vůči váze stroje a nejčastější cestovní rychlosti jsou dostačující, ale mimo město, nebo se spolujezdcem už mají rezervy.
Úložný prostor - Kromě jiného jsem dokoupil i zadní nosič a kufr. Byl jsem překvapen kolik se do kufru a pod sedlo vleze věcí, není problém ani trochu větší nákup. Mám v plánu ušít kožené boční brašny, a brašnu na přední kapotáž, to pak nebude problém ani cestování, třeba na chatu. Přední schránka pod řídítky je díky umístění ABS malá a vleze se do ní akorát lékárnička a reflexní vesta a i když má USB konektor například pro nabíjení mobilu, ten se mi do ní nevleze.
Příslušenství:
Velké přední plexi - Zaslouží si velkou pochvalu, schovám se za ním celý a kryje i část řídítek. Ale v létě, až se začnu v bundě péct, půjde dolů.
Plachta - Originál plachta je propracovaná (kapsy na plexi a kufr, gumy na stažení, podšití v místě rozpáleného výfuku. Jediná výtka je vůči oku na řetěz, která je u předního kola, ale hodí se spíše u zadního, kde jsem ji dodělal. Kapsa pro plexi je větší, což jsem také upravil, kapsu přešil na menší a ušetřil tím i trochu místa díky odstřihnuté látce.
Po dvou letech v provozu dostala Vespa cestovní výbavu, v podobě několika brašen vlastní výroby.
Po třech letech provozu a najetých 20 000 km jsem s pravidelným servisem nechal nainstalovat pár tuningových dílů. Variátor Malossi multivar 2000, řemen Malossi, sekundární převod Malossi 15/41 a vzduchový filtr Polini, výsledek je perfektní. Motor má dle výrobce 7,9 kW, na zadním kole je teď 7,7kW. Výrazně se zlepšilo zrychlení, hlavně v rychlostech nad 50 km/h, do kopců to jede o 10km/h víc a zlepšila se i maximálka.
Celá je nádherná a je vidět, že ji máš opravdu rád. Super , jasných 10 bodíků
Tak to je nádhera
Paradni strojovna, paradne vysperkovana. 10 bodu.
slinti
Kde tvrdím že boční brašny jsou do města? Brašny jsou na cestování mimo město, jezdíme s partou na srazy po celé ČR a spí se pod stanem, je potřeba odvést kopu věcí...
180cc kit bych pořídit nemohl, jelikož na to nemám papíry. A i když mám papíry a větší moto (Vespu 300) v plánu v dohledné době, tuto ponechám s obsahem 125 aby ji mohla řídit partnerka bez papíru na moto. Za zbytečné doplňky lze považovat možná tak ochranné rámy ale ty nejsou nic drahého. Plexi a kufr jsou naopak velmi praktické. A i ty rámy už mi zachránili karoserii. Navíc Vespy nejsou jen o praktičnosti, je to prostě kult a každá si ji ladí i po vzhledové stránce.
Evidentně máš snahu ji shodit za každou cenu a kritizovat má rozhodnutí, i když nemáš nejmenší tušení co mě k nim vedlo.
bocni kufry do mesta na nic, spousta zbytecnych doplnku. Za ty penize sel poridit 180cc kit, variator, potazmo vyfuk a jiny sekundarni prevod.
co se tyce brzd, ty sou tragicke