S ohledem na plánovanou dovolenou v červnu jsem měl trochu strach o současný regulátor dobíjení. Přeci jen, jsou to 25 let staré elektrosoučástky vystavené spoustě vibrací a podobně. Četl jsem pár cestopisů a viděl jsem, že docela dost lidí na to dojelo, tak jsem se tomu chtěl vyhnout Vzhledem k tomu, že originální regulátor pořád funguje a tohle beru jen takovou "nouzovku kdyby náhodou", sáhl jsem po čínské variantě z eBaye, která mě stála ani ne 250 Kč. Četl jsem na ni hodně kritiky (ze zahraničních fór, kdy z výroby vadné čínské regulátory cpaly do baterky 20V, vyzkratovaly altec apod.) a taky že když funguje, vydrží max dvě sezóny. Trochu jsem váhal, ale nakonec jsem si řekl, že to nevadí. Je to záloha pro případné dojetí dovolené a pak by tam stejně šel jiný.
Tak jsem ho objednal a čekal. Když konečně došel, omrkl jsem ho. Vzhled podobný, konektor odpovídá, kabely hodně silné (viz. foto), je o něco lehčí než originál - asi lehčí zalévací hmota. Vrhl jsem se nejprve na test - jestli není vyzkratovaný, jestli nejsou proražené diody, jestli mají diody zhruba stejný pokles napětí - vše vyšlo jak má, takže přišel na řadu test na motorce. Origo regulátor jsem odpojil a při té příležitosti aspoň pořádně vyčistil kontakty v konektoru. Po zapojení nového a nastartování mi palubní voltmetr ukázal krásné hodnoty (skoro konstantních 14,5 V - stejně jako originální regulátor), v zátěži se světly taky v pořádku, takže paráda.
Vrátil jsem zpátky originál a tenhle půjde zabalit jako rezerva, ať můžu jet s klidným svědomím.
Vlastník | dadanek1999 | |
---|---|---|
Vloženo | 14.12.2016 | |
Aktualizováno | 1.12.2020 | |
Zobrazeno | 8 815x |