Pohodlný a spolehlivý společník jak na delší výlety, tak na ježdění po městě. Koupena v roce 2013 a od té doby najeto jen 5tis km, ale teď už budu mít konečně víc času.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FJR 1300: Na můj vkus až příliš těžká a krapet obava z vysokého výkony.
První dojmy - Při prvních jízdách jsem si musel zvykat na trochu odlišné zatáčení při velmi nízke rychlosti oproti Suzuki GS500E a celkově na vyšší váhu při manipulaci. Potěšil mě větší cestovní komfort a krásně táhnoucí motor. Bonus v podobně integrovaných kufrů je k nezaplacení. :-)
Doplňky na motorce - Tankvak, zadní kufr, 12V zásuvky
Recenze
Po zkušenostech se Suzuki GS500E jsem potřeboval něco se silnější motorem, větším cestovním komfortem a vzpřímenějším posedem. Koukal jsem se i po cestovných endurech, ale jelikož nejsem moc vysoký, tak jsem se musel poohlédnou po něčem nižším. Nakonec jsem našel celkem hezkou Yamahu FJR 1300 v jednom bazaru. U té mě ovšem nesedla její hmotnost a nakonec i obava z vysokého výkonu. Přejít z 500ccm/33kW na 1300cm/106kW by byl celkem skok. Naštěstí tam měli i tohoto černého krasavce, tak jsem si s ním udělal zkušební jízdu a bylo rozhodnuto.
Jezdí se s ní skvělě. Musel jsem si zvykat na výše umístěné těžiště, ale ta světlá výška je oproti GS super. S tou jsem čas od času někde škrtal, ale s Hondicí nemám vůbec žádný problém, ani když je naložená. I přehled o okolí je díky celkové výšce mnohem lepší a lépe se dá kochat krajinou. Díky předním plastům a plexi v nejvyšší poloze je ochrana velmi dobrá. V dešti ani tolik nevadí jet za kamionem. Plasty to velmi dobře chytají, možná by mohly být lepší v oblasti kolem bot. Tam je to horší. Jelikož je trochu širší, tak si musím dát pozor kde ještě projedu a kde né. Ale její pohyb v kolonách je stále relativně hbitý. GS bylo hbitější. To s manipulací na místě je horší, přece jenom váží 240kg (kór když je vyšší) a to už není taková sranda.
Motor je užasný. Táhle krásně plynule od spoda až skoro nahoru a hlavně, když přidám plyn naplno, tak ani tolik netrhne za ruce, jak GS při překročení nějakých 6000ot. Ta byla jak splašená koza Výkon je dostatečný na jízdu po okreskách a lze bezpečně předjíždět. Ve vyšších rychlostech by to už chtělo o pár koníků navíc. Na dálnici také stačí, ale není to žádné terno. Osobně nemám dálnice na motorce rád, radši okresku ikdyby to trvalo o 2h déle Spotřeba je kolem 4,5l/100km.
Brzdy mají ABS a duální brzdový systém. Naštěstí jsem jejich funkci nemusel ještě zkoušet a doufám, že ani nebudu muset. Jinak na hmotnost stroje brzdí dobře, ale brzovka je už staršího data. Tak po výměně to snad bude ještě lepší.
Úložné prostory v podobně dvou integrovaných kufru s úzkým "oválným" propojením mezi sebou a dvě odkládací schránky vepředu (vlevo zamykatelná, vpravo bez zámku). K tomu mám tankvak a zadní kufr. Takže na cestování je dostatečně vybavena.
28.3. 2016 - Teď mě čeká kompletní servis.
Krásný stoj. Pěkně napsáno a hezké fotky. 10b jistých.
super
super!
Díky všem určitě nějaké cestopisy a fotky přidám