PROFIL MOTORKY

Honda NT 700V Deauville (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník ToRoAshi
Vloženo 20.5.2017
Aktualizováno 6.9.2018
Zobrazeno 3 956x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje první "opravdická" motorka...opravdická proto, že má více než 50 ccm

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda ST 1300 Pan European: Dal jsem na zkušenosti ostatních vlastníků uvedené v článcích zde na webu, kteří ji nedoporučovali pro začátky.
BMW R 1200 RT: Je to nádherná motorka a možná se k ní jednou propracuji, ale chci začít postupně.
BMW K 1200 LT: Tato mě láká, ale je to vyšší liga a do ní musím kvalifikovat – projezdit.
BMW K 1600 GTL: Vrchol, ale na začátek se to vůbec nehodí a navíc cenově pro mě nedostupné.

První dojmy - Je nádherná...moje Zlatuška...už dlouhou dobu jsem koukal po motorkách pokaždé, když jsem je míjel na silnici a zrál ve mě plán, že prostě si ji prostě pořídím. A tak jsem to dlouze připravoval až se to konečně stalo. Dovezl jsem ji z Německa a ... jsem u vytržení. Pomalu se poznáváme, mám k ní respekt, ale nebojím se jí, moc si ji užívám. Líbila se mi od prvního pohledu, jak vzhledem, tak výbavou, kterou již od předchozího majitele měla. A hned při první jízdě s přibývajícími ujetými kilometry jsem cítil, jak se sžíváme a jak se na ní postupně uvolňuji.

Motorku bych doporučil pro - Všem, kteří chtějí na silnějších motorkách začít nebo po dlouhé odmlce (můj případ) zase znovu začít jezdit. A všem, kteří chtějí přes týden jezdit do práce a přes víkend si užívat krásných vyjíždět a výletů.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, originální Topcase, přídavné přední světlomety, individuálně tvarované pěnové sedadlo, podložka řídítek, navigace Fodsport, velká víka kufrů, nosič na topcase,

Průměrná spotřeba - 4.90387 l/100km

Recenze

Výběr, která to má být...asi nejtěžší věc. Vybrat typ motorky, to bylo to nejtěžší. Přemýšlel jsem nad kdečím, ale nakonec při zvažování všeho pro a proti a odpovídání si na jednotlivé dotazy jsem došel k závěru, že to bude silniční cesťák. No a pak došlo na hledání jaký... a protože na Deauville bylo plno kladných ohlasů založených na jednoduchosti a pohodlnosti a taky, že obsah motoru nebyl hned na start přes litr. To vše rozhodlo, že to bude Honda Deauville 700. A taky se mi pohledově hooodně libíla. No a když bylo vybrán typ, tak se začal hledat konkrétní stroj. A protože mojím požadavkem bylo ABS, tak se výběr v ČR hodně zúžil. Takže jsem se začal dívat i do Německa, kde jich bylo plno včetně této výbavy. No a stalo se, našel jsem takovou, která se mi líbila a byla za dobrý peníz a nebyla na druhé straně Německa. No a tady je:





Nějakou dobu mi trvalo přihlášení a získání značky, takže toho ještě spolu nemáme moc najeto. Navíc bylo ještě dost chladno, takže jsem ani nijak nespěchal. A je pravdou, že nemám na každodenní ježdění čas, takže zatím km přibývají pomalu.
Ale už z těch pár kilometrů se mi ukazuje, že to byla dobrá volba. Pro mě určitě. Tak prozatím toliko, jak budou přibývat km, budu přibývat i moje postřehy.

3.6.2017
Tak už mám ujeto pár kilometrů. A musím opravdu konstatovat, že motorka je zlatá nejenom barvou. Začali jsme si rozumět velmi brzy. Ale přesto mi připadalo, že buďto jsem už opravdu zapomněl úplně jezdit nebo je motorka tak těžkopádná, že mi to s ní pořádně lehce do zatáček nejde. A to platilo až do dneška. Dnes dopoledne jsem totiž podle návodu, když jsem procházel motorku co je na co zjistil, že mám nastavení zadního tlumiče vyšroubované na minimum. Tak jsem to podle návodu nastavil na "tovární" hodnotu a nechal to být. Nic jsem netušil. Odpoledne jsem vyjel a najednou jsem myslel, že mám jinou motorku. To bylo až neskutečné, jak mě začala poslouchat na slovo, nemusel jsem nic tahat rukama nebo nohama, stačilo se ladně naklánět a jen Zlatušku vést do zatáček. No jsem obrovsky překvapený, dnes ta vyjížďka mi udělala neskutečnou radost. Tak jestli někdo z vás začínající má podobné pocity, koukněte na nastavení zadního tlumiče. Zkušení, kteří se teď po právu smějí, nechť mě omluví...

17.6.2017
Sice nemáme spolu namotaný ani celý tisíc kilometrů, přesto už něco odjeto bylo. A ukazuje se, jak je to opravdu pohodový stroj, se kterým jsem se krásně sžil a začínám si už ježdění užívat a snad také i trochu zdokonalovat v jezdeckých dovednostech. Za tu dobu jsem už zjistil, že motorce opravdu velmi svědčí, když se před vyjetím jako studená nechá chvíli "brblat" na stojanu, dokud se rafika teploty motoru alespoň trochu neposune z nulové polohy. Pak se odvděčí klidnou jízdou hned od rozjezdu. Jak se jede s úplně studenou, jsou tam takové tvrdší rázy, které se pak při jízdě postupně vytratí. Já nikam nespěchám, takže ji rád nechám ohřát. Máme za sebou teď i servisní prohlídku v autorizáku Autoelegance Brno. Vyměněny oleje, ostatní kapaliny překontrolovány, celkově také motorka a jak říkal mechanik - je to v pohodě, vypadá to i na to, že stav tachometru je opravdový a není to stočené.
Co jsem zjistil už za tu krátkou chvíli, co jezdím. Jednak převodové stupně - kéž by do ní dali tenkrát japonští konstruktéři hned od startu šestku. To by bylo hned o 50% veseleji. Ta šestka opravdu chybí. Motor točí zbytečně vysoké otáčky při jízdě po víceproudé silnici. No nic, zvykl jsem si, i když občas ještě automaticky řadím podle zvuku motoru nahoru Jel jsem zrovna včera poprvé v dešti. A tady zase musím obrovsky chválit. Vše v pohodě, kapotáž a štítek odklonili 95% kapek mimo mě, takže jsem měl mokré jen předky bot od předního kola a spodky nohavic. To je bezva. A úložné prostory jsou pro mě k nezaplacení. Jel jsem do práce, takže vše jako notebook a další se vešlo do boxů a zpátky ještě oblečení a kilovka kafe. To jsem spokojený obrovsky. Jen to zavírání. S dekly musím opravdu bouchnout a přesvědčit se, že drží, že opravdu zacvaknuly. A pak taky to zamykaní klíčkem. Když už mám na stojanu nastartované a chci dozadu, tak to musím vypnout a odemknout. Asi si nechám udělat ještě jeden a ten si dám do bundy přesně to tyto případy.
Jo a vzpomněl jsem si ještě. Někde jsem četl, že optimální provozní otáčky pro Deauvillku jsou od těch 3 tis. do 6 tis., což mohu potvrdit. V tomto rozmezí jede ten motor opravdu nejlehčeji bez cukaní apod. Jak jde pod 3 tis., tak už se začínají objevovat i vibrace od kardanu a motoru se moc nechce. Rozjede se, to jo, ale zvuková kulisa není nic moc. Vyplatí se radši podřadit a rozjet to na nižší rychlostní stupeň.











30.7.2017
Čas běží, kilometry přibývají. Už jsme si naprosto fantasticky sedli. Už vím, co a jak je možné, limity nezkouším, na to ještě nejsem vyježděný, ale Zlatuška už je v ruce. A musím konstatovat, že je to opravdu univerzální motorka na každodenní poježdění. Integrované kufry jsou výborné, do práce nebo třeba pro pár věcí do obchodu - všechno je kam dát. Stejně tak odkládací schránky na palubní desce. Co se týká motoru, plně dostačuje i výkonností na předjíždění a "normální" ježdění. Pod 3 tis. otáček se mu nechce moc jet a nastupující vibrace. Od 3 do 2 tis. je to jen takové ťukání někde dole v kardanu, jak to jde ještě níž a člověk následně vezme za heft, tak se to celé roztřese...takže nenechat padnout pod 3 tis. - do 4 tis. si to příjemně ševelí, nad 4 tis. a hlavně kolem 5 - 6 tis. to už má krásný zvuk a motorka táhne jako splašená. No a spotřeba se drží lehce přes 5 litrů. Tankování zde na serveru to vypočítává v tuto chvíli myslím na 5,4 na 100 km. Když jsem udělal propočet posledního z natankovaných litrů a ujetých km podle počítadla, tak to bylo 5.1. Někde jsem tu četl, že někomu šla spotřeba dolů pod 5, nejdřív na 4.8, pak na 4.4. Tak to nevím, já zatím nad pěti. Asi za to moc tahám
Další zjištění, co jsem udělal, je to, že s vytaženým štítkem až nahoru sice na mě nefouká, ale na helmu už mi to jde naplno. A když ho dám úplně dolů teď v těch parnech, tak se mi Zlatuška najednou zdá lehčí na ovládání, jakože do zatáček apod. jde podstatně lehčeji, i akcelerace je taková hladší. Tak nevím, možná je to jen subjektivní dojem. No a pak ještě ta absence 6stky. Prostě stále se mi stává, že jedu a řadím a už není kam, protože jsem špatně počítal a už jsem na 5tce. Ale i třeba projev motoru a ostatní si žádá - hoď tam 6stku, ale není. A když není kde brát, tak ji tam prostě nedám... no musím si zvyknout nebo si pořídit ten ukazatel, abych jen mrknul a věděl, že i když chci řadit, že je to zbytečné...
Ale jinak bych neměnil, moje Deauvilka Zlatuška je ideální a krásně mi sedla...

4.9.2017
Pár poznámek z dalších najetých kilometrů. Nejdříve ke spotřebě, podle zápisků tady jsem začínal na 6 ltr. na 100 km - asi ta novicková vyplašenost a neplynulá jízda. A pak to šlo postupně dolů. Nyní je to tak, že když jedu ustáleně, moc často prudce neakceleruji a cesta nevede moc dlouho přes města, tak se dostanu na 4.8 l/100 km. To je nejmenší minimum, co jsem zajel. Pokud jezdím normálně do práce, což znamená jízda každý den do centra města, tak 5,1. Zajímavé je, že jízda s batůžkem spotřebu nijak výrazně neovlivňuje...samozřejmě, jde nahoru, ale zase, podle profilu tratě a stylu jízdy je to třeba jen desetinka. Takže spokojenost. Nuluji si při tankování denní počítadlo a vím, že víc než 400 km na nádrž neudělám.
Optimální jízda pro Deauvillku je opravdu na tu pětku jet cca 110 km, motor točí někde mezi 3-4 tis. otáčkami, vibrace jsou minimální a jede to sametově. Jezdit se dá do těch 160 km/h, dál to nemá vůbec cenu ani význam. Navíc se vyšších rychlostech, když fouká z boku, tak je to docela cítit a v jednom silnějším větru jsem jel i lehkém náklonu na stranu, aby to jelo rovně
No a ta šestka, ta fakt chybí, s ní by to byla teprve dálniční pohoda odhaduji tak v těch 130 km/h.
Zrcátka - perfektní. Pevně drží, neklepou se a jsou docela velké, je v nich pěkně vidět dozadu, když si je člověk tak akorát nastaví. Takže v této oblasti naprostá spokojenost.

15.5.2018
Hola, hola...nová sezona v plném proudu a i já točím další kilometry. Přes zimu jsem do plné nádrže aplikoval přípravek STP čistič vstřikovacího systému a po vyjetí jsem to dal ještě dvakrát. Výsledek? Spotřeba mi šla o půl litru dolů a motor je živější od nízkých otáček, kdy když nepodřadím a přidám plyn, tak se motor tolik neotřásá a táhne a rozběhne se rychleji do otáček. Tak uvidíme, zda to vydrží. Mám za sebou i první zahraniční (alpskou) dvoudenní cestu a podařilo se mi i naložený zajet nejnižší spotřebu - 4,1 l/100 km. A to jsem nejel na spotřebu, ale tak, jak jsem potřeboval, i když kochačka to byla. Domnívám se, že to souvisí s čištěním vstřikovací soustavy. A také asi ještě s jednou vychytávkou. Ručním tempomatem na snížení zatížení dlaně a prstů. Jednoduchá levná "omotávka" gripu plynu, přitom nejenom že odlehčí ruce, ale myslím si, že díky ní je moje jízda plynulejší a tím pádem i spotřeba jde dolů.

2.8.2018
Na tachometru je už 40 000 km. Takže příležitost napsat Zlatušce zase pár řádek do rodokmenu. A také případným zájemcům o tento typ motocyklu, aby měli o trochu více informací, než jsem měl já, když jsem se rozhodoval, kterou moto koupit. Docela se teď snažím cestovat delší trasy a s tím je spojena přeprava zavazadel. Deauvillka je na toto poměrně dobře vybavena. Mohu říci, že na víkend samotný jezdec se na základní konfiguraci nabalí v pohodě. Základní konfigurací myslím "malé" víka bočních kufrů a zadní topcase. Ve chvíli, kdy chcete je na více dní nebo ve dvou s baťůžkem, už je tato základní konfigurace nedostatečná a potřebujete nutně "větší" tzv. dovolenková víka kufrů. A na topcase nainstalovat nosič, česky řečeno zahrádku. Pak se rapidně zvedá množství přepravených věcí. Ovšem ruku v ruce s tímto se zase zvýrazňuje slabina Deauvillky a to náchylnost na boční vítr. A samozřejmě při nakládání je třeba velmi dobře uvažovat a nejtěžší věci dávat co nejvíce dolů a nejlehčí nahoru. Ale musím říci, že Deauvillka odveze dost...





Další věc - spotřeba s naloženou motorkou popř. baťůžkem. I v plném zatížení se nezvedá nijak rapidně, jak jsem čekal. Velmi milé překvapení. Spotřeba jde nahoru, to samozřejmě, ale jedná se o 2-3 dcl, což není vůbec špatné. Takže v tomto směru velká spokojenost.
No a ruku v ruce se spotřebou jsem udělal ještě jeden objev. Přidával jsem do paliva čistící přísadu. Před delšíma cestama, podle návodu. První subjektivní dojem byl, že motor je živější. Další dojem, který se začal dostavovat a myslím, že i potvrzovat, když jsem se na to zaměřil, je ten, že se ztratili některé z těch nepříjemných vibrací a propady a náhlé zátahy při pohybu plynem. No a pak jsem si toho všiml ještě jednou a několikrát za sebou to vyzkoušel - když se natankuje na čerpací stanici natural s přísadami, tak ten motor jede hladčeji a klidněji, vymizí některé vibrace při vyšších rychlostech, které jakoby drnčí celou motorkou.
Poslední věc - cestovní pohodlí. Pokud jede člověk sám na delší cestu (např. 400 km v kuse) ještě to jde. Posez na motorce je poměrně vzpřímený (mám výše řídítka) a sedadlo je upravené, gelové. Jak ale člověk jede se spolujezdcem a navíc nabalený, začíná se projevovat velikostní limit. Přeci jen je Deauvillka na spodní hranici cestovních strojů. Zvládá to, na konci dne neslézáte z motorky zcela zničeni, ale přeci jen pohodlí větších cestovních strojů to není...
Prozatím vše - vzhůru do dalších kilometrů...

2.9.2018
Vše běží jak má...a tak jsem se při jedné cestě rozhodl, že bych už mohl a chtěl postoupit výš... a proto je Zlatuška NA PRODEJ. Nemáte někdo zájem??






4.9.2018
Tak a je hotovo...šlo to ráz na ráz a Zlatuška je prodaná. A tím se uzavírá jedna její kapitola, kterou strávila u mne. Budu na ní s vděčností a láskou vzpomínat. A mám radost, že se dostala k lidem, kteří jsou na tom stejně jako já v době, kdy jsem ji kupoval...a kterým doufám zprostředkuje nejeden krásný okamžik života. Posílám jí i jejím novým majitelům pozdrav do Přísnotic...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rebel245
Rebel245 napsal 03.09.18 v 07:04 10b.

Muj dlouholety typ na koupi...vecko kardan a moc ulozneho prostoru vcetne plexi

Stomcolt
Stomcolt napsal 04.10.17 v 17:08 10b.

Podle toho jakou sis vybral motorku si určitě sympaťák a príma chlap To se pozná!
Mám totiž stejnou. Tak můžu potvrdit, že tvůj popis sedí. Jenom se vždycky zlobím, když někdo říká, že je to barva zlatá. Pro mě je to prostě hnědý. Tak to je asi jediný, v čem se neshodneme, ale na očním už mi říkali, že to se mnou jde nějak z kopce, tak nevím. Spotřebu mám dlouhodobě o něco nižší asi 4,4 podle ukazatele. Je to i tím, že jsem jezdil občas na vyjížďky spolu se synem na CBF125. No spotřeba půjde nahoru i mě, protože syn přesedlal na SV650, tak mi bude nejspíš prohánět pérka.
Popis máš pěkně udělaný a motorka je krásná, takže ti posílám "nezaujatých"10 bodíků.

Sakramento
Sakramento napsal 17.09.17 v 20:10

Pěkně napsané. Gratuluji k této volbě. Nezklame tě. 😀😀

Sakramento
Sakramento napsal 15.09.17 v 19:28

Pěkně napsané. Gratuluji k této volbě. Nezklame tě. 😀😀

borja1975
borja1975 napsal 17.07.17 v 16:17 10b.

Dobra volba, at dobre a dlouho slouzi. Ten druhy klic na kufry jsem resil taky a i kdyz mam 2 originalni, nechal jsem si udelat jeste jeden bez imobilizeru jen na kufry a prihradku.

Více komentářů



TOPlist