PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1050 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OPO
Vloženo 5.10.2015
Aktualizováno 25.2.2017
Zobrazeno 1 917x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sportovní srdce, zátah, jistá stopa, skvělé brzdy, hmotnost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1200 R: Na základě varování odborníků o poruchovosti

První dojmy - Motorka co okamžitě padne do ruky, co do jízdních vlastností, na motor si ovšem člověk musí zvykat, za studena lehce chcípne, pokud nedáte víc plynu, trochu ukuckaná, nervní a neklidná, ale to vše zase plyne z předchozí zkušenosti s dvouválem TDM. Pokud to člověk pochopí a dá jí trošku benzínu navíc, nestačí se divit, co to stádo v motoru dovede. Mám ujeto cca 450 km, takže na dojmy je zatím příliš brzo, ale posledních 150 už jsem se začínal zamilovávat, škoda, že je podzim, takže láska propukne asi až na jaře

Motorku bych doporučil pro - Komu bych jí doporučil. Popravdě asi trochu zkušenějšímu jezdci, je rychlý a neklidný, chce jet.

Recenze

Tento stroj jsem si vybral, protože po dvou letech na Yamaha TDM 850, jsem chtěl cosi většího a přeci jen trochu silnějšího. U motorky jsem ve svém malinko pokročilém věku také hledal větší jistotu při vedení ve stopě a ABS, které jsem sice ještě nevyzkoušel, ale na TDM bych ho parkrát uvítal, když jsem několikrát šel na vlhké vozovce nebezpečně do smyku. Jistotu ve stopě jsem na Triumphu našel okamžitě, širší pneu 180 se proti 150 na TDMku chová jistěji, zatáčky co jsem dřív jezdil při 80km/h jede člověk s Tygrem kolem 100 a ještě mu příjde, že se courá.
Rozdíl v pocitu jistoty je okamžitý, zatím nejsme jedno tělo, takže další postřehy přidám časem. Jen snad, že jsem si myslel, že se silnějším,dražším strojem trochu zmoudřím, ale nezatahejte za plyn, když s takovou chutí chce jet?

Tak jsem najezdil zase nějaké km a snad mohu přidat několik postřehů.
Tiger je tahoun, když si člověk zvykne a přestane se bát přidat plyn, motorka jede jako blesk. Trošku problém je, že člověk nevnímá jak rychle vlastně jede a to se ví, že vždy jede o hodně víc, než by měl. Na 90 km/h je během mžiku a připadá mu, že takhle pomalu se přeci nedá jezdit. Může za to i vyšší plexi s deflektorem a helma Schubert, která je fakt vynikající. Řazení je o zvyku, pravdou je že je hlučnější a rychlostí je až moc, úplně bych si vystačil s pěti jako na TDM. Šestku člověk zařadí pouze občas, protože i pětka jede klidně 150 km/h. Díky síle motoru musím kontrolovat výjezdy ze zatáček, protože mi často uletí zadek i když pneu je zánovní a kvalitní.Brzdy na jedničku, přesná dávkovatelnost, jemná ovladatelnost. Trošku mě pozlobily zásuvky, které mají otočené + -, takže dvě spálené USB zásuvky , než mě to trklo. Škoda, že jsem Tigera koupil až teď na podzim, hrozně mě bavilo na něm jezdit, ale snad si to příští sezónu vynahradíme.
Tak teď už je v baráčku a předpokládám, že letos už nevyjede. Takže příští rok nashledanou.

Tak je únor 2017, ještě jsem nevyjel, ale už jsem utratil 15 litrů za oblečení, co vůbec nepotřebuju, ale člověk jak už se nemůže dočkat až vyjede, tak blbne. Nebo jinak, protože na motorce je plná výbava a pořád žádná závada, kterou bych musel řešit, tak nemám jak si udělat radost, tak kupuju zbytečnosti.
Ale k motorce, po 10.000 km můžu napsat pár nových postřehů: motor - velká jednička, zátah, síla, komprese při brždění - super. Tolikrát popsaný zvuk motoru - jako by se chtěl zadřít, přes super olej a věškerou starost (vím, že je to normální, ale vždycky to trošku tahá uši). A to řazení, to řazení - připomíná mi to trošku zvuky mojí geniální Jawy 250.
Hodně velká změna je laděný výfuk, je to nejen o zvuku ale po přehrání mapy i o nárůstu výkonu o cca 8 koní a to je znát. Ze zbytečné obavy, jsem před výjezdem do Itálie prohodil laďák zpátky za normál (laďák je fakt velký bordel) ale ještě než jsem vyrazil byl tam laďák zpátky. Když jsem se totiž projel, tak jsem měl pocit, že jsem tygra vykastroval, prostě mu chyběly koule.
Znovu musím říct, že na motorku s výkonem přes 120 koní by se mi fakt hodila kontrola trakce, pokud je v zatáčce písek, drť, vlhko atd - vždy mi ujede zadek a já vlhnu.
Jedna zvláštní závadička na závěr - z ničeho nic mi vypadl kotvící šroub zadního třmenu a destičky vylítly někam do pole, trocha překvapení (asi blbě dotaženo v posledním servisu) na druhou stranu u týhle potvory vám úplně stačí ty přední.

Po tolika kilometrech za všech podmínek musím opět konstatovat, že Tiger je skvělá, pohodlná, spolehlivá motorka s dostatečným výkonem a krásným kukučem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
boucek69
boucek69 napsal 13.10.15 v 21:45 10b.

jj Angličan tak si užij super

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist