motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1050 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rc28
Vloženo 18.6.2016
Aktualizováno 28.9.2016
Zobrazeno 3456x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nejlepší popis je: "Cestovní supermoto"

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 900: Je větší, těžší a škaredější. Je to dobrá motorka, ale nemá takové charisma jako Tiger...
KTM 990 SM: Logický nástupce po LC4, ale rozhodla vysoká cena a necestovní ambice 990ky - tvrdé a úzké sedlo, žádné kufry... Větší LC4 s větším výkonem.
Yamaha FZ6 Fazer S2: Vadil mi průběh výkonu a pro mě důležitý nevzpřímený posez.

První dojmy - Je to fakt velká motorka. Povedený design - má super proporce něco mezi cestovnějším (pohodlné sedlo, nosiče, hodně místa na kufry - krátký zadek motorky) a sportovním strojem (přední vidle, ostré rysy, kola a brzdy). První dojmy z jízdy dobré - pohodlné, výkon, zátah, design přístrojovky s mrakem informací, široká řidítka, vzpřímený posez... Velký univerzál.

Doplňky na motorce - - Vyhřívané gripy Oxford,
- Padací rámy origo Triumph
- Topcase Kappa 48l
- Boční držáky kufrů Givi s hliníkovými kufry na zakázku
- Turistické plexi Ermax

Recenze

18.6.2016
Po prodeji brčičáka LC4 jsem koukal po nástupci z výše zmíněných řad. Ani jeden z nich mi nepřirostl k srdci a každý den jsem přeskakoval na hledání něčeho jiného. Tiger pro mě byl z počátku mimo cenovou relaci, ale celkem rychle se dostal do první pozice v hledáčku, protože bez vyjímky splňoval všechny moje požadavky. Velkou náhodou a štěstím jsem nakonec jel pro Tigra jen pár km od baráku.

První osobní zkušenost s Tigrem:
Tahle motorka je velice dobře hodnocená jak testy, tak motorkáři samotnými. Všemi vyzdvihovaný litrový tříválec mě zajímal ze všeho nejvíc, a měl jsem od něj opravdu vysoká očekávání.
První svezení bylo trochu rozpačité, protože jsem asi čekal řev a nějaký závodní kopanec od motoru. Síla tohohle motoru je ale právě v tom, že žádné kopance nemá. Od volnoběžných otáček tahá neskutečně, ale přitom pořád stejně a zároveň se nekoná žádnej uširvoucí řev ani smrtelné vibrace. Není to nudný projev, ale ani nezáludný - osobně mě teda školí jak malýho kluka. Stačí se jen trošku zapomenout s plynem a najednou tam máte 150km/h a Tigr se tváří, že to je zívačka. Prostě je to litr a rozhodně žádný ořezávátko, co odpustí jakoukoli chybu. Závodnímu projevu by určitě pomohl laďák i když při vytáčení tam je celkem dobrý zvukový projev tak akorát na cestování a při zavření plynu si taky zabublá. Osobně mi trochu vadí zvuk motoru při volnoběžných otáčkách - motor šustí a nemá úplně hladký chod jako čtyřválce, což je asi daň za tříválec.
Další kapitola je převodovka - s tou jsem se zatím nesžil. Zatím bojuju s meziplynama při podřazování i s cukáním a chodem převodovky při házení vyšších kvaltů. Sem tam se mi povede i falešný neutrál. Něco je dáno tím, že mám MX boty a citlivost v těchhle bagančatech je skoro nulová. Časem řazení vyladím, motorku mám tři dny - musím seřídit řadičku a Tigerovi se nelíbí zažitá práce s plynem z LC4.
Posez je perfektní, ten mi vyhovuje maximálně. Motorka má ještě vyvýšená řidítka a vodí se fakt parádně - váha motorky není po rozjetí znát. Přední brzdy by mohli být ostřejší - zase asi můj subjektivní pocit z LC4. Stejný příběh jsou i tlumiče - byl jsem zvyklý na tvrdší.
Jen co se s Tigrem trošku zkámoším tak přidám další zkušenosti, fotky a servisní zápisy do deníku.

11.9.2016
K dnešnímu dni mám s Tigerem najeto necelých 5000 km. Zkušeností už je dost a tak je můžu zveřejnit - třeba někomu pomůžou při rozhodování při koupi.

Tiger se ukázal jako perfektní volba věčného kompromisu mezi krátkým intenzivním proletem zatáčkama po práci, delšími přesuny po republice a i pro dovolenou Rakousku ve dvou s plnou polní. Všechny tři jízdní styly zvládá bez toho aby člověk věčně na něco nadával a snil o pěti různých motorkách.

Klady:
Největší klad Tigeru je tedy všestranost. Hodně jezdíme zatáčkovité úseky s max 140 km/h a i když je docela těžký, tak po rozjetí je najednou super ovladatelný. Dlouho jsem sice hledal ideální polohu, ale to je asi přesednutím z LC4. Ovladatelnost ve spojení s motorem umí dát i supersportům solidní čočku. Co se týče moto dovolené, tak stačí přidělat držáky s kuframa na 4 šrouby a může se vyrazit. Osobně teda ještě upravuju nastavení tlumičů, což je ale otázka pár minut. Další klad je bez pochyby motor. Podle mě se charakteristika 3válcové 1050 nedá popsat - musíte se svézt. Plus je určitě hodně vysoká citlivost plynu, zabere to sice nějaký čas než si na to člověk zvykne, ale dávkování výkonu je pak mnohem přesnější. Nemůžu si vynachválit ten výkon. Vždycky jsem byl názoru, že na moje ježdění mi stačí šestka a litr koupil kvůli ježdění ve dvou. Nakonec se ale ukázalo, že není nic lepšího, než mít výkonovou rezervu - ve dvou to neomezuje a v jednom je to komfortní a už několikrát mě výkon zachránil při předjíždění a v různých jiných nebezpečných situacích. Další klady jsou určitě velká nádrž - s LC4 jsem strávil půl života na benzínce a rozhodně to časem otráví. Na plnou nádrž ujedu cca 350+ km. Dále jsou to super přehledné budíky s hromadou funkcí, ergonomie, dost místa pod sedlem a plotna na kufr nehyzdí motorku, ale díky proporcím Tigeru tam prostě pasuje. Poslední co bych vyzdvihl je, že Tiger má OBD konektor a není problém si ho pomocí TuneEcu seřizovat a diagnostikovat - to vše za pár korun co dáte za kabel.

Zápory:
Pro mě je největší zápor převodovka. Sice už jsem si zvyknul, ale po porovnání s několika Hondami musím, říct: Urazit ruce tomu, kdo má v Triumphu na triku převodovku! Další zápor je šustění motoru. LC4 sice rachotilo jako míchačka, ale Tiger neustále budí dojem, že se minimálně přidírá, nebo je v něm něco špatně. Další zápor jsou přední brzdy - sice vypadají super, ale nejsou tak ostré jak bych si představoval - brzdí dobře, ale musí se mačkat... Jeden z posledních záporů je kontrola oleje měrkou - to mi vyloženě vadí. Opravdu škoda, že Tiger nemá klasické oko v deklu a člověk musí dvakrát tam a zpátky šroubovat měrku, hlídat o-kroužek a šaškovat kolem motorky s hadrem. Snad poslední zápor je turistické plexi Ermax. Po pár jízdách jsem ho musel sundat a dát originál plexi. Důvodem jsou brutální turbolence do helmy u vyššího plexi. Vyšší plexi tedy vždycky neznamená lepší ochranu proti větru - záleží na posezu a výšce člověka.

Celkově jsem s Tigerem hodně spokojený, je to povedená a žádaná motorka což dokazuje cena a velký nárůst Tigerů na inzerci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ZlomenyUcho
ZlomenyUcho napsal 09.08.18 v 17:48 10b.

Moc pekna

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 07.05.17 v 00:20 10b.

Toman87
Toman87 napsal 21.09.16 v 20:23 10b.

Více komentářů



TOPlist