renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kentoya C5 125 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SmRad
Vloženo 24.8.2015
Aktualizováno 9.2.2021
Zobrazeno 4 138x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 4

Popis motorky


Kopie staré Hondy SH125. Velká kola, líbivý design. Úvodní foto je prozatím ilustrační, ostatní nafocené za tmy v garáži, brzy aktualizuju až něco nafotím.

Motorka koupena od Čtyřkolky HOMBRÁČ, Brno-Líšeň - Koupeno 19.12.2014 v prodejně v Brně-Líšni, domů odjeto se zelenou SPZ. Techničák jsem dostal po dlouhých tahanicích s prodejcem až v březnu 2015, nakonec jsem si vyhádal vrácení 1000Kč z ceny a všechny garanční prohlídky na 3roky zdarma; jediné pozitivum je záruka na 3 roky, ale to také není žádná výhra, servisák se mi asi mstí nebo nevím, viz recenze.

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 150: Cena, kladné ohlasy na Kentoyu C5 co se spolehlivosti týče (bohužel se mi to zatím nepotvrdilo)

První dojmy - Malý velký skútr, na dojíždění do práce se jeví jako ideální, bohužel spolehlivost mě zatím přesvědčuje o opaku. + Velká kola, brzdy, vzhled - Přidušený motor, přední tlumiče, malý rejd kvůli velkým kolům a velké délce motorky, menší prostor pod sedlem (pouze na skútr-helmu), špatná ochrana proti větru na kolena

Doplňky na motorce - Starý kufr Givi na jednu helmu, zbyl mi z DRka

Recenze

Motor
Přímo u servisáka u prodejce namontován kit 200ccm (těžko říci jestli to je opravdu 200ccm) a jiný čínský variátor. Celková cena přestavby byla +5000Kč včetně otevřeného CDI. Servisák se chvástal, že to pak jede srovnatelně jako třeba Honda PCX 125 a že to dokáže jet až 120kmh (možná s větrem v zádech).

Motor - Realita
- motor spíše přidušený, zabírá od 4tis otáček, jede kolem +-5tis otáček kde to ještě nemá potřebný výkon, když to vezmu s plným plynem z křižovatky tak otáčky se na chvilku dostanou k 6.5tis (pro informaci, červené pole začíná v 8tis), takže výkon nic moc - až dám lehčí válečky do variátoru, tak to bude asi OK
- opravdu prudký delší kopec dokážu jet do kopce max 60kmh
- dosavadní maximálka po brněnském okruhu naměřena 110kmh (ještě bez otevřeného CDI)
- po rovinách a opravdu mírných stoupání to celkem jde, jezdím volně mezi 90-95kmh, ale dá se jet i 100kmh

PS: všechny uvedené rychlosti jsou uváděny při jízdě sólo (mám cca 70kg) a dle tacho, reálná hodnota bude menší

EDIT: 22.9.2015, mám za sebou 2.garančku ve 2000km, skútr je zajetý a jede pocitově lépe a svižněji zrychluje, v kopcích je to cca +5kmh navíc (v sekci Motor - Realita upraveny rychlosti dle aktuálního měření)

Úpravy
- po koupi hned odpojeno čidlo vysunutého bočního stojanu - fakt nevhodná věc, člověk nemůže vyjet z garáže a jít zamknout dveře s tím, že ještě nechá motor trochu ohřát, aniž by dával skútr stále na hlavní stojan
- vypolstrovaná baterie molitanem, aby tak nehrkala
- namontován malý kufr
- více podražený boční stojan - původně motorka stála téměř kolmo, při malém bočním větru se kácela k zemi
- vystříhnuta přepážka v nádrži, která nedovolovala zasunout tankovací pistoli do nádrže - proč tam vlastně byla?

Drobné opravy (v záruce do toho nehrabu)
- skla v zrcátkách se začaly po cca 100km klepat - olepeno chemoprenem na obuv

Totální poruchy, kde bylo nutné si sehnat odvoz na vleku
Prozatím mám najeto necelých 2000km, nedojel jsem po ose ještě ani na jednu garančku (první ve 300km a druhá ve 2000km)
1. porucha byla způsobena asi čínským dělníkem - volná hadice od sání, která upadla a nasálo to asi nějaký bordel do karburátoru -> přestalo to držet volnoběh a za studena nešla nahodit (záruční oprava hotova během pár dnů - servisák stříkl startovací sprej do sání a nastartoval to s plným plynem a držel to tak minutu, názor si udělejte sami)
2. porucha byla vypečenější - motorka kiksla na nejméně vhodném místě v Brně - na proslulém brněnském sídlišti, kde je tma i ve dne. A posrala se tak, že chcípla uprostřed křižovatky a začal z toho chcát benzín, teklo to z přepouštěcí hadice z karburátoru a ze sání. Prostě paráda.

Seznam dosavadních poruch
- hrkajicí skla v zrcátkách
- netěsnost motoru
- kopající přední kotouč - při reklamaci byl kotouč srovnán na soustruhu
- upadlá hadice od sání -> bordel v karburátoru
- něco v karburátoru, že z toho tekl benzín všemi směry - asi seklý plovák

Všechny poruchy opraveny zdarma v záruce.

Zkušenosti se servisem u HOMBRÁČe
- 1. oprava byla nešetrná ke skútru, ale aspoň rychle, tak budiž
- 2. oprava - skútr dovezen 22.7.2015 do servisu, dne 25.8.2015 jsem jej konečně dostal zpět
Vždy mě hrozně irituje to, že mám při převzetí totálně rozladěné zrcátka a občas přibude nějaký šrám na plastech, mechanici na to opravdu moc nehledí :/

Servisák se snaží dělat ze mne blbce, sliboval ať zavolám po týdnu. Volal jsem a on tvrdil, že se k tomu ještě nedostal. To se opakovalo asi 5x než jsem tam zajel osobně, on se snažil vtipkovat (ne moc vhodně když má nasranýho zákazníka) a slíbil že do pátku 14.8.2015 to bude. Ten pátek jsem se tam nedostal z osobních důvodů, celý další týden měli dovolenou, ale byl jsem se tam podívat a můj skútr stál na dešti a ještě na něho ani nesáhl. A dnes 24.8.2015 tam měl mého skútra konečně rozebraného, s tím že z toho žádný olej neteče, že to tam běželo snad 5hodin a že na mě nemá číslo aby se poradil co dál - tak snad když mu to neteče, tak to dodělám, ne? Co čekal že mu řeknu? Tak asi už po páté mi slíbil, že to bude zítra nachystané, ale já tomu stejně nevěřím - kolik mě to stojí času a nervů to byste nevěřili :( A nejhorší na tom je, že většinu roku, kdy se dá skútr používat, jen stojí v servisu...
EDIT: Dne 25.8.2015 jsem konečně skútra vyzvedl a už jezdím, 3x HURÁ!
EDIT: 22.9.2015 servisák už jedná slušně a vstřícně, snad to vydrží i nadále :)

Skútr hodnotím i přes to všechno pozitivně, většina uvedených negativ v sekci 'První dojmy' jsou obecné fakta, která platí i pro podobné skútry jako Honda SH apod., přidušený motor vyřeším brzy lehčími válečky variátoru. Bohužel vstřícnost servisu hodně kazí celkový dojem, takže rada na závěr - dvakrát měř kde skútra koupíš a kde ho budeš servisovat, ROZHODNĚ SE VYHNĚTE PRODEJCI A SERVISU ČTYŘKOLKY HOMBRÁČ, je to fakt poklad!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mig21uela
Mig21uela napsal 06.01.16 v 22:24

Ahoj vsem, prave se mi postestilo protiuctem za Hondu sh 125 dat Kentoye sbohem. Tuto moto jsem koupila v 4/2014 a najela jsem na ni 8700km, prislo mi, ze to najezdila do servisu... Ja mam bohuzel spatne zkusenosti, v 6000km musel byt vymenem komplet variator, vubec netahla do kopce, ted pred prodejem ji vytekly tlumice a vypadaval kabel od svicky Co se tyce skakani baterky, to uz jsem nejak neresila a nejhorsi pro mne byl zazitek, kdyz me vyplivla znicehonic na rychlostce a musela jsem volat odtah, fakt desne, takze ted jsem sla do jistoty a doufam, ze uz se mi toto stavat nebude, ale vsem preji, at Vam pekne jezdi)))

SmRad
SmRad napsal 18.10.15 v 22:29

Ahoj, momentálně teď jezdím bez dalších problémů, na zimu jsem jen trochu zvýšil volnoběh. Mám zatím najeto cca 2500km, já toho moc nenajezdím, po městě ty kilometry přibývají pomalu Tak si pořiď choppera k tomu a tohle si nech na popojíždění po městě, já to mám taky tak a teď jak v Brně totálně kolabuje doprava, je to stroj k nezaplacení

pistabox
pistabox napsal 26.09.15 v 10:11

Ahoj,je to děs ale vypadá to že je to kus od kusu,mám nahrkané 4500 km a zatím jen liju benál a měním olej,jinak žádný problém,nikde mě nenechá stát,příští rok jdu do choppera a skutra se zbavit

flundr
flundr napsal 28.08.15 v 14:44

Ahoj, no já šel kvůli spolehlivosti do PCX a nedám na něj dopustit..Ano, stálo mě 60 kolíků (r.v.2013), ale mám najeto 12600km a jen měním olej a leju benzín.. Holt za kvalitu si člověk musí připlatit. Neměl bych nervy na to, co tu popisuješ, a to bez ohledu na to, že tě to finančně nic nestojí.. Zbav se toho, lepší už to nebude.

jopr
jopr napsal 28.08.15 v 07:34 2b.

Ahoj, chlapec moc tě asi nepotěším ,mám taky Kentoyu sice starší typ (speed) a pořád se to sere, nejhorší je, že to nikdo nechce ani koupit, tak to stojí v garáži, kamarád má od března tvou C5 a už to měl dvakrát v servisu, za mě čínu už nikdy , čau a mnoho ujetých kilometrů.

Více komentářů



TOPlist