PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 600 (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kakabus
Vloženo 29.7.2006
Aktualizováno 4.5.2008
Zobrazeno 6 443x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mám jí od května(06), takže se ještě učím. Zatím najeto kolem 4000km a plánuju něco cestování, takže probíhají přípravy na dovču :)

Recenze

Zkušenosti: No, takže najeto zatím přes 30tis km(k 30.září 07), dali jsme spolu nepočítaně vyjížděk po republice a zatím můj osobní cestovatelskej vrchol-Rumunsko. Za celou dobu žádnej vážnej problém(až na jeden menší ťukec s autem-naštěstí jen plasty), je to nesmrtelnej stroj :) Cesty: až se to s ní trochu naučím, něco bude..



Tak já nevim..o motorce asi takhle...



Podvozek.. má měkčí, zvlášť předek, takže se na brzdách potápí, naštěstí ne uplně nadoraz..zato toho ale předek dokáže třeba v zatáčkách na nerovným asfaltu a vlnách neskutečně hodně pobrat bez ztráty stability. Zadní tlumič má několik poloh od opravdu komfortní až na nejtvrdší nastavení, který ale stejně není tak tvrdý, jako na novějších motorkách. Pro sportovnější jízdu nebo jízdu ve dvou doporučuju dát na tvrdší..minimalizuje se pohupování v zatáčkách a získá se tak na jistotě. Do zatáček jde sama, překlápění jí nedělá žádnej problém a zvládá to hravě, je potřeba mít vyšší otáčky při nájezdu, aby výjezd byl rychlej a s nějakým zátahem. Při rychlých táhlých zatáčkách je jistá, kroucení rámu při zatížení jedním člověkem buď není, nebo sem si zvyk :) Se spolujezdcem už se asi trošku kroutí, ale v zatáčkách to nepoznám, tam je znát spíš měkčí odpružení(pohupování) než rám. Kroucení se ale projeví při přejíždění vyjetých kolejí, kdy zadní kolo následuje stopu předního se spožděním..což je na druhou stranu docela sranda :) Při otáčení při malých rychlostech je trochu vratká a má snahu se kácet, vzhledem k váze motorky bacha na to.

Gumy.. vzadu trošku atypickej rozměr, ale prakticky od každýho výrobce se něco najde. Momentálně používám Dunlop GT501- dobrej poměr cena/přilnavost za sucha i mokra/najetý km. Dřív sem jezdil Heidenau, na suchu o něco lepší pocit jak na GT501, na mokru ale tragédie-jak na kluzišti.

Posez.. je celkem příjemně vzpřímenej. K části řídítka-sedlo nemám výhrady, odpovídá spíš cestovatelskýmu určení stroje-řídítka širší a vejš, sedlo širší. Ale..marně sem pátral po tom, proč nevim co s nohama na stupačkách..nějak se mi špatně hledá opravdu pohodlná poloha. Takže díky Shiverovi za postřeh-vypadá to tak, že stupačky řidiče jsou umístěny oproti místě, kde člověk opravdu sedí na sedle, poměrně vzadu. Sedlo je navíc trochu z kopce, takže to způsobí, že člověk sedí víc vpředu a nohy jsou hodně pokrčený. Zvlášť při jízdě ve dvou nebo při svižnějších vyjížďkách, kdy člověk posune nohy ještě víc dozadu aby neškrtal botama o asfalt. Nevím, není moc lidí, co by si stěžovali na pohodlí na XJ, ale tohle mi nesedí..možná mám jenom dlouhý nohy.. :) Jinak spolujezdec má pod sebou široký sedlo a slušný madla za sebou, takže tady je to dobrý..ale stupačky má zase o trochu vejš(na cesťáka), takže jen pro menší postavy.

Kapotáž.. výborně chrání proti větru. i když se zdá poměrně nízká, dovoluje mi jet delší čas kolem 160 bez zalehávání, 180 se dá vydržet pár km. S vyšším štítkem by to asi bylo ještě lepší. Oproti naháči bez štítku, kde mi přišel vítr nad 120km/h už hodně nepříjemnej, prostě lahoda :) Jen při pádu na místě to odnáší blinkr, kterej se rozdrtí o kapotu a zam a pak taky dostane ránu roh kapoty..což může výst i k prasknutí. Na padání sou asi jiný motorky :)

Motor.. je fajn.. :) Na šestistovku dneska málo výkonu(45kW), takže porovnání v tomhle ohledu snese spíš s pětistovkama. Pro cestovatele je příjemnej, s trochou vybrací do stupaček a řídítek cca od 4500 do 5000ot, pak už samet. Po městě se dá brumlat kolem 2500ot, ale doporučuju aspoň 3500ot, to se motor už cejtí vyloženě dobře a má už trochu krouťáku. Maximum krouťáku je kolem 8tis ot, takže kdo chce jet svižně, točit to aspoň kolem těch hodnot. Stovka je tam za něco pod 5s, což se zdá málo oproti jiným motorkám..ale který auto to má, že.. :) V jednom to slušně zrychluje tak do 140km/h, do 160 to zrychluje a do 180(max) to nakonec doleze na rovině kdykoliv, takže tak pomalý to zas není..před svižnější jízdou doporučuju netankovat plnou..každý kilo dolu je na týhle motorce znát. Sám mám vykuchaný vejfuky a oproti originálům(který mám taky), tak mám navíc krásnej ale poměrně hlasitej zvuk a na každým vejfuku tak odhadem 2-3kila míň..originály sou hodně těžký. Jinak trošku si vezme olej..v průměru to bejvá kolem 2 deci na 1500km při svižný jízdě. Momentálně víc, musim vyměnit těsnění pod hlavou i pod válcema - sákne tudy olej. Jinak motor vyhlášenej držák, můj má najeto momentálně cca 75tis.

Převodovka.. jedničku má dost krátkou, což se někdy hodí, ale většinou je to nepraktický. Rychlosti se řaděj celkem přesně, spíš to chce trošku je tam kopat při sportu, aby byla jistota.. :) Jinak se může stát, že rychlost vypadne nebo se nedořadí. To se mi stává, když střídám jízdu ve dvou a sólo..to sedím pokaždý trošku jinak a o něco hůř se mi řadí. Ideálně hladce se řadí kolem 5tis otáček a vejš. Při podřazování většinou používám vrknutí plynem, zvlášť při razantním brzdění.

Brzdy.. zadní brzdí slušně, přední dá se říct taky..jen se člověk nesmí bát vzít pořádně za páčku. Nic záludnýho se od nich nedá čekat, pancéřky by asi účinek zlepšily..stejně jako dva koutouče vpředu kdyby byly. Při ostřejších jízdách trochu vadnou. Při klidnější jízdě se toho dá spousta odbrzdit jen motorem(brzdnej účinek motoru je slušnej).

Spotřeba.. asi jedna z havních výhod XJ. Maximální spotřeba při fakt jízdě co to jde, frut plnej..kolem 5,6l..na nádrž se ujede tak 230km do přepínání na rezervu. Turisticky, když se zbytečně nevytáčí nad 6-7tis a max jede kolem 120km/h, dostane se pod 5l..na nádrž se dá ujet tímhle stylem cca 320km a to je v nádrži ještě rezerva 3,5l-dalších tak 70km klidným stylem bez problému :) Nádrž má včetně rezervy 17l.

Něco videa..

www.youtube.com/user/DanikCR

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fatman
fatman napsal 23.01.15 v 16:18 10b.

10b!

fatman
fatman napsal 23.01.15 v 16:18

Taky jsem ji měl..až na ty nohy-stejný pocity-fakt dobrej stroj.
Kolikrát už jsem litoval, že jsem ji dal pryč ...

wilk
wilk napsal 23.03.14 v 21:19 10b.

Moc dobře napsáno

drache
drache napsal 30.06.10 v 09:23

Díky za podrobnou recenzi, vážně super, váhal jsem ale jdu taky do XJ

pavilinek
pavilinek napsal 12.04.08 v 01:45

nóóó, moc pěkný článek

Více komentářů



TOPlist