BMW R 1100 RT (1998)

Vloženo 13.5.2015
Aktualizováno 24.5.2015

Vloženo: 26.09.2015, Uskutečněno: 12.09.2015, Zhlédnuto: 11x

Protože v novém zaměstnání na mě hodili práce jak na v..a a času taky nebylo moc dlouho jsme nikde s Hildou a baťohem nebyli. Ale koneckonců nejen prací živ jest člověk a tak jsem si řekl dost a jede se. V sobotu ráno jsem zmákl rychle melouch v kadeřnictví a v poledne jsme už s Brunhildou zvonili u Zuzky. Baťoh se rychle sbalil a vyrazili jsme směr západ. Měli jsme v plánu navštívit muzeum veteránů v Pavlíkově. Cesta přes Prahu byl totální horror.Letná úplně durch ucpaná a od Veletržní na Prašný most jsme jeli 45 minut. Cestu nám zpestřilo setkání s p.Klausem který nám ze své limuzíny popřál šťastnou cestu. Nakonec se prokousáváme Prahou a protože přece jenom čas tlačí najíždíme na dálnici a fičíme směr K.Vary. Trochu foukající vítr nám zpestřuje cestu ale nicméně za 30 minut brdzdíme u pumpy v N.Strašecí kde si dáváme kávu a svačinku. Počasí docela přeje,je hezky teplo a tak pomalu pokračujeme do Pavlíkova kde se potkáváme s bandou motorkářů z Ústí a i z policejním motocyklem. Vstupujeme do muzea hned u vchodu na nás dýchá historie v podobě starého kuchyňského nádobí a náčiní. Stoupáme do patra kde zase mé oko slzí při pohledu na sbírku Jawiček od 125 po 500 OHC. Nádhera. Všem doporučuji návštěvu,navíc zatáčky k Pavlíkovu si jistě každý z nás užije.Ještě si prohlédneme sbírku starých panenek,to je spíš pro holky,ale i já jsem tam objevil dřevěnou Tatru kterou jsem tahal jako kluk.
Po prohlídce se balíme a jedeme na chalupu do pár kilometrů vzdálených Petrovic,kde už nás čeká brácha s přítulí a dětma. Rozpalujeme gril a vychutnáváme si teplo sluníčka,možná letos posledního krásného víkendu.Nakonec se sbíráme a jdeme do místní hospůdky,já na pivo,Zuzka na víno. Navíc Zuzka objevuje místní koťátko a má o zábavu postaráno. Nakonec v pelechu usínáme jak zabití a já prý spím móóóc nahlas…….
Ráno je mlhavé a hnusné vzdor předpovědi. Budím baťoh a dělám kafe. Čekáme až se počasí zlepší,což se okolo desáté stane. Loučíme se s bráchou a sedáme na Hildu a tradá směr Křivoklát,kam dorážíme v 11.00. Parkujeme pod hradem a pěšky absolvujeme krátký výšlap ku hradu. Máme kliku,stíháme začátek prohlídky tak akorát.
Hrad Křivoklát byl nejprve využíván jako lovecký hrad knížat a králů. Hrad přestavěl a rozšířil Přemysl Otakar I. Stavební práce pokračovaly i za vlády jeho syna Václava I. V první polovině 13. století se stal jedním ze sídelních hradů českých králů a byl spravován purkrabím. Často zde pobýval Václav I. a Přemysl Otakar II. Ten dokončil přestavbu hradu a dal zbudovat hradní kapli. Po požáru Pražského hradu v roce 1316 se na Křivoklát uchýlila královna Eliška Přemyslovna. Dětství zde prožil Karel IV. (1319–1323), tehdy ještě jako Václav. Odtud odjel do Francie a o osm let později se sem vrátil i s těhotnou manželkou Blankou z Valois. Na Křivoklátě se narodila jejich dcera Markéta. Později však Karel dával přednost hradu Karlštejn. Často zde pobýval před postavením hradu Točník i Václav IV. Hrad Křivoklát mnohokrát v historii těžce poškozovaly požáry. Hořelo zde každých 200 let. 16. století se hrad stal majetkem Habsburků, kteří zde zřídili státní věznici. Za císaře Rudolfa II. zde byl uvězněn Edward Kelley. Další požár hrad téměř zničil v roce 1597. V 17. století byl hrad v rukou Valdštejnů a Fürstenberků. Poslední požár jej postihl roku 1826. Po roce 1880 prošel hrad výraznou puristickou rekonstrukcí. V roce 1929 prodal Max Egon Fürstenberk Křivoklát Československému státu. (Převzato z Wikipedie).
Po vyčerpávající prohlídce se nám hlásí hlad a tak jdeme na obídek do hospody Pod Hradem. Jídlo mňam a hodně a ledová káva se šlehačkou nás naplňuje spokojeností a to tak dalece že se mě chce spát a jedu jak „pitomec“ až do Berouna kde si dávám Redbull který mě trochu probouzí. No hurá zbytek cesty už je tak nějak v poho.Cesta přes Prahu je jako vždy o nervy ale nakonec kotvíme před barákem,oba unaveni ale spokojeni. Loučím se s baťohem a ještě mě čeká cesta domů kterou zvládám v rekordním čase. No a nakonec mě před garáží málem sestřelí kravěna s telefonem u ucha a Volvem XC90 v ruce co neumí couvat. No byl to kulturně móóóc bohatý víkend……

• Výlet na pohodu

Pomalu se nám blíží závěr sezóny a tak protože na neděli bylo hlášeno hezké počasí podnikneme zase malý výlet po památkách. Tentokrát padla volba na zámeček Krásný dvůr u Podbořan na Žatecku. Ráno ,no ráno,v 10.30. nab

Vloženo: 10.09.2018
    Uskutečněno: 09.09.2018
  • Do podzemí

Slovensko za mnou a všední dni přede mnou. No přece jenom mám trochu naježděno,byl jsem i na Keep respectu ale až dneska jsem si zase dal pořádnou jízdu. A po pravdě bylo to ode zdi ke zdi. Ale k věci. O Jihlavském podz

Vloženo: 11.08.2018
    Uskutečněno: 11.08.2018
  • Na tomhle území vyrostly pevnosti...

Inspirován nedělní návštěvou Terezína rozhodl jsem se omrknout co by fanda vojenské historie taky nějaké to naše slavné pohraniční opevnění. Pravda někdy před 14 lety jsem navštívil Dobrošov(a ještě navštívím) ale pro te