PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Classic (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 5.7.2007
Aktualizováno 26.2.2016
Zobrazeno 25 439x
HODNOCENÍ PROFILU OD 86 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2


Vloženo: 09.09.2021, Uskutečněno: 09.09.2021, Zhlédnuto: 51x


Ahoj a hezké dny přeji všem.
Aby do pěkného počasí bylo co dělat, tak se klacík rozhodl přihlásit o svůj díl času a práce a to za pomoci protékajících gufer na předních vidlicích.
Už dlouhou dobu jsem pozoroval, jak je gufero na vidlicích krásně rozpraskané, prostě stejně kvalitně udělaná guma, jako většina novodobých dílů, ale nic neteklo, tak jsem to neřešil. Teď poměrně velkou rychlostí se stav zhoršil, až jsem si řekl že už to je moc a musím dát gufera nová.
Shánění dílů je detektivka, prostě Jawa. Jediná informace je ta, že jsou to vidlice Paioli a tím to končí. Já tento typ vidlic neznám, přetěsňoval jsem jen vidlice na J350 a tak jsem jen uvažoval, že vzhledem k podobné konstrukci to nebude tak těžké a rozdílné. Snažil jsem se vyhledat gufero na základě čísla které jsem na něm viděl, ale to jsem ještě netušil, že tady je nejdříve gufero ala prachovka, pak teprve pod ním je gufero těsnící. Naštěstí díky komunitě a kolegům kteří to již řešili, jsem se dopátral toho, že je použitelné toto:

1) sada od společnosti All Balls Racing, model FDS56-136 - lepší je asi sada 56-137. Prachovka vypadá stejně jak původní, ještě jsem nezkoušel namontovat, ale sedět to musí.
2) nakoupit to samostatně a to gufero 43x55x9,5 a prachovku 43x55,5x4,7/14

Já jsem koupil tu sadu od ABR a hned musím říct, že je použitelná, jen je jiný typ prachovky - původní má osazení, které sedne na tělo tlumiče, v sadě od ABR toto osazení chybí. Funkčně to nevadí, jen demontáž bude o něco horší.

Samotná demontáž tlumiče se zdála jednoduchá, ale jak jsem postupně zjišťoval, přinesla i nějaká úskalí. Po demontáži kola, brzdového třmenu, vyšroubování vrchních matek a vypuštění oleje, jsem hledal šrouby ze spodku tlumiče a opravdu tam byly. Po jejich vyšroubování jsem myslel že tlumiče stáhnu z kluzáků, ale kovový zvuk, kde se pak tlumiče zarazily, mě řekl že tudy cesta nevede. Při pohledu do tlumičů jsem nic neviděl, logicky jsem tedy došel k tomu, že to musí držet ještě nějaká pojistka, nebo tak něco. Sundal jsem opatrně šroubovákem gufero... no a zjistil jsem, že se vlastně jedná o prachovku. Gufero bylo až pod ní a jištěno drátěnou sponou. Bohužel mezi prachovku a gufero se dostala voda a tak jedna spona byla dost sežraná rzí. Po jejím odstranění se ovšem nic nezměnilo a tak jsem došel k tomu, že přišel čas drobného násilí. Tlumičem jsem hrknul dolů a vidím, že se gufero povysunulo. Opakovaným ťuknutím jsem ho vyrazil, tlumič sjel dolů a gufero, prachovka a vodítko zůstalo na kluzáku. Tady jsem teprve pochopil proč to nešlo a sundání druhého tlumiče už byla hračka.
Vše jsem řádně vyčistil, na dně tlumiče byl z oleje pěkný bordel - až vazelína a to jsem olej měnil.
Nová gufera a prachovky jsem měl, ale co se sežranou drátěnou sponou? Tak jsem koukal na internet a vidím, že se prodávají celé sady - O kroužky, drátěné spony, pouzdra, podložky... Jenže sady mají nějaké číslo, rozměry jsem u nich neviděl, Jawa v žádném katalogu pochopitelně není... Tak jsem se rozhodl pro vlastní výrobu. Drát z kola, vázací drát, drát z elektrody... to byly věci které jsem našel a měly podobný průměr. Bohužel vše nebylo tak pružné jak bych chtěl, něco bylo silnější, nové gufero je nepatrně vyšší... ale to se uvidí.
Zpětná montáž šla docela logicky, ale díky chybějícím přípravkům bylo horší naťukat rovnoměrně kluzné pouzdro, pak gufero a prachovku, ale s trochou fantasie a trpělivosti to šlo. Drátěná pojistka z mé výroby také našla uplatnění, vše drželo, tak jsem byl rád.
Montáž kola, brzdy apod. byla už sranda a tak následovalo nalití oleje a test, jestli je vše OK. Olej jsem dal Fuchs 7.5W, ale co jsem se díval do technických listů, tak je zajímavé, že měřená viskozita oleje při 40°C odpovídá v případě Motulu jejich oleji s označením 10W. Předtím jsem měl olej od Motulu a bylo to znát - tlumiče jsou tvrdší, tolik se nenoří.
Tak jen přemýšlím, k čemu je označení 5W, 7.5W, 10W, 15W, když to je stejně rozdílné...
Dále zvažuji, jakou nejjednodušší cestou zjistil jaký model kluzných pouzder a dalších věcí, je ten správný. Na vidlích jsou jakési čísla, ale jestli to jsou čísla modelu a bude to dohledatelné a nebo to je jen číslo nějaké serie či co... Tak pak jedině podle rozměrů původních.
V tuto chvíli je Jawka opět bez chyb, tlumení chodí parádně, na zimu dám asi nové ložiska do kol, preventivně a teď už jen vzhůru na cesty.
A ještě informace: původní gufero je NOK BR3655G, prachovka Paioli 421033, vidle stejného typu jako Yamaha MT03 660 2006.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Ložiska kol, pneumatika

    Po nějaké době zase zdravím všechny a přidávám další zkušenost a poznatky z údržby mé Jawy 650. Během zimní údržby jsem si tak točil koly a z předního se mě zdálo, že se ozývá hučení. Tak jsem si naplánoval výměnu ložis

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.06.2022
    Uskutečněno: 09.06.2022
    Komentářů: 2x
  • Olej 2021

    Nejen RVM je člověk živ a tak jsem se pustil do údržby na 650 - to je taková opravdová Jawa, kde člověk může uplatnit svůj tvůrčí talent a um a to mě prostě baví. Bylo nutností už vyměnit olej, takže jsem s do toho pust

    Typ: Údržba
    Vloženo: 07.06.2021
    Uskutečněno: 07.06.2021
    Komentářů: 2x
  • Baterie...zase...

    Ahoj všem a krásné kilometry do stejně krásných dní. Studené a trochu nešťastné počasí pro motorkáře je na nějakou dobu pryč, příroda je velmi potěšena a tak teď je řada i na nás. Za dobrého počasí jsem se pustil do řá

    Typ: Údržba
    Vloženo: 04.06.2021
    Uskutečněno: 04.06.2021
    Komentářů: 6x


TOPlist