Všiml jsem si u pár motorek a sám jsem příkladem prasknutí podsedlového plastu u Deauville 650. Protože mi to nedalo a nechtěl jsem, aby mi sedlo tlačilo na podsedlový plast takovou silou, aby praskal, zaměřil jsem se proč!
Sedlo se nasazuje svou přední části na kovovou hrazdu, co je u nádrže přivařena k rámu. Ta hrazda poté při sednutí jezdce tlačí do pěny sedla. A právě to, že se ta hrazda zaboří do pěny sedlové výplně, umožní sedlu klesnout hluboko dolů.Tím, že sedlo klesne hodně dolů, tlačí na podsedlový plast, který poté praská, neboť svou spodní části tlačí na plastovou část integrovaných kufrů.
Chtěl jsem to vyřešit tím, že jsem podložil pěnu gumou. Toto nemělo žádný efekt, tak jsem přinýtoval do sedla zespodu plechový pruh. Tento má zabránit tomu, aby se hrazda rámu zabořila do pěny sedla a sedlo kleslo.
Plechovým pruhem se podařilo zabránit tlaku sedla na podsedlový plast !!!
Druhotným efektem této úpravy je omezení mnou zmiňovaného klouzání těla jezdce, pří jízdě směrem k nádrži.
Tato jednoduchá úprava je odzkoušena krátkodobě, ale je efektní. Použil jsem nýty o průměru 3 mm do plastového těla sedla. Nevím, zda nýty v plastu časem nepovolí.
Úprava pro případné zájemce je viz foto.
Vlastník | OldCrow | |
---|---|---|
Vloženo | 22.10.2017 | |
Aktualizováno | 1.3.2024 | |
Zobrazeno | 11 789x |