Ahoj všem a krásné kilometry do stejně krásných dní.
Studené a trochu nešťastné počasí pro motorkáře je na nějakou dobu pryč, příroda je velmi potěšena a tak teď je řada i na nás.
Za dobrého počasí jsem se pustil do řádného zprovoznění 650, což zahrnovalo kontrolu dobíjení a výměnu baterie. Životnost baterií je nějaká podivná... Dřív mě vydržely poměrně dost, ale teď tak dva, tři roky a jsou v háji. Nedrží kapacitu, startér jen tak mele, při dobíjení hned šumí... Používal jsem klasické údržbové baterie, Varta, Yuasa a vše stejné. Dobíjení se zdá být OK, nepřebíjí, kabeláž v pohodě, takže jsem se rozhodl dát AGM a to konkrétně YTX14AHL-BS. Rozměry sedí, startovací proud parádní, tak uvidíme.
Po usazení a zapojení jsem prošel zbytek motorky, to bylo OK, takže proběhl prvotní start - a super. Takhle ten startér snad ještě nikdy netočil. :)
Přeměřil jsem dobíjení, vše bylo dobré a tak jsem vyrazil na cestu.
Provedl jsem ještě jednu změnu - přední kluzáky jsem v brýlích povolil a dal jsem je do roviny s hranou brýlí. Policajt byl od výroby poměrně krátký, teď je už úplně nepoužitelný, tak ho navařím, jinak je bez funkce. Od téhle změny jsem si sliboval jiné chování v zatáčkách - někdy jsem měl pocit že to do nich příliš padá, takže to zkusím poladit touto cestou. Při včerejší cestě jsem byl spokojen, ale na větší hodnocení je brzy a ještě jsem chtěl zkusit druhý směr - vidle více zasunout.
Jinak cesta byla skvělá, karburátorový Rotax jede skvěle, co tam pustím paliva, taková je odezva.
Oproti RVM je tohle více dravější - tam mám pocit že ten motor táhne jak kdy - když jsem koukal co všechno měří vstupní a výstupní čidla, tak bych se nedivil, že dávkování benzinu je pomršeno Euro normou a tak je to podle naměřených hodnot. Na 650 tam karburátor pustí co tryska dovolí a jedem. :)
Jestli by někdo kritizoval vibrace na RVM, posadil bych ho jednoválcovou 650. :)
Za chvilku mě to už nepřišlo, ale první kilometry jsem ten rozdíl vnímal hezky. Mám rád když cítím že motor žije, takže jsem si to pak jen užíval, ale ten rozdíl je prostě znát - dvouválec je přeci jen více kultivovaný.
650 jinak jezdí, ještě vyměním olej, jinak není co řešit, všechno funguje jak má.
Tak moc hezkých a bezpečných kilometrů vám všem.
Jawa žije! :)
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 5.7.2007 | |
Aktualizováno | 26.2.2016 | |
Zobrazeno | 25 524x |
Ahoj, máš ji pěknou a je fajn, že jezdí. Mě se teda z 650 líbil jen Dakar, ale toho sehnat je už dnešní době nereálný. Už tehdy jsem uvažoval, že si ho koupím novýho, protože bylo dopředu jasný, že to bude jednou rarita, ale holt nebyly prašule nazbyt.
1 reakce
Ahoj a díky. Jawka jezdí vždycky, to je vždycky jen v rukou majitele. :) Dneska snad dám ten nový olej a také přemýšlím nad tím co mě říkali kolegové - do předních vidlic patří olej 7.5W, ale faktem je, že je to docela měkké a že podstatně lépe se to chová z 10W. Tak možná zkusím ten.
Dakar byl opravdu velice svůj a také se mě moc líbil. Ale už jsem měl Klasika a jak říkáš, dneska ho sehnat je velká rarity. Ale kdo ví...třeba Ti časem přijde.
Kupodivu já měl v Stylce 650 Vartu asi 5 let a když jsem motorku prodával, stále s ní nebyl problém.
V Adeniu 660 mám žlutou , s vláknem místo elektrolytu a po 4 letech opět - vše OK.
Tak at' Jawy jezdí. A 650 / 660 zvlášt'
1 reakce
Ahoj Milane, AGM věřím že bude držet, ale i na 350 mě ty s volným elektrolytem odchází nějak rychle... dřív jsem o nich nevěděl, teď to hlídám pořád. A to tam mám také nové dobíjení od Vape, až odejde úplně, dám tam také AGM. Vypadá to, že někdo podal zlepšovák na úsporu olova... :)
Díky a také ať to jede.
Hodně šťastných km
1 reakce
Děkuji a tobě též.