Předmět úpravy je montáž doplňku, který byl v 90. letech v autech považován za krutopřísný příplatkový doplněk - přitom je to úplná pičovinka z aliexpressu za 70 Kč.
Co to umí:
- hodiny
- teplota
- napětí
Dále má zálohovací baterii pro čas a napětí lze korigovat v rozsahu +/- 0,5V a teplotu v rozsahu +/-5stC. Dále lze nastavit rychlost přepínání jednotlivých údajů i to jaké údaje se mají zobrazovat. Jestli všechny nebo jen některé a nebo třeba trvale jen hodiny.
Cílem úpravy bylo, vestavět to do motorky co nejméně nápadně, tak aby to budilo dojem, že je to přímo z továrny a dále bylo požadavkem, že display se zapne až v okamžiku otočení klíčku spolu s ukazatelem zařazené rychlosti.
Co se umístění týká, tak prostor nad kontrolkami byl jako stvořený - dokonce už obsahuje průhledné okýnko, takže stačilo odbrousit vnitřní přepážku a vlepit display dovnitř. Napájení také nebyl problém. Kostru stačilo vzít odkudkoliv a v parabole byly dva nezapojené dráty: zelený a černý, na kterých se objevilo napájecí napětí v okamžiku sepnutí klíče. Po připojení "+" displaye na zelený drát a zapnutí klíčku ale mírně vrčel klakson, takže nakonec jsem použil černý nezapojený drát a funguje to podle očekávání.
Během zkoušek se objevil problém, že při zapnutých světlech ukazuje voltmetr displaye o 0,5V méně než kolik je na baterii a při vypnutých světlech ukazují stejně. Pokud se použije funkce korekce napětí na +0,5V, tak sice začne ukazovat správně, ale když jsou světla vypnuta, tak ukazuje právě o tuto hodnotu navíc. Příčinou problému je Čínsky tenký hlavní napájecí drát od relé startéru do přední paraboly, na kterém je při daném proudu velký úbytek napětí. Drát jsem tedy odpojil a nahradil jej novým pořádným drátem s průřezem 2,5mm2 (co byl zrovna po ruce). Zároveň s tím také došlo k výměně pojistkové skříňky za nožový typ a její přesun pod sedlo. Po této úpravě klesl úbytek napětí na 0,3V, přičemž jsem zjistil že 0,2V se ztrácí v samotné spínací skříňce (tam co se dává klíč). Aby byla úprava dokonalá, muselo by se ještě doplnit relátko, které by bylo spínáno klíčem. To už teď řešit nebudu. Vyšel jsem z předpokladu, že se stejně pořád jezdí s rozsvícenými světly, takže jsem nastavil korekci na +0,3V a tak budu mít při jízdě/rozsvícených světlech správný údaj.
Vlastník | Johny_Servis | |
---|---|---|
Vloženo | 3.11.2018 | |
Aktualizováno | 12.12.2023 | |
Zobrazeno | 2 159x |