PROFIL MOTORKY

Kentoya Twin Cup 50 4T (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_Servis
Vloženo 3.11.2018
Aktualizováno 12.12.2023
Zobrazeno 2 159x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 03.02.2019, Uskutečněno: 03.02.2019, Stav tachometru: 2200 km, Zhlédnuto: 25x


Předmět úpravy je montáž doplňku, který byl v 90. letech v autech považován za krutopřísný příplatkový doplněk - přitom je to úplná pičovinka z aliexpressu za 70 Kč.

Co to umí:
- hodiny
- teplota
- napětí

Dále má zálohovací baterii pro čas a napětí lze korigovat v rozsahu +/- 0,5V a teplotu v rozsahu +/-5stC. Dále lze nastavit rychlost přepínání jednotlivých údajů i to jaké údaje se mají zobrazovat. Jestli všechny nebo jen některé a nebo třeba trvale jen hodiny.
Cílem úpravy bylo, vestavět to do motorky co nejméně nápadně, tak aby to budilo dojem, že je to přímo z továrny a dále bylo požadavkem, že display se zapne až v okamžiku otočení klíčku spolu s ukazatelem zařazené rychlosti.
Co se umístění týká, tak prostor nad kontrolkami byl jako stvořený - dokonce už obsahuje průhledné okýnko, takže stačilo odbrousit vnitřní přepážku a vlepit display dovnitř. Napájení také nebyl problém. Kostru stačilo vzít odkudkoliv a v parabole byly dva nezapojené dráty: zelený a černý, na kterých se objevilo napájecí napětí v okamžiku sepnutí klíče. Po připojení "+" displaye na zelený drát a zapnutí klíčku ale mírně vrčel klakson, takže nakonec jsem použil černý nezapojený drát a funguje to podle očekávání.

Během zkoušek se objevil problém, že při zapnutých světlech ukazuje voltmetr displaye o 0,5V méně než kolik je na baterii a při vypnutých světlech ukazují stejně. Pokud se použije funkce korekce napětí na +0,5V, tak sice začne ukazovat správně, ale když jsou světla vypnuta, tak ukazuje právě o tuto hodnotu navíc. Příčinou problému je Čínsky tenký hlavní napájecí drát od relé startéru do přední paraboly, na kterém je při daném proudu velký úbytek napětí. Drát jsem tedy odpojil a nahradil jej novým pořádným drátem s průřezem 2,5mm2 (co byl zrovna po ruce). Zároveň s tím také došlo k výměně pojistkové skříňky za nožový typ a její přesun pod sedlo. Po této úpravě klesl úbytek napětí na 0,3V, přičemž jsem zjistil že 0,2V se ztrácí v samotné spínací skříňce (tam co se dává klíč). Aby byla úprava dokonalá, muselo by se ještě doplnit relátko, které by bylo spínáno klíčem. To už teď řešit nebudu. Vyšel jsem z předpokladu, že se stejně pořád jezdí s rozsvícenými světly, takže jsem nastavil korekci na +0,3V a tak budu mít při jízdě/rozsvícených světlech správný údaj.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • chlapec se nudil @ 6026km

    Přes zimu jsem si říkal, že udělám mírné vylepšení chrchláku na základě zkušeností z 1 ročního provozu/4000km najetých. Nejprve před zimou motorka prošla očistou a konzervací dle rad Pepy Sršně :-P (ale jo, něco na tom

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 06.02.2020
    Uskutečněno: 06.02.2020
    Tachometr: 6026km
    Komentářů: 2x
  • Problémy & jejich řešení @ 5157km

    Tak chrchlák má najeto zas o něco navíc... 1. Motor Pořád platí, že mu není co vytknout. Spolehlivost 100%, výkon na 50tku obdivuhodný, startér funguje, v případě potřeby nožní startér také funguje na první dobrou, z

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.08.2019
    Uskutečněno: 26.08.2019
    Tachometr: 5157km
    Komentářů: 2x
  • Zhodnocení po 2000km

    Mám za sebou prvních 2000km (celkem to má najeto 4258km). Motorce už doma nikdo neřekne jinak než "chrchla" a pokud na ní mám někde jet (třeba na chalupu), tak říkám, že "dochrchlám na chalupu". Jak si tedy chrchlák vedl

    Typ: Údržba
    Vloženo: 11.07.2019
    Uskutečněno: 11.07.2019
    Tachometr: 4258km
    Komentářů: 2x


TOPlist