renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kentoya Twin Cup 50 4T (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_Servis
Vloženo 3.11.2018
Aktualizováno 12.12.2023
Zobrazeno 2 129x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 06.02.2020, Uskutečněno: 06.02.2020, Stav tachometru: 6026 km, Zhlédnuto: 161x


Přes zimu jsem si říkal, že udělám mírné vylepšení chrchláku na základě zkušeností z 1 ročního provozu/4000km najetých. Nejprve před zimou motorka prošla očistou a konzervací dle rad Pepy Sršně (ale jo, něco na tom bude) a teď na přelomu ledna - února jsem se jal vylepšovati tuto urážku jednostopého motorismu.

1) ochrana rukou, řídítka
Původně tam nebylo vůbec nic, což, pokud jsou teploty +/- 5 stupňů není v mých erárních rukavicích nic moc. Pokud k tomu začne ještě chcát, tak je to hotovo, rukavice se promočí, prsty skřehnou...
Volba byla jasná - nahodím plastové chrániče rukou, jako mají krosky a ačkoliv to bude vypadat debilně, tak účel to splní, trocha hledání na Aliexpresu a favorit byl v košíku, pochopitelně že s frí šipingem, jak jinak... Asiati jsou vyhlášení obchodníci a Ali není jiný a tak když jsem hledal chrániče, tak mi to neustále podbízelo vyhřívané rukojeti, to mi nasadilo brouka do hlavy a po další chvíli pátrání skončily v košíku i vyhřívané gripy za neodolatelnou cenu 370 Kč. To je samozřejmě potřeba napájet, takže i patice pro klasickou autopojistku.
Montáž proběhla docela v pohodě, natažení elektriky jsem měl rozmyšlené už předtím a chrániče mě překvapili svou mohutností, na jebce vypadají dost nepřiměřeně, ale budí to celkem kvalitní dojem a snad by to mohlo i prakticky fungovat.

2) Přední světlo/blinkry
Achilovou patou je úplně kokotská žárovka 35/35W typ P15d. Problém je, že se blbě shání a rády praskají, protože dobíjení dává docela vysoké napětí. Volba padla na samozřejmě homologovanou LED žárovku v patici P15d, která má integrovaný stabilizátor a pracuje při napětích 6 až 30V, takže teoreticky nehrozí její spálení a snad už budu mít pokoj. Nevýhodou je, že svítí výrazně modro-bíle a tak to bude asi přitahovat fízly, jako to modré světlo v lapačích much, jak se vždycky seškvaří na kovové mřížce, kde je fáze. Blbý je, že já asi nebudu s sebou vozit elektrocentrálu a tlustý kabel, abych policajta když tak kopl...
Při montáži byl nějaký pochromaný modrý drát pro dálkové světlo a bylo potřeba ho trochu potunit + upadlo zemnění patice žárovky, takže to jsem musel také předělat do novoty.
Přední blinkry jsou nyní také uzemněny separé kablíkem, stejně jako zadní, takže už nehrozí, že by bez příčiny přestaly blikat, tak jak se tomu stávalo v minulosti, viz. předchozí záznamy.

3) Motor
No když už jsem v tom byl... zkrátka došlo i na překitování na 72ccm. Svou roli sehrálo, že jsem kit sehnal za fakt luxusní cenu. Samotná výměna válce a hlavy je celkem prostá záležitost, ale nasbíral jsem několik hintů:
- Hlavně pro montáž je potřeba povolit/vyšroubovat spodní šroub napínáku rozvodového řetězu, jinak nejde rozvodový mechanismus sestavit
- Píše se, že v sadě je vše, co pro kitování potřebujete - to není tak úplně pravda. Gumové těsnící kroužky a svorníky pro připojení výfucku jsem musel vzít ze staré hlavy - obojí šlo ale demontovat snadno a bez poškození
- Šrouby M5x12, které slouží pro zajištění ozubeného kolečka v hlavě rovnou hoďte do šrotu a kupte normální M5x12 někde v železářství. Mě jeden při dotahování prasknul a musel jsem ho pak dolovat ven levotočivým vrtákem. Stejně tak zapomeňte na utahovací moment 10Nm - správně je 5,8Nm.
- Při nasazovaní kroužků jsem úplně nepochopil jejich pořadí. Stírací (vypadá jak harmonika) je jasný, včetně těch dvou postranních , ale co potom ? Podrobným studiem demontovaného pístu jsem odvodil, že ten tlustší je blíže ke stíracímu a úplně nahoru patří ten tenčí a oba dva značkami nahoru.
- Na čele pístu je vyraženo "IN", to je sací strana, takže směrem nahoru
- Před montáží válec zevnitř pořádně namažte olejem, aby šel píst snadno nasadit
- Časovací značka na hlavě je jasná, na straně motoru jsou na rotoru zapalování dvě rysky "F" a "T". Rozvod se časuje podle rysky "T" a alespoň já nemám nikde na karteru žádnou další značku. Dle videí jsem ale odkoukal, že by ryska "T" měla být přesně na středu horní díry, když se vymontuje kontrolní šroub (proto tam asi taky je že ?). Každopádně jsem zjistil, že původní sestava byla posunutá o zub (nebo dva ?) - po sestavení rozvodu vše funguje.
- Karburátor jsem jenom vyčistil, hlavní trysku nechal na doporučení původní (ačkoliv některé kitovací sady mají i větší hlavní trysku - prej je to zbytečné)
- Mám typ motoru 1P39FMA se startérem nahoře a dlouhatánskou přírubou, takže je karbec (Keihin PZ-19 - asi ten "větší") až za startérem, což mi přišlo užitečné kvůli lepší ochraně před bordelem, tak jsem akorát pečlivě přírubu zevnitř probrousil, aby tam nikde nebyla zbytečně snížení světlost potrubí, čili jsem nepoužil tuningové 22mm koleno.
Po sestavení jsem nastavil ventilové vůle na 0,05mm a motor chytl krásně a běží dobře - ještě bude třeba doladit bohatost směsi, zatím se jeví jako moc bohatá

4) Řetězová sada, sekundární převod
Původně měla Kentoya v předu 13z kolečko a vzadu 46z rozetu => převodový poměr 3,538, což při 60km/h dělá nějakých 8700 ot/min.
Betka má údajně převodový poměr 14/40, což je 2,857. Shupa po kitu doporučuje 16/36 nebo 17/33. Já nakonec zvolil 17/38 s tím, že kdyby se pastorek nevešel, tak dám 16z.
Výsledek je, že se 17z vejde a výsledný převodový poměr je tak 2,235, což je prakticky stejné se Shupa doporučením 16/36. Nyní bych měl mít při 60km/h cca. 5200 ot/min, což je dost razantní rozdíl a dle průběhu točivého momentu bych tam měl mít se 72ccm 3,5Nm, namísto původních 2,1Nm, takže by to nemuselo být při těchto otáčkách tak zdechlé - teorie tedy hovoří jasně, uvidíme co ukáže praktický provoz.
Když už jsem vyměnil pastorek a rozetu, tak si to zasloužilo i nový řetěz - ČZ Cross 428, 97 článků, oproti původním 100 článkům. Řetěz má dvě výhody. Za prvé zhodnotil cenu motorky na dvojnásobek a za druhé konečně lze snadno seřídit průvěs řetězu a ten se i po dotažení zadního kola nezmění a je stejný během celého oběhu. Narazil jsem ale na jeden problém, díky menší rozetě je trošku jiná dráha řetězu a ten tak (řetězová spojka) začal drhnout o návarek na kyvce sloužící jako úchyt krytu řetězu. Návarek letěl pomocí kleští doprdele a už nic řetězu nepřekáží.

5) Drobnosti
Zadní blatník byl osazen krutopřísnou gumovou zástěrkou a motorka dostala nový kryt řetězu z Betky (TMEC) - pozor ale překvapení - kryt úplně nepasuje a bylo třeba převrtat zadní díru na kyvce a trošku kryt seříznout na straně u motoru
Dále jsem vyrobil úplně nový šroub, držící "policajta" (boční stojánek), opět z normálního pevnostního šroubu, místo toho čínského bláta.

6) Co ještě chybí
V podstatě už jen 3 drobnosti:
- Ještě chci dodat gumovou zástěrku na přední blatník, protože při dešti je pak motor zasraný jak jetel,
- Dám LED žárovku i do zadního světla (typ BaY 15d)
- Na řidítka ještě osadím zásuvku autozapalovače přímo propojenou s baterkou, jelikož očekávám, že vyhřívané rukojeti si něco vezmou a dobíjení nebude stačit, tak budu dobíjet pohodlně přes tuto zásuvku (a zároveň poslouží třeba pro nabíječku na mobil)

Kolik jsem do té bídy zase nasypal peněz ?
- kit 72 ccm - 1700 Kč
- zadní rozeta 38z - 300 Kč
- pastorek 17z - 150 Kč
- řetěz ČZ428 Cross/97čl + spojka + poštovné - 670 Kč
- nový kryt řetězu - 240 Kč
- zadní zástěrka - 42 Kč
- přední LED žárovka - 171 Kč
- vyhřívané ručky - 370 Kč
- plastové kryty rukou - 271 Kč
- patice pojistek, drobnosti - 12 Kč
- volej Motul 10W40 + svíčka NGK C6HSA + paliv. filtr - 325 Kč
součet za tuto zimu: 4251 Kč

- Předchozí výdaje: 2678 Kč (za minulý rok)

CELKEM: 6929 Kč

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Slow (48) napsal 19.02.2023 v 18:57

Ahoj,
Jj také jsem svého Chumpa podobně vylepšoval až jsem ho prodal a koupil 125cku čínského skútra
Vzadu jsem měl košík z babety (lepší jak kufr)..
Kupodivu 50tka s krátkým sáním a bez startéru jela daleko lépe než tento motor, nepomohlo ani krátké sání dopředu.. až kit na 78cmm..
Doporučuji si vyrobit šroub osy zadni kyvky z imbusu 10.9 či 12.9, lépe se vidlice stáhne a nékroutí se tolik v zatáčkách.
Lokouťová kola držela a tlumiče se dají dát ze Simsona elektronika, trošku se zlepší komfort (ale furt je to taková koza )
Ať to jezdí

JiRiK_03 (0) napsal 13.07.2020 v 21:01

Zdravím, co to máš na kontrolkami? Hodiny? Jaké to jsou hodiny, to chci taky :D


Nejnovější záznamy v deníku
  • Problémy & jejich řešení @ 5157km

    Tak chrchlák má najeto zas o něco navíc... 1. Motor Pořád platí, že mu není co vytknout. Spolehlivost 100%, výkon na 50tku obdivuhodný, startér funguje, v případě potřeby nožní startér také funguje na první dobrou, z

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.08.2019
    Uskutečněno: 26.08.2019
    Tachometr: 5157km
    Komentářů: 2x
  • Zhodnocení po 2000km

    Mám za sebou prvních 2000km (celkem to má najeto 4258km). Motorce už doma nikdo neřekne jinak než "chrchla" a pokud na ní mám někde jet (třeba na chalupu), tak říkám, že "dochrchlám na chalupu". Jak si tedy chrchlák vedl

    Typ: Údržba
    Vloženo: 11.07.2019
    Uskutečněno: 11.07.2019
    Tachometr: 4258km
    Komentářů: 2x
  • Připraveno na sezónu

    Dnes dokončeno: - seřízení ventilových vůlí - výměna motorového oleje - výměna svíčky - seřízení karburátoru Ad. 1) Vůle nastaveny na 0,05mm Ad. 2) Olej Denicol Biker 4T 10W40, 0,8litrů za 144 Kč Ad. 3)

    Typ: Oprava
    Vloženo: 01.03.2019
    Uskutečněno: 01.03.2019
    Tachometr: 2230km
    Komentářů: 1x


TOPlist