PROFIL MOTORKY

Kentoya Twin Cup 50 4T (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_Servis
Vloženo 3.11.2018
Aktualizováno 1.3.2019
Zobrazeno 458x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 11.07.2019, Uskutečněno: 11.07.2019, Stav tachometru: 4258 km, Zhlédnuto: 93x


Mám za sebou prvních 2000km (celkem to má najeto 4258km). Motorce už doma nikdo neřekne jinak než "chrchla" a pokud na ní mám někde jet (třeba na chalupu), tak říkám, že "dochrchlám na chalupu". Jak si tedy chrchlák vedl ?

1. Celková spokojenost
Ano - jsem spokojen. Motorka přesně plní účel, za jakým byla koupena - maximálně jednoduché, laciné přibližovadlo na denní dojíždění do rachoty, což je 15km po Hanáckých rovinách.
Nejdelší jízda byla 105km z chalupy domů, z čehož byla polovina po horách Jeseníků - čekal jsem, že motorku po cestě zadřu, nebo že se celá rozpadne... a ona to se ctí, bez jediného problému dala tam i zpět (?). Fakt nekecám...
Motorku ale trápí řada menších problémů, viz. dále.

2. Praktičnost
100%. Díky zadnímu kufru, přednímu nosiči a dvěma gumicukům na tom dokážu odvézt snad cokoliv od Wi-Fi routeru a fénu z elektro obchodu, kanystru beznínu až po 2m odpadní KG trubku.

3. Motor
Potvrzuji to co už vyslovilo více majitelů těchto chrchlů - motor velmi výrazně převyšuje zbytek celé motorky a stejně tak deklasuje o několik tříd všechny ty fechtly, fichtly, kozí dechy, babety a vůbec celou Československou produkci. Jediný rovnocenný soupeř je až Simson, ale ležatá Honda má opět o něco navrch díky startéru, velmi laciným ND a doslova neuvěřitelné a snadné modularitě, kdy lze za hubičku a snadno navýšit kubaturu a tím i výkon. Stejně tak je mi obecně sympatičtější 4 takt vůči 2 taktu.
Výkon motoru je až překvapivý - teorie hovoří jasně, že 4taktní 50tka prostě nemůže jet, ale v praktickém provozu s tím nemám problém (pokud zrovna nefouká protivítr - to pak ztrácí dech rychle), dokonce jsem došel k závěru, že nebude nutné hned měnit válec za 72ccm, výkonově mi 50ccm prostě na daný účel stačí a výměnu provedu až v okamžiku, kdy se původní válec vydře/zadře.
Spolehlivost je zatím 100% - prostě s motorem nejsou vůbec žádné problémy. Trochu se po delší jízdě unavuje spojka, ale to přičítám spíše oleji (Denicol Biker 10W40). Startér opravdu funguje (není jen na okrasu) a v kombinaci s karburátorem Keihin a svíčkou Denso U20FS-U motor tvoří celek, na který je spolehnutí i po 105km jízdy v kuse.

4. Podvozek/rám
Toto je fakt brutál - tak jak motor pracuje na výtečnou, tak rámu a podvozku bych udělil "dostatečně" (4). Ne že by byl ergonomicky špatně, nebo byl vysloveně nebezpečný, ale...
- Neustále se povoluje matice, zajišťující sevření zadní kyvné vidlice ! Není to o tom, že by to snad upadlo za jízdy - naštěstí o tom motorka dává dostatečně dlouho dopředu v zatáčkách vědět, že je zadek nějaký volný, ale kurva proč ? To nedělal ani ten blbý fichtl. Nepomohlo ani doplnění o nerezovou pérovou podložku, pořád je nutné to cca. každých 800 km přitáhnout. Kdo si motorky servisuje sám, tak s tím nebude mít problémy, ale kdo je nemehlo co neumí vzít klíč a šroubovák do ruky, ať raději rychle utíká od této motorky pryč.
- Ložisko krku řízení - toto už je o odst nebezpečnější. Původní klecové "ložisko" (spíš parodie na ložisko) se rozpadlo na sračky, tak jsem to trochu předělal a vyskládal kuličkama, ale po 2000km už to není ono. Zas v tom jaksi podezřele křupe a existuje jistá pravděpodobnost, že se řízení za jízdy zasekne, pokud se kuličky vzpříčí a nebo se pro jistotu celé rozpadne, pokud kuličky vyskáčou ven - obojí může skončit celkem slušným rozbitím huby.
Zbytek rámu jakž takž funguje - zadní "něco jako tlumiče" teda stojej za hovno, ale aspoň to není nebezpečné. Blatníky z plechu jak na konzervy zatím drží a brzdy celkem brzdí (hlavně v kombinaci s novými nečínskými pneu).
Se sedlem nemám problém, ale je pravda že jej mám dost upravené, hlavně co se týče přichycení k rámu, takže mi nehrozí, že bych si za jízdy v zatáčce vystoupil, jako u původního továrního řešení přes přísavky (co to kurva ?).
Nejlepší z celého podvozku jsou asi kola - litá kola prostě fungují dobře a i celkem slušně vypadají.
Chrom na výfuku také zatím drží bez zjevných optických vad.

5. Sekundární převod/řetěz
Řetěz je zde typu 428 (ten silnější) a oproti původnímu předpokladu to vypadá, že se vůbec neopotřebovává, jelikož je na výkon motoru předimenzovaný. I když jde opět o Čínského sráče je dost pravděpodobné, že bude mít životnost jako celá motorka - za mě tomu kdo to navrhl
Samozřejmě je to taky o tom, že jej pravidelně utřu suchým hadrem a znova promažu suchým mazivem na řetězy Valvoline.
Větší problém představují silentbloky v zadním kole, do kterých je usazena rozeta. Před sezónou jsem je za 280 Kč vyměnil a už to vypadá, že jsou zase vykloktané. Uvidím po sezóně, ale vypadá to, že jak všichni mění řetězovky, tak já budu měnit ... gumy

6. Elektrika
V podstatě funguje dobře, ale postihlo mě několik závad, které by ale pro neznalého pacoše byly pravděpodobně fatální, ale pokud trochu znáte servis motorek, tak to problém není:
- Samovolně vypadl konektor z regulátoru dobíjení - zde naprosto dokonale zafungoval vestavěný voltmetr. Hned za jízdy jsem to poznal na poklesu napětí, tak jsem jednoduše zhasl světla (pro snížení proudového odběru z baterie) dojel do práce a cestou z práce jsem motorku nestartoval startérem, ale nakopávačkou. Po příjezdu domů jsem pak vytáhl baterku, dobil, nasadil vypadený konektor + izolační páskou zafixoval proti dalšímu vypadnutí a opět vše zkompletoval. Jednalo se tedy o banální a rychlou opravu s nulovými náklady, ale je nutné jednak vědět co se stalo (+ jak to opravit) a hlavně to poznat (k čemuž skvěle posloužil voltmetr). Pokud bych ale voltmetr neměl, tak pravděpodobně mě motorka nechá někde na cestě kilometry od baráku a nejspíš bych tím zničil baterku a rázem se z banální závady stává dost závažná, která se i prodraží.
- Vypálení žárovek (a tím pádem riziko zničení baterky) - altík dává docela dost a regulátor je nastaven spíše na vyšší napětí - nějakých 14,5V, což asi reflektuje primární účel motorky (časté starty, jízda na krátké vzdálenosti), aby se baterka aspoň trochu dobíjela. Nevýhodou tohoto řešení ale je, že se pohybujeme na hranici zplynovacího napětí a tudíž hrozí riziko vyvření baterky, pokud se napětí ještě zvýší - a to se mi přesně stalo. Těch 14,5V to totiž má při zapnutých světlech. V momentě kdy se vypnou (nebo žárovky spálí), tak napětí přeskočí 15V a to už je prostě pro olověnou baterku moc. Naštěstí jsem to opět díky voltmetru hned za jízdy poznal, tak stačilo jednoduše přepnout na dálkové vlákno přední žárovky, napětí opět kleslo na 14,5V a nehrozí vyvření baterky.
- Během běžné údržby jsem si všiml, že signální drát pro CDI (zapalování) je už nějak "na pochodu" - stačilo velmi jednoduše přepájet spoj a zajistit bužírkou - oprava snadná s 0 náklady, ale kdyby to upadlo někde na cestě, tak konečná a chrchla letí do Macochy a já jedu domů vlakem.
- Blinkry občas neblikají - ještě aby jo - Když jsem to rozebral, tak jsem nevěřil vlastním očím. Uzemnění žárovek je řešeno přes pohliníkované plastové tělo blinkru - víc už to snad z hlediska nákladů ani ojebat nejde. Řekněte mi někdo o kolik by to bylo kurva dražší, kdyby tam ten šikmooký debil přidal ke každému blinkru 15cm drátu pro pořádné uzemnění ? O 0,0000002 juanů ? Tahle to musím upravit sám, protože bez blinkrů tady jezdit je trochu o hubu.
Celkově má tedy elektrika nějaké mouchy, které si zručný motorista jednoduše opraví, ale youtuber nikoliv, takže opět platí, že motorka rozhodně není pro každého. Co mohu na 10 000% doporučit je montáž voltmetru za z aliexpresu, tak jak mám popsáno zde: https://www.motorka...etail&ddid=72073 už 2x mě zachránil od zničené baterky a vždy jsem dokázal dojet domů.

Celkové zhodnocení:
Není to chrchlák pro každého. Musíte bydlet na rovině, mít znalosti z elektriky a mechaniky a nesmíte moc jezdit do protivítru a v hlavě musíte mít trochu namrdáno, potom je to celkem dobrá motorka. Pokud cokoliv z toho nesplňujete, tak rychle pryč od této Čínské brutality

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k zápisu
Milan1963 napsal 11.07.2019 v 16:42

Pěkně popsáno, holt čína...

elvis78 napsal 11.07.2019 v 12:35


Nejnovější záznamy v deníku
  • Problémy & jejich řešení @ 5157km

    Tak chrchlák má najeto zas o něco navíc... 1. Motor Pořád platí, že mu není co vytknout. Spolehlivost 100%, výkon na 50tku obdivuhodný, startér funguje, v případě potřeby nožní s

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.08.2019
    Uskutečněno: 26.08.2019
    Tachometr: 5157km
    Komentářů: 2
  • Připraveno na sezónu

    Dnes dokončeno: - seřízení ventilových vůlí - výměna motorového oleje - výměna svíčky - seřízení karburátoru Ad. 1) Vůle nastaveny na 0,05mm Ad. 2) Olej Denicol Biker

    Typ: Oprava
    Vloženo: 01.03.2019
    Uskutečněno: 01.03.2019
    Tachometr: 2230km
    Komentářů: 1
  • "Multifunkční display"

    Předmět úpravy je montáž doplňku, který byl v 90. letech v autech považován za krutopřísný příplatkový doplněk - přitom je to úplná pičovinka z aliexpressu za 70 Kč. Co to um

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 03.02.2019
    Uskutečněno: 03.02.2019
    Tachometr: 2200km


TOPlist