Suzuki DL 650 V-Strom (2015)

Vlastník HonzaMT
Vloženo 26.9.2015
Aktualizováno 31.12.2022

Vloženo: 30.01.2019, Uskutečněno: 30.07.2018, Zhlédnuto: 9x

Tak jako předchozí rok, jsme se i v roce 2018 s bráchou vydali na několikadenní moto dovolenou do Alp. V plánu bylo 4 až 5 dní strávených průjezdem různých alpských cest v Rakousku a Slovinsku - některé jsme už dříve projeli, některé ne. Dva dny do Slovinska přes Rakousko a dva nebo tři dny, podle situace a nálady, pak cesta zpět domů. Nakonec to ale bylo trochu jinak...
Jako vždy vyrážíme brzo ráno z Olomouce, tradičně po dálnici na Brno, pak směr Znojmo. Do Rakouska vjíždíme opět u Jaroslavic. Rozhodli jsme se, že letos vynecháme dálnici v Rakousku a do Alp to vezmeme po okreskách. Jedeme přes Grossharras, Göllersdorf, přes Dunaj přejíždíme v Tullnu, poté směr Neulengbach. Podjíždíme dálnici A1 a konečně to začíná být trochu zajímavé. Tuhle cestu jsme v roce 2017 jeli opačným směrem. Po zakroucených silničkách s minimální dopravou, vedoucích přes kopečky i udolími, míříme do Mariazell. Poté známou cestou přes Wildalpen a Hieflau do Admont. I když jsem tu jel už několikrát, tahle cesta se mi vždy líbí. Cestou nás chytla menší průtrž mračen, ale díky mnoha tunelům jsme to přečkali skoro v suchu. Z Admontu míříme na Hohentauern a dále přes Tauernský průsmyk. Tuto cestu jsme ještě nejeli, ale moc nás nenadchla. Původní cíl dne bylo město Murau, ale protože máme ještě dost času, pokračujeme dál na Tamsweg, přes průsmyk Katschberg, cestou vedoucí hluboko pod dálnicí A10 až do Gmünd in Kärnten. Byl to ten den kus cesty, ale aspoň bude více času další den. Ubytujeme se v hotelu kousek od centra, motorky pod střechou. Ve městě je mimo jiné malé muzeum vozů Porsche, tak se jdeme mrknout. Projdeme si historické centrum, pak pivko, večeře a spát.
Druhý den hned ráno vyrážíme na jednu z nejlepších "atrakcí" na této dovolené, k přehradě Kölnbrein. Cesta za Malta - Hochalm je úzká a klikatá, proložená mnoha tunely, sem tam střídavý provoz řízený semaforem. Naštěstí takhle ráno není velký provoz, nahoře jsme skoro sami. Jdeme se mrknout na hraz, kde je prosklená "air-walk" vyhlídka. Cesta u přehrady končí, takže zase zpět dolů do Gmünd a pak do Spittal an der Drau, nad kterým se nachází další bod cesty, horská silnička Goldeck Panoramastraße. V centru na křižovatkách zjišťujeme, že na bráchově Cagivě nějak pomalu blikají blinkry, když jsou rozsvícená světla. Na výjezdu z města parkujeme u OBI, brácha kupuje multimetr a snaží se zjistit, kde je problém a jestli mu motorka dobíjí. Nezjištuje žádnou zjevnou závadu, tak jedeme dál. Z obce Zlan vyjíždíme pod vrchol Goldeck. Můžu si odškrtnout další z alpských zážitkových "straße". Je to opět slepá cesta, takže zase pěkně dolů a směr jezero Weißensee. Potom přes italské Tarvisio, známý predillský průsmyk do Slovinska. Vyjíždíme na Mangart. Počasí je pěkné, provoz tak akorát. Cílem dnešní cesty je kemp u Tolminu, kde je na dovolené můj kolega. Takže z Mangartu přes Bovec a Kobarid do kempu u Soče v Gabrje. Bohužel Cagiva vykazuje další závadu, prolíná olej přes gufero na desmu. Plánujeme, co dál. Plány nám kazí také počasí, předpověď na další den nebo dva je dost špatná. Vypadá to, že bychom na zpáteční cestě v Rakousku dost zmokli.
Třetí den míříme z Tolminu přes Podbrdo do Bohinjské Bistrice. Z Bistrice už je to jen kousíček k Bohinjskému jezeru na kafe. Brácha má obavy, aby jeho motorka vydržela další dny a dojela domů. Také počasí stále nevypadá nadějně, nechceme zmoknout někde v horách, takže se rozhodujeme dovolenou ukončit. Přes Bled jedem směr Tržič a přes Loibltunnel do Rakouska. Na hraničním přechodu jsme zkontrolováni rakouskými celníky, které zaujme rachotící suchá spojka bráchovy "Ducati powered" Cagivy. Po ujištění, že to je OK a má to tak být, nás pouštějí do Rakouska V Klagenfurtu kupujeme dálniční známky, najíždíme na A2 a začíná půldenní dálniční tortura s cílem v Olomouci, s přestávkami pouze na tankování. Ve Vídni si "užíváme" solidní zácpu, podaří se nám ujet bouřce a večer dorážíme do cíle. Mě pak ještě čeká další den návrat do Ostravy.
Ve zprávách se dovídám o deštích a záplavách, které postihly i oblasti v Alpách, kudy jsme se chtěli původně vracet, takže nás to nakonec nemusí tolik mrzet.
Můj V-Strom tradičně nezklamal a bez problémů jsme najeli asi 1755km, se spotřebou ~4,5l/100km - nebýt té dálnice na závěr, bylo to pod 4l
Na moto dovolenou 2019 má brácha za úkol svou motorku lépe připravit, tak uvidíme.