PROFIL MOTORKY

Husaberg FE 450 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník _zdenda_
Vloženo 29.1.2016
Aktualizováno 29.1.2016
Zobrazeno 1 131x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Překopání elektriky - konverze na ss napětí

Vloženo: 16.09.2016, Uskutečněno: 16.09.2016, Stav tachometru: 52 km, Zhlédnuto: 22x


Od chvíle co jsem si berga pořídil bojuji s nedostatečným dobíjením baterky.

Husaberg má na statoru tři vinutí - jednu k zapalování a dvě pro napájení světel a dobíjení baterky. Světla jsou napájena střídavým napětím, vinutí pro dobíjení baterky vede do regulátoru, který ho usměrňuje. Výkon cívek pro dobíjení baterky je cca 20W, střídavá část dává něco kolem 50-60W (nevím přesné číslo, v diskuzních fórech jsem nalezl různé informace).

Aby člověk získal maximum, tak je třeba převinout stator. Buď domotat ke stávajícímu vinutí další drát - na cívkách je místa dost, získá se tím cca 10% výkonu navíc. Když se kompletně přemotá stator tak aby se využil na maximum, tak se údajně dá získat až 90W. Další navýšení výkonu je možné použitím silnějších magnetů případně použití třífázového statoru.
Všechny varianty vyžadují nový regulátor, který vyšší výkon zvládne.

Na bergovi (a ktm) se dá stator přepojit tak, že se použijí obě vinutí najednou a výsledek se usměrní. Sice se celkový dostupný výkon nezmění, ale bude možné ho využít všechen usměrněný. Až nebudu chvilku jezdit, tak nechám přemotat stator úplně.

Náhradu za originální regulátor, který je pro nové zapojení nepoužitelný - moc slabý, jsem koupil od VAPE. Pužil jsem regulátor VAPE R67. Regulátor umožňuje běh i bez baterky, akorát v takovém případě je vhodné připojit kondenzátor pro vyhlazení zvlnění (potvrzeno telefonicky s technikem z VAPE). Také je možné použít regulátor VAPE R102-1, který má kondenzátor integrovaný, ale ten neměli skladem.

Potřebné nářadí pro operaci:

- dostatečně výkonná pájka
- smršťovací bužírka
- vhodné kabely, fastony, jedno očko na kabel

Postup přepojení statoru je:



Regulátor jsem namontoval zhruba do místa kde byl původní. Sice se bude víc hřát než původní, ale zas má lepší chladič a je navržen na skoro trojnásobný výkon. Budu ho sledovat a když to nebude dobré, tak ho přesunu.

Po tom co přepojíte stator je třeba upravit elektriku na motorce.

Z alternátoru vedou žlutý a bílý drát a končí fastony - ty rovnou pasují na fastony na regulátoru - připojí se na černé kabely.

Na jednom z původních fastonů, do kterých byl stator zapojen, jsou dva žluté dráty. Jeden z těchto drátů vede do konektoru ke starému regulátoru - ten vyštípněte a zahoďte. Druhý drát z toho fastonu je k napájení světel. Spolu se žlutočerveným kabelem z konektoru starého regulátoru ho zakrimplujte do jednoho fastonu a připojte na červený výstup (+) z nového regulátoru. Přidal jsem tam ještě vodotěsnéodolné pojistkové pouzdro a 10A pojistku (měla by stačit).

Hnědý drát vedoucí na kostru odštípněte někde u kostry a konektor starého regulátoru můžete zahodit.

Z nového regulátoru zbývá ještě vytáhnout kostru (bílý drát, – ) a zapojit ji. Kostru připojte na kostřící bod u zapalovací cívky - k tomu je potřeba kabelové očko.

Skončil jsem pozdě a už se mi nechtělo startovat motorku v noci sousedům pod okny, takže jestli se úprava podařila zjistím až zítra…

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Dovolená v Chorvatsku

    Minulý rok jsem si užil jako dovolenou rally na LC8 v Chorvatsku, letos jsme tam vyrazili na dva týdny do hor jen tak na lehkou turistiku. Našli jsme si penzion v Garjaku u jezera Peručko, motorky jsme vzali na vleku. Ně

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 28.05.2017
    Uskutečněno: 28.05.2017
  • Ztracený šroub předního brzdového třmenu

    Zrovna jsme se přesunovali směrem domů, vjel jsem ze silnice na rozorané pole. Už jsem bral za plyn abych to trošku rozjel a najednou kovový rachot od předního kola. Po zastavení jsem zjistil, že jsem vytrousil spodní š

    Typ: Oprava
    Vloženo: 17.10.2016
    Uskutečněno: 17.10.2016
    Tachometr: 64km
  • Přetěsnění víka motoru a nový ventilátor

    Posledních pár vyjížděk jsem vždy přijel s motorem a zadním tlumičem totálně poblitým olejem. V horní částí těsnění levého krytu motoru tekl oleje proudem, musel jsem vždy půl deci až deci dolít. K výměně je třeba povoli

    Typ: Oprava
    Vloženo: 01.10.2016
    Uskutečněno: 01.10.2016
    Tachometr: 60km
    Komentářů: 1x


TOPlist