Velice nepříjemný a údajně častý jev zatuhnutí přepínacího mechanizmu rezervy jež je součástí palivového kohoutu u XV535 Virago (netuším jestli pouze u tohoto typu a obsahu) jsem se rozhodl řešit. Není snad mrzutějších chvil než zůstat stát kdesi v Bohem zapomenuté díře světa (mě to kdysi potkalo kousek za Prahou), vézt si benzín ale bez možnosti jeho využití! Hrůza, děs!
Odkaz od ranchera, docela plodná diskuze za níž děkuji Pánům rancherovi, kocour1, dedek_new a alexs - DÍKY MOC
Přístup otřesnej a tak došlo na demontáž krycího plechu levé spodní části rámu, demontáž levé zadní části rámu spolu s levou stupačkou spolujezdce a regulátorem pro vytvoření alespoň trochy potřebnýho prostoru.
Otočná část kohoutu má ze zadní strany "měsíček" - propojuje palivové kanálky, je zajištěna pružným "prstýnkem" a krycím plíškem. Tělo kohoutu při čelním pohledu vypadá jako nepovedenej smajlík, tlamička = výtokovej kanálek vedoucí k čerpadlu, pravý, při čelním pohledu levý očičko = přívod benzinu ze spodní nádrže. Od sítka ze zadní strany těla kohoutu je kanálek který otvírá membrána pomocí elektromagnetu (spínač na řidítkách) a zároveň i pružinka s prstýnkem která membráně jen pomáhá. Pokud je čep pod membránou nepohyblivej "rezerva" je nedostupná a nezbývá než hlídat kilometry (cca 200). Pohyblivost čepu spolu s funkčností elektromagnetu jsou pro funkci zásadní! Levý, při čelním pohledu pravý očičko nevede nikam, je to jen naznačená dírka, vězte ale, že opatrným provrtáním se dostanete rovnou pod sítko Zbývá jen úprava krycího čelního plíšku tak, aby se pohyblivou částí kohoutu dalo otočit nahoru a manuální přepínání rezervy je na světě
Závěrem - píšu to proto, že to snad bude někomu ku prospěchu, rozhodně si nemyslím, že bych objevil Ameriku
-
palivový kohout (už složený, po úpravě)
-
vytvoření trochy prostoru
-
demontované čerpadlo
-
spodní nádrž zdola, bez kohoutu
-
rozebraný kohout
-
-
-
zadní část kohotu
-
namontována část s membránou
-
montáž je krkolomnější než demontář
Nemůžu si pomoct, ale ten kohout, tak jak je nafocený, žádnou úpravu nepotřeboval..., proč? Chybí mu taková delší trubička s filtrem v levé dírce při pohledu čelním. Tak to bez té trubičky musel benzín vytéct všechen. Rezervu tvoří rozdíl hladin mezi delší trubičkou s filtrem v levé a jen filtrem v pravé dírce...
Kožíšek je skoro nový...teda kohoutek vlastně.
Tak a je to opravené terasky už jen Jezdit a Jezdit
Určitě dobrý fígl na potíže,pár různých předělávek podobných problémů jsem už viděl,tož od teď už jen na pohodu
super
Co je to palivový kohout
Nepochopil jsem nic,nestačilo napsat normalně že ti prostě nešel bezin do karbce
jinak za opravu
Jednoduchá úprava, ale o to složitější přístup. Hlavně že sis poradil a šikovně vše vyřešil . Pěkná práce chlape, teď ať už nemáš žádný problémy!
Šikula