PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 535 Virago (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SonyLee
Vloženo 5.10.2013
Aktualizováno 7.10.2013
Zobrazeno 3 604x
HODNOCENÍ PROFILU OD 63 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 16.12.2015, Uskutečněno: 15.12.2015, Zhlédnuto: 10x


Každý má jistě taky záležitosti k vyřízení, mě se jich ale nakupilo krapet víc, u Šemíka se odporoučelo servo, nový stojí nesmysl a použitý je do současných chvil nedostupný - prostě není Výčet všeho nemá smysl zmiňovat, dalo by to na docela slušně tlustou knihu.
Venkovní teplota v rozmezí 6-8°C a tak přišla vhod Suzinka. Nastartovat, na benzínku natankovat, překontrolovat tlaky v pneu, dofoukat a hurá. Od benzínky jsem ještě odjel relativně v pohodě ale v dolní části Bystrce šlus. Marný pokusy o nastartování a to jak elektricky, tak našlapáváním - mrtvo! Těch cca 3,5km do docela slušnýho kopce jsem se čtyřma přestávkama zvládl za cca 40min. Mokrej jako bych se koupal oblečenej, nasrklej a votrávenej. Nerad se ale jen tak vzdávám, navíc s vidinou možnýho randete s mojí milovanou, sházel jsem ze sebe ty mokrý (durch propocený) oblečky, rychlý opláchnutí, převlečení a tryskem k Lady V (XV 535 Virago).
Start naprosto v poho "na brnk", zamířím k benzínce k opáčku předchozí procedury a zase hurá. Po nějaký době se mi ale zdá, že se Lady V nějak nechce Vlažná odezva na plyn, škubání a umírání motoru až jsem nucen povytáhnout sytič, zbytek popojíždění absolvuju s vytaženým sytičem, s maximální opatrností při rozjezdech - motor umírá, škytá, několikrát jsem nucen znovu startovat a registruju bílej závoj táhnoucí se za mnou Domů mě dopravilo poskakování jen na jeden válec - zadní a ta exhibice jíž jsem absolvoval nutně musela připomínat naprostýho tupce co snad neseděl ani na kole a k chůzi nutně potřebuje několik asistentů!
Zbořenej jak Polsko v devětatřicátým ale záležitosti vyřízený a doma. Co dál? Proběhne komunikace s rancherem, posílá mi odkazy s radou ať kouknu na membránu předního karburátoru a i když se mi rozhodně nechce - nejsem žádnej mechanik s potřebnou praxí, má zvolna slábnoucí zarputilost mě nutí dát se do díla.
K demontáži víčka předního karburátoru je nutná i demontáž pravé "ledvinky" abych se dostal ke šroubku - famózní! Zjištění, že membrána je v pořádku pokračuju ve snažení. Vzpomínám na Kamaráda Bulla, jak se mu všechno sypalo, jak si stýskal a já se mu chvilkama pokoušel po telefonu trošku spravit náladu, snad se to trošku i povedlo. Teď jsem v loji já! Zoufání si ale nepomůže a tak se dávám znovu do "díla" (ty uvozovky jsou na místě - psal jsem výše - nejsem žádnej mechanik). Po demontáži horních chromových deklů válců test svící - v poho. Sundání sedadel, demontáž obou kastlíků, rozpojení elektriky a při té příležitosti prostříknutí kontaktů, odpojení palivovýho čerpadla, jeho demontáž (po vypuštění benzínu), odpojení přívodu ke karburátorům a sejmutí propojovací hadičky mezi karburátory, následuje kontrola průchodnosti - v naprostém pořádku a kontrola funkčnosti čerpadla (je jednosměrné, netuším jestli s jedním - tlakovým nebo kombinovaným vypínáním - časování + tlak) ale při správné funkci "cvaká" cca 2,5 - 3,5s, to jak tlakuje karburátory. Z čerpadla po profouknutí vyletí nějakej humus a po zapojení na volno jen do elektriky cvaká pěkně. Super! Když už jsem se dostal až sem, dojde na úpravu palivovýho kohoutu - popíšu samostatně. Demontáž klaksonu a plastovýho krytu pod ním a prostříknutí kontaktů cívek. Následná montáž všeho do kupy, nalití asi 3-4l benzinu a... A NIC!!! Motor škytá, umírá, nejde natočit a ve mě sílí zoufalství
Nerad kohokoli otravuju ale na pokraji zhroucení beru telefon a volám - Žankovi!
Kusek cesty jsme společně jeli, fajn chlapík co umí a ví! Žanek ale foun nezvedá, no jasně - "roztáčí kola"! Ozývá se ale po obědě, vyprávím mu tuhle story a odpovědí je mi "karburátory, ventily", sakra fix... Opakuju mu ten příběh a u třetího opáčka mě najednou zarazí - "vyměň palivo"! Zalapám po dechu, přehraju si v duchu všechno to, co se odehrálo a co jsem už absolvoval a začne mi to dávat smysl, s poděkováním se loučím. Po téměř 30ti minutovým hovoru kdy už jsme v závěru jen tak klábosili, upínám se k tomuto řešení jako k poslední naději s šancí na úspěch.
S mým milovaným Ivóškem jedeme jinam, beru VERVU100, zastavíme se ještě společně pro hadičky (vypouštění benzínu, brzdovky prostě strejček Příhoda...) a tradá zpět. Palivo vypuštěný, několikeré otočení klíčku - odpojeným hlavním přívodem od karburátorů čerpadlo vyplive poslední zbytky, vypustit karburátory (vypouštěcí šroubky jsou sice "utajený" ale i s použitím "selskýho rozumu" k nalezení). Zapojení a zajištění přívodu, nalití cca 3-4l a... A vrčí, bublá!!! Hustej bílej dým je za chvíli všude a tak povytahuju Lady V ze dveří ať čadí z laufů ven. Následuje objetí a cca třívteřinový navlhčení Ivóškova ramínka - emoce, obrovská úleva, tolik nervů ach můj Bože... Lady V nechávám bublat asi 12min, chytla na třetí protočení, postupně stahuju sytič, motor se uklidnil, plynulý chod bez pazvuků je toho důkazem! Tak je za mnou další z bitev a na řadě pokud jde o výměnu paliva je Suzinka. Plastová nádrž kdesi dole, žádnej vypouštěcí šroub, hadička... No, nějak se s tím poperu
Že by to každýho z Vás napadlo hned? No jistě! Ne nadarmo se říká - "po bitvě je každej generál"
Na závěr dvě věci :
1. PODĚKOVÁNÍ :
Ivóškovi - (o tom, že jsem hroznej a je se mnou k nevydržení vím i sám, nemusíš mě to říkat alespoň ne moc často) DÍKY za VŠECHNO pisino
Žankovi - nejpřínosnější rada "v hodině dvanácté" možná i mírně po DÍKY Kamaráde
rancherovi - ty odkazy, foto, morální podpora, DÍKY Pepo
2. VAROVÁNÍ :
Pokuste se vyvarovat tankování u benzínky Shell v horní části Bytrce (Autosalon Hora) zbytečný problémy a starosti za to nestojí!
Jestli smím poprosit, PROSÍM dejte na vědomí svým kamarádům a známým! Děkuji

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
roko11 (0) napsal 07.07.2016 v 13:21

Tak jsem taky tlačil ( motorku..). Napadlo mne zkontrolovat rezervu, ale náhradní
benzín jsem si nevzal. Přece na podzim rezerva fungovala... Asi tušíte jak to dopadlo.
2 km. tlačit a závěr do kopce, ten motor má ale sílu. Ventil cvaká ale neotvírá.
Dotankovat jsem 10,3 l. / (220 km.). Asi budu vrtat dírku.
Děkuji za pěkný návod.

Wildaja (44) napsal 22.12.2015 v 14:37

Páni, to je teda příhoda . Radši takovou zkušenost nemít .
Tady u nás je taky jedna tímto proslulá, ale naštěstí už jen pod slovem "kdysi". Teď se tam tankuje asi v pohodě.
Dobře to dopadlo, i když to bylo pro Tebe hodně nepříjemné, tak už radši nikdy, že ??

JirkaMetal (1) napsal 18.12.2015 v 19:28

Soník byla tak hodná a přečetla Mě to ,bo Já nemohu no super román ,který určitě nemusím zažít

Jim-Beam (2) napsal 16.12.2015 v 23:26

No ty seš ale smolař Jinak díky za upozornění

shumi-p (0) napsal 16.12.2015 v 20:44

Super ,hlavní je, že ti to už jezdí jak má

istonbike (2) napsal 16.12.2015 v 19:40

Nejsi mechanik, tak to bych neřek l četl jsem to důkladně a připadalo mi že jsi udělal komplet generálku

Zub47 (2) napsal 16.12.2015 v 18:50

Tak to by ani mě nenapadlo že to je benalem Hlavni je že si to dla do kupy

Dalibor1983 (0) napsal 16.12.2015 v 14:53

Dobře že se to povedlo dat do kupy. A dík že aspon vím kam nejezdit tankovat!!!

Driver-toys (1) napsal 16.12.2015 v 13:58

Nejsi sám.. Taky jsem několik let jezdil k jedné benzince až mi najednou motorka začala vynechávat. Jeli jsme ve dvou a 100 koňů nestačilo na předjetí auta co jelo 60 km/h. Motorka cukala, jela jen v určitých otáčkách, jinak se jí nechtělo.
Sundal jsem dekl a kouknul po vzducháči - sic nebyl nejčisčí, ale ním to určitě není. Opětné složení, odjezd k jiné benzince, natankování Vervy 100. Přesun asi 10 km zpět a problém přetrvával, pak jsem s ní zajel na šotolinu a tam ji nakládal pod kotel. Hrabala jak kdyby se chtěla urvat a uletět. Tak na silnici a tam to samé. Najednou šla až do omezovače a za plynem jak měla, bez jakýchkoli protestů.
Po čase jsem se dozvěděl, že do benzínu lejou nějakou Babišovu sračku a když přijedeš a natankuješ, tak máš holt smůlu. Tankovat až koncem měsíce se vyplatí, bo to už to tam nelejou... Jeden by z toho blil!! Teď už ale vím kde tankovat a co dělat když je problém.

babula (0) napsal 16.12.2015 v 12:39

PYTEL1 (1) napsal 16.12.2015 v 11:05

snorhule (0) napsal 16.12.2015 v 10:45

tož po bitvě každý generál,ale mě to napadlo hned při čtení bo stejný problém po natankování není asi normální


Nejnovější záznamy v deníku
  • Úprava kohoutu paliva

    Velice nepříjemný a údajně častý jev zatuhnutí přepínacího mechanizmu rezervy jež je součástí palivového kohoutu u XV535 Virago (netuším jestli pouze u tohoto typu a obsahu) jsem se rozhodl řešit. Není snad mrzutějších c

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.12.2015
    Uskutečněno: 16.12.2015
    Komentářů: 10x
  • Luxusní sobota

    Počasí se na výsost vydařilo. Kamil mě vyzvedl a společně jsme se vydali do Žďáru nad Sázavou kouknout na "Zavírání silnic Indian Givers". Ve Žďáru setkání s kamarády a společně namísto vyjížďky nakouknutí do Doupěte v H

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 27.10.2015
    Uskutečněno: 24.10.2015
    Komentářů: 7x
  • Podzimní do Drnovic...

    Na chvilku přestalo prchat, rychlá domluva a setkání s Jirkou na benzínce před Krhovem, po chvilce se přidává KHejml (viděl nás a tak to otočil za náma) a asi aby byl komplet do mariáše, po další chvilce přijíždí "Ladič"

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 18.10.2015
    Uskutečněno: 17.10.2015
    Komentářů: 9x


TOPlist