Každý má jistě taky záležitosti k vyřízení, mě se jich ale nakupilo krapet víc, u Šemíka se odporoučelo servo, nový stojí nesmysl a použitý je do současných chvil nedostupný - prostě není Výčet všeho nemá smysl zmiňovat, dalo by to na docela slušně tlustou knihu.
Venkovní teplota v rozmezí 6-8°C a tak přišla vhod Suzinka. Nastartovat, na benzínku natankovat, překontrolovat tlaky v pneu, dofoukat a hurá. Od benzínky jsem ještě odjel relativně v pohodě ale v dolní části Bystrce šlus. Marný pokusy o nastartování a to jak elektricky, tak našlapáváním - mrtvo! Těch cca 3,5km do docela slušnýho kopce jsem se čtyřma přestávkama zvládl za cca 40min. Mokrej jako bych se koupal oblečenej, nasrklej a votrávenej. Nerad se ale jen tak vzdávám, navíc s vidinou možnýho randete s mojí milovanou, sházel jsem ze sebe ty mokrý (durch propocený) oblečky, rychlý opláchnutí, převlečení a tryskem k Lady V (XV 535 Virago).
Start naprosto v poho "na brnk", zamířím k benzínce k opáčku předchozí procedury a zase hurá. Po nějaký době se mi ale zdá, že se Lady V nějak nechce Vlažná odezva na plyn, škubání a umírání motoru až jsem nucen povytáhnout sytič, zbytek popojíždění absolvuju s vytaženým sytičem, s maximální opatrností při rozjezdech - motor umírá, škytá, několikrát jsem nucen znovu startovat a registruju bílej závoj táhnoucí se za mnou Domů mě dopravilo poskakování jen na jeden válec - zadní a ta exhibice jíž jsem absolvoval nutně musela připomínat naprostýho tupce co snad neseděl ani na kole a k chůzi nutně potřebuje několik asistentů!
Zbořenej jak Polsko v devětatřicátým ale záležitosti vyřízený a doma. Co dál? Proběhne komunikace s rancherem, posílá mi odkazy s radou ať kouknu na membránu předního karburátoru a i když se mi rozhodně nechce - nejsem žádnej mechanik s potřebnou praxí, má zvolna slábnoucí zarputilost mě nutí dát se do díla.
K demontáži víčka předního karburátoru je nutná i demontáž pravé "ledvinky" abych se dostal ke šroubku - famózní! Zjištění, že membrána je v pořádku pokračuju ve snažení. Vzpomínám na Kamaráda Bulla, jak se mu všechno sypalo, jak si stýskal a já se mu chvilkama pokoušel po telefonu trošku spravit náladu, snad se to trošku i povedlo. Teď jsem v loji já! Zoufání si ale nepomůže a tak se dávám znovu do "díla" (ty uvozovky jsou na místě - psal jsem výše - nejsem žádnej mechanik). Po demontáži horních chromových deklů válců test svící - v poho. Sundání sedadel, demontáž obou kastlíků, rozpojení elektriky a při té příležitosti prostříknutí kontaktů, odpojení palivovýho čerpadla, jeho demontáž (po vypuštění benzínu), odpojení přívodu ke karburátorům a sejmutí propojovací hadičky mezi karburátory, následuje kontrola průchodnosti - v naprostém pořádku a kontrola funkčnosti čerpadla (je jednosměrné, netuším jestli s jedním - tlakovým nebo kombinovaným vypínáním - časování + tlak) ale při správné funkci "cvaká" cca 2,5 - 3,5s, to jak tlakuje karburátory. Z čerpadla po profouknutí vyletí nějakej humus a po zapojení na volno jen do elektriky cvaká pěkně. Super! Když už jsem se dostal až sem, dojde na úpravu palivovýho kohoutu - popíšu samostatně. Demontáž klaksonu a plastovýho krytu pod ním a prostříknutí kontaktů cívek. Následná montáž všeho do kupy, nalití asi 3-4l benzinu a... A NIC!!! Motor škytá, umírá, nejde natočit a ve mě sílí zoufalství
Nerad kohokoli otravuju ale na pokraji zhroucení beru telefon a volám - Žankovi!
Kusek cesty jsme společně jeli, fajn chlapík co umí a ví! Žanek ale foun nezvedá, no jasně - "roztáčí kola"! Ozývá se ale po obědě, vyprávím mu tuhle story a odpovědí je mi "karburátory, ventily", sakra fix... Opakuju mu ten příběh a u třetího opáčka mě najednou zarazí - "vyměň palivo"! Zalapám po dechu, přehraju si v duchu všechno to, co se odehrálo a co jsem už absolvoval a začne mi to dávat smysl, s poděkováním se loučím. Po téměř 30ti minutovým hovoru kdy už jsme v závěru jen tak klábosili, upínám se k tomuto řešení jako k poslední naději s šancí na úspěch.
S mým milovaným Ivóškem jedeme jinam, beru VERVU100, zastavíme se ještě společně pro hadičky (vypouštění benzínu, brzdovky prostě strejček Příhoda...) a tradá zpět. Palivo vypuštěný, několikeré otočení klíčku - odpojeným hlavním přívodem od karburátorů čerpadlo vyplive poslední zbytky, vypustit karburátory (vypouštěcí šroubky jsou sice "utajený" ale i s použitím "selskýho rozumu" k nalezení). Zapojení a zajištění přívodu, nalití cca 3-4l a... A vrčí, bublá!!! Hustej bílej dým je za chvíli všude a tak povytahuju Lady V ze dveří ať čadí z laufů ven. Následuje objetí a cca třívteřinový navlhčení Ivóškova ramínka - emoce, obrovská úleva, tolik nervů ach můj Bože... Lady V nechávám bublat asi 12min, chytla na třetí protočení, postupně stahuju sytič, motor se uklidnil, plynulý chod bez pazvuků je toho důkazem! Tak je za mnou další z bitev a na řadě pokud jde o výměnu paliva je Suzinka. Plastová nádrž kdesi dole, žádnej vypouštěcí šroub, hadička... No, nějak se s tím poperu
Že by to každýho z Vás napadlo hned? No jistě! Ne nadarmo se říká - "po bitvě je každej generál"
Na závěr dvě věci :
1. PODĚKOVÁNÍ :
Ivóškovi - (o tom, že jsem hroznej a je se mnou k nevydržení vím i sám, nemusíš mě to říkat alespoň ne moc často) DÍKY za VŠECHNO pisino
Žankovi - nejpřínosnější rada "v hodině dvanácté" možná i mírně po DÍKY Kamaráde
rancherovi - ty odkazy, foto, morální podpora, DÍKY Pepo
2. VAROVÁNÍ :
Pokuste se vyvarovat tankování u benzínky Shell v horní části Bytrce (Autosalon Hora) zbytečný problémy a starosti za to nestojí!
Jestli smím poprosit, PROSÍM dejte na vědomí svým kamarádům a známým! Děkuji
Vlastník | SonyLee | |
---|---|---|
Vloženo | 5.10.2013 | |
Aktualizováno | 7.10.2013 | |
Zobrazeno | 3 604x |
Tak jsem taky tlačil ( motorku..). Napadlo mne zkontrolovat rezervu, ale náhradní
benzín jsem si nevzal. Přece na podzim rezerva fungovala... Asi tušíte jak to dopadlo.
2 km. tlačit a závěr do kopce, ten motor má ale sílu. Ventil cvaká ale neotvírá.
Dotankovat jsem 10,3 l. / (220 km.). Asi budu vrtat dírku.
Děkuji za pěkný návod.
Páni, to je teda příhoda . Radši takovou zkušenost nemít .
Tady u nás je taky jedna tímto proslulá, ale naštěstí už jen pod slovem "kdysi". Teď se tam tankuje asi v pohodě.
Dobře to dopadlo, i když to bylo pro Tebe hodně nepříjemné, tak už radši nikdy, že ??
Soník byla tak hodná a přečetla Mě to ,bo Já nemohu no super román ,který určitě nemusím zažít
No ty seš ale smolař Jinak díky za upozornění
Super ,hlavní je, že ti to už jezdí jak má
Nejsi mechanik, tak to bych neřek l četl jsem to důkladně a připadalo mi že jsi udělal komplet generálku
Tak to by ani mě nenapadlo že to je benalem Hlavni je že si to dla do kupy
Dobře že se to povedlo dat do kupy. A dík že aspon vím kam nejezdit tankovat!!!
Nejsi sám.. Taky jsem několik let jezdil k jedné benzince až mi najednou motorka začala vynechávat. Jeli jsme ve dvou a 100 koňů nestačilo na předjetí auta co jelo 60 km/h. Motorka cukala, jela jen v určitých otáčkách, jinak se jí nechtělo.
Sundal jsem dekl a kouknul po vzducháči - sic nebyl nejčisčí, ale ním to určitě není. Opětné složení, odjezd k jiné benzince, natankování Vervy 100. Přesun asi 10 km zpět a problém přetrvával, pak jsem s ní zajel na šotolinu a tam ji nakládal pod kotel. Hrabala jak kdyby se chtěla urvat a uletět. Tak na silnici a tam to samé. Najednou šla až do omezovače a za plynem jak měla, bez jakýchkoli protestů.
Po čase jsem se dozvěděl, že do benzínu lejou nějakou Babišovu sračku a když přijedeš a natankuješ, tak máš holt smůlu. Tankovat až koncem měsíce se vyplatí, bo to už to tam nelejou... Jeden by z toho blil!! Teď už ale vím kde tankovat a co dělat když je problém.
tož po bitvě každý generál,ale mě to napadlo hned při čtení bo stejný problém po natankování není asi normální