PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 164x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 26.06.2014, Uskutečněno: 04.01.2014, Stav tachometru: 30200 km, Zhlédnuto: 15x


Jednou z bolestí Blaty je zadní světlo, které je díky pružné konstrukci podblatníku a držáku SPZ vystaveno značným otřesům. To způsobuje, že se stále pomalu ale jistě uvolňuje sklíčko, aniž by dostalo nějakou nechtěnou ránu. Pokud si člověk nevšimne včas, většinou takto dříve či později o sklíčko příjde a musí koupit celou novou lampu. Mě se to stalo před půldruhým rokem (viz zde ). Cena asi 420Kč za nové není až tak hrozná, ale nepotěší a hlavně jde o princip, že měnit každý rok světlo je na palici .

Sklíčko je z výroby vsazeno v rámečku světla v silikonovém lepidle, drží ho ještě 2 plastové pacičky a navíc je proti uvolnění pojištěno průhlednou lepící páskou. Já si těch průhledných lepících pásek přidal na nové lampě ještě 2 vrstvy. Stále to však bylo málo . Po roce provozu silikon povolil, křehké plastové pacičky praskly, 3 vrstvy fólie se na jedné straně přetrhly a sklíčko je zase uvolněné .

Lepení už jsem nějak nedával naději. Materiál sklíčka sice lepitelný je, ale rámeček světla už tak né. Je tam úkos a navíc, by se z drážky musel složitě odstranit starý silikon. Už mě tedy nenapadlo nic lepšího než kromě přilepení zkusit sklíčko k rámečku světla ještě na hulváta přišroubovat 4mi vrutíky . Ačkoli jsem si ale otvory předvrtal, stačilo šroubky lehce dotáhnout a už byly znát na křehkém skličku trhlinky, takže spásná myšlenko to rozhodně také nebyla . Nějak to ale drží a třeba to bude ve spojení s lepidlem odolávat. Navíc jsem kolem dokola lampu pořádně olátal černou americkou páskou. Teď nechť se děje vůle boží .

Mimo toho jsem ve snaze omezení otřesů světla a držáku SPZ zkusil vyrobit s duralu a gumových válečků jakési výztuhy (viz foto). Propojení s rámem ve dvou místech vše skutečně obrovsky vyztužilo, jenže pak jsem dospěl k závěru, že držák SPZ je natolik pevně spojen s rámem, že při případném pádu motorky na nerovnou zem, by držák vůbec nezapružil a mohl prasknout . Navíc jak montáž, tak demontáž by byla moc komplikovaná. Proto nakonec vyhrál jiný způsob vyztužení, který přeci jen stále umožní boční zapružení SPZ. Akorát mě štvalo, že jsem musel vyvrat 2 díry pro šroubky (jedna do podsedlového rámu, druhá do podblatníku) . Demontáž bude o trochu jednodušší než v prvním případě, i když taky to nebude žádná sláva.

Doufal jsem, že i když je to taková bastlírna, bude to úprava k lepšímu...Mýlil jsem se . Po několika měsících provozu se zřejmě uklapaly šroubky ony výztuhy a držák SPZ i se světlem se opět zvesela natřásá . Je*u na to, budu jezdit dokud něco neupadne

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
125Marek (10) napsal 08.04.2015 v 11:53

Zkusil jsem to řešit stejně. Jenže ten plíšek se doslova vibracemi přestřihl. A i když šrouby drží na svém místě, slabý plíšek vibrace nezvládl. Zatím to drží, tak uvidíme


Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist