Vlastník | deeprwann | |
---|---|---|
Vloženo | 27.10.2022 | |
Aktualizováno | 28.4.2023 | |
Zobrazeno | 1 596x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
Vlastník | deeprwann | |
---|---|---|
Vloženo | 27.10.2022 | |
Aktualizováno | 28.4.2023 | |
Zobrazeno | 1 596x |
Tak sajda pod proudem pánové. Pomalu rosteme. ?
Motorka bez sajdy není kompletní. Mám na ní nalítáno několik tisíc kilometrů. Musíš počítat s tím, že je to něco jiného než sólo motorka, ale pokud máš děti, je to bezva. https://www.sidecar...-2/sidecar-velorex31
Ano, můj synáček už to má taky tak.
Na rejžákovi si jde zajezdit, Jawu vytáhne v momentě, kdy potřebuje, aby ze sebe dostal záporné emoce.
Řvaní, házení vercajkem, občas krátká vyjížďka a následný telefon - táto, stojím tam a tam, vezmi vozík...
Jediné, co jezdí bez poruch, je pařez na trase dílna - domov synáčkovy slečny.
Já to chápu pánové. Sajda je zkrátka jiný svět. Nikdy jsem v tom nejel ani stím. Tak nějak mi to k tý motorce sedí. I ten páv je dobrej.
A myslím si že to sladím, nebo aspoň tomu teď věřím a bude to super. Proč by to stavěly kdyby to nešlo seštelovat?
Už vůbec ta Jawa je stroj jak řemen. Kolik lidí to vymýšlelo. Nedá se přeci předpokládat že to byli všichni hlupáci.
Ano vedle v garáži mi stojí ninja a taky je krásný stroj. Ale Jawa je tak nějak ...
Kašli na sajdu. Je to strašnej vopruz. Budeš se v tom jenom furt vrtat a nikdy nebudeš spokojenej.
Tak jsem volal klukovi, naštěstí to vzal hned.
Plégo - buď velké plégo z kývačky, pak je k mání plexi štítek s plastovým spodkem z řady 638 - 640, anebo koupit univerzál z Alíka. Aktuálně neví o ničem dostupném za pár peněz. Zkoušel jsi stránky Jawy?
O sajdě básnil synek taky, ale přešlo ho to po jednom výletu na půjčené hajtře 638.
Pravou rukou prý pořád tlačíš a levou taháš, má to tendenci ke kmitání řídítek, takže je dobré namontovat tlumič řízení. Zapůjčené moto bylo bez tlumiče a bez závažíček.
Naprosto nevyřešená je geometrie, jízdní vlastnosti ovlivňuje i příklon/odklon motorky k/od sajdy.
Synkova láska byla ukončena nedotočením zatáčky na nějaké okresce, naštěstí bylo možno pokračovat rovně. Přiznal ovšem, že brzdy určitě nebyly v ideálním stavu.
Můj názor totálního laika - kotouč na předním kole motorky a buben na sajdě je docela sebevražda. Tohle nesladíš, ani kdybys tam nabastlil dvouklíč.
Takže opatrně vyzkoušet klasiku, pak si vypůjčit dvouklíč, srovnat pakny a dosedací plochu v bubnu, pečlivě seřídit oba klíče a znova vyzkoušet.
Posléze pak končit kotoučem. Jestli na hydrauliku, nebo na mechaniku, je vcelku jedno. Podle toho, co bys tam sehnal. Zadní kolo na motorce by pak bylo jen asi jako přízdoba kvůli STK.
Levnější verze by pak byla dát na motku kolo s bubnem, aby se účinky brzd trochu srovnaly...
Jinak kluk mi ještě říkal, že v ČR vidět jsou motky, z dovozu, na které někdejší importéři dokázali nabastlit na předek kotouč přímo na buben, tzn. bez nutnosti výměny celého kola. To píšu jen tak pro inspiraci...
Jawa pochopitelně ABS nemá, ale dnes se dá udělat skoro všechno. A jak jsem psal - první je ochota do takového projektu investovat, druhá je zřejmě sporná efektivita takové úpravy.
Děkuji moc za to Plexi. Je na fotce.
Jawa má ABS? To je pro mě novinka. Bral jsem to jako nadsázku.
I tak děkuji za nápad
Bacha! Nečteš pozorně!
Opakuju, podle mého názoru to bude brzdit rovně jen s ABS a při maximálním brzdném účinku, aby ABS
rovnalo směr. Jinak to bude mít pořád tendenci točit vlevo.
Ještě mne napadla taková finta - přitáhnout víc brzdu na sajdě, abys to mohl rovnat přední brzdou. Ale moc si neumím představit nouzové brzdění - třeba před starou babkou na přechodu - při tvé evidentní nevyježděnosti. Zkus prolézt i jiná fóra, anebo zajet na nějaký sraz sajdistů.
Na plexi se zeptám kluka a jestli něco zjistím, ještě ti napíšu,
Ten Český fousek v brýlích Krásné foto.
Ať se dílo podaří
Děkuji za přání zdaru,
dělám na tom už dva měsíce. Dnes jdou výfuky na pískování a střik a dám k tomu i kolo od sajdy. Tak zase trochu povyroste. Z jara vyjedu. Takže brzdy na max? Někde jsem slyšel, že má jenom dobžďovat..
Plexi na to hledám, nevíš ??
Na rozdíl od přívěsů a návěsů nejrůznějšího provedení jsem vlečňákem po boku ještě nejezdil.
Oprava - jednou jsem to zkoušel a byla to parádní bouračka, takže raději ne.
Co jsem četl.
Četl jsem že na motorce se sajdou je velmi dobré zapomenout na brzdy a na řídítka. VŠE DŮLEŽITÉ se obstarává plynovou rukojetí.
Na ruské stepi - ideální stav.
Do provozu v Čechistánu - výzva pro smělce s dobrou pojistkou na motorku i na všechna "sedadla".
Můj názor totálního laika - pokud nevybaviš mašinu i sajdu dostatečně silnými brzdami a ABS, nikdy ti to při brzdění nepojede rovně.
A rovně by ti to stejně jelo jen v případě, že bys to poslal "do smyku", aby to ABS mohlo rovnat povolováním jednotlivých kol. Takže na brzdy jen na full, jinak furt na bok.
A další otázkou je, jestli bys to skutečně chtěl provést a hlavně financovat.
Jinak ti samozřejmě popřeji mnoho zdaru při renovaci, jakož i "ladění soupravy".