Ještě nedávno jsem tvrdil, že cestovní enduro nechci...dnes je to jinak, před lety mě zajímal výkon, dnes je prioritou pohodlí a výbava, ovšem nesmí zaostávat fun factor..
Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky) - Mohu jen doporučit
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - GS mě ničím nezaskočila, tedy v tom špatném slovasmyslu, naopak mě hned začala bavit, je to prostě něco jiného. Motor v záběhu, na ježdění trochu zima (4-7°C). Těším se na zatáčky, vytočený boxer a pořádné výlety.
Motorku bych doporučil pro - Všem trochu vyježděným pilotům, co chtějí max univerzální stroj a kteří především cestují a občas si dají šotolinku, lehčí offroad.
Doplňky na motorce - Nejaké doplňky? Je tam prakticky všechno ne, není..Akrapa si odpustím, rychlořazení mě k charakteru této mašiny tolik nejde (kecám, už jde), padáky jsem nechal namontovat ještě před prvním vyjetím, brzy přijdou na řadu kufry (koupil jsem je záhy), BMW Navigator V, přídavná světla jsem odpískal a já nevím co ještě, ale co vím, že to nestojí zrovna málo
Recenze
Je to jednoduché, vždy jsem se považoval za sportovnějšího jezdce, ale už nejsem nejmladší a nejvíce mě berou výlety daleko za čáru. Proto koupě GS. Na podzim 2014 si ji koupil parťák Milan, se kterým jezdím do Alp a pěl na ni takové superlativy, že mě pěkně zblbnul, následně mě seznámil se sympatickým prodejcem z Inveltu, který vymyslel neodolatelnou nabídku na skladový kus v provedení Alpine White a bylo to.
Technické vymoženosti mám v oblibě a na GS LC jich je požehnaně. Navíc se s tímhle cestovatelem dá jet velmi, ale opravdu velmi svižně.
V tuto chvíli - po 3 kratších vyjížďkách mám za sebou pouze cca 350km, ale na inspekční prohlídku po 1000km zajedu velmi brzy, stačí když bude o víkendu alespoň sucho. Obě předchozí mašiny samozřejmě GS v přímce sesekají s přehledem, ale mě už o tohle nejde, chci se pohodlně a s jistotou dostat do cíle a když přijdou zatáčky, užiju si je.
Čas šíleně letí a tak je to skoro rok, co jsem psal řádky nad tímto odstavcem. Minulý rok jsem nakonec najel rekordních 18tis. km za sezónu a když jsme u těch rekordů, za 1 den se mě a parťákovi podařilo natočit 1365km (start v 8 ráno z francouzského Provance, přesně od jeskyní Aven d´Organc až domů, do Litoměřic, kam jsem přijel někdy kolem 23 hodiny...ufff). Každopádně mohu zase s výše zmíněným odstupem hodnotit. Pochopil jsem, proč tolik motorkářů vlastní GS, je to prostě skvělá mašina. Nejsem ortodoxní fanoušek BMW, mám rád i jiné značky a vyhrát ve Sportce, tak v garáži stojí pěkná směsice, nicméně po zkušenosti s K1200R, GS a koneckonců i s osobákem 320d mohu říct, že značka BMW je prostě srdcovka. Lidi z BMW prostě umí a je opravdová radost řídit je. Ne nadarmo jejich slogan zní "Enjoy The Ride".
Na začátku jsem psal, že nedám rychlořazení, ale s příchodem verze PRO se můj úhel náhledu změnil, hned začátkem dubna tam Quickshifter Pro půjde. Ta první verze uměla bez spojky jen nahoru, tahle i dolů, není tedy co řešit. Docela se na to i těším
Vrátím se k té Francii..byl to vážně parádní výlet, můj zatím největší, za 7 dní jsme najeli 4000km. Byli jsme v Monacu, Saint Tropez, projeli jsme tedy prakticky celé Azurové pobřeží, abychom je dostali do Andorry. Ovšem počasí nám nepřálo a tak jsme Pyreneje nakonec nedali. I tak to pro nás byl zážitek jako hrom.
Co ještě napsat s ohlédnutím za minulou sezónou...byla vážně vydatná, však zmíněných 18 tisíc kiláků hovoří. Byli jsme 2x v jižních Čechách, na Moravě, Alpy jsou každý rok jasné, konečně jsme se podívali i na Grossglockner, které mu jsem se nějak vždycky vyhnul a říkám teď, je to naprostá pecka! Doporučuji všem, kteří ještě váhají. Jen počásko je trochu loterie, my jsme měli nahoře kolem 18°C, pokud si dobře vzpomínám, aby ne, když dole bylo 38 S GS jsem si dal i mostecký okruh a věřte, že jsem víc "soupeřů" předjel, než naopak. V zatáčkách je opravdu výtečné. Na dálnici a při průjezdech dlouhými obcemi se hodí tempomat, nikdy bych nevěřil, jak je na motce užitečný. LED svícení je perfektní, klasická žárovka je proti tomu úplně mimo, ale po pravdě...v noci jezdí málokdo, ale když tak s LED light je to jak ve dne
Na úplný závěr musím napsat něco, co mě velmi trápí. Je to situace v Evropě. Nechci se rozepisovat, ale bude to špatné a to, že se nám bude hůře cestovat, že se díky tomu nedostaneme do některých destinací, je asi to nejmenší..
No, pryč s čerty na zdi, sézóna klepe na dveře a já přeji všem hodně kilometrů ve zdraví a s úsměvem od ucha k uchu
Pěkná recenze...musím jen souhlasit!! Tak hodně šťastných km.
Díky moc, přeji parádní sezónu
Pěkná recenze a super motocykl= 10 b.
Proti tvému stroji to je hračka pro děti