Pohodlná cestovní motorka, která se na klikatých horských cestách v mžiku "změní" ve sportovní stroj, který se vodí jak nějaký "naháč", taková je R 1200 RT LC.
Motorka koupena od AUTOMOTO MUSEUM LUČANY (prostředník)
Výška jezdce: 175 cm
První dojmy - Protože se jedná již o moje třetí RT v řadě, tak jsem tušil co mě čeká :-). Vyšší výkon, lepší obratnost, více pohodlí - měkčí nastavení podvozku (režim "normal")
Motorku bych doporučil pro - R 1200 RT LC je motocykl dělaný pro dlouhé a pohodlné cestování, ale také pro sportovněji laděnou jízdu po vysokohorských klikatých cestách.
Doplňky na motorce - Výbava motocyklu :
- ABS,ASC,HSC,TPC
- Dynamická ESA
- asistent řazení PRO
- režim jízdy PRO
- hlavní světlomet PRO
- denní svícení (angel eyes)
- bezklíčové startování
- centrální zamykání
- bluetooth
- tempomat
- alarm
- výhřev řídítek a sedaček
- audiosystém
- paket výbavy Komfort, Touring, Dynamic
- top case 49l + brzd. světlo
Doplňková výbava :
- přední padací rám Wunderlich
- vyhřívané + gelové sedlo Wunderlich
- tankbag Wunderlich
- navigace Navigátor V
- taška na řidítka Touratech
- prodloužení předního blatníku
- přední kryt motoru Wunderlich
- kryty proti vodě u stupaček spolujezdce
- rozšíření bočního stojánku
- sluneční clona budíků
a další bude následovat
Recenze
V roce 2009 jsem osedlal své první RTéčko a to R 1100 RT, které jsem upřednostnil před HONDA ST 1100 Pan European a to přesto, že jsem do té doby sedlal pouze japonské stroje (Honda, Yamaha, Suzuki) a tohoto rozhodnutí opravdu nelituji. Postupem času jsem se posunul na R 1200 RT (2005) a po deseti letech jsem se s velkým váháním posunul na R 1200 RT LC. Tento stroj má sice stále motor boxer, ale nyní má navíc direktivní vodní chlazení, spojku v olejové lázni a převodovka je také integrována do prostoru motoru. Řada R tedy opustila koncepci ve které byla použita jednokotoučová suchá spojka a motor i převodovka měla svoji samostatnou rozdílnou olejovou náplň. Díky těmto změnám se mohl navýšit výkon motoru na 92KW a točivý moment na 125Nm, což je opravdu znát a i při plně zatíženém motocyklu je jeho síla dostatečná (narozdíl od R 1200 RT 2005 s 81KW). Změna spojky umožnila použít (rychlořazení) quickshifter, který je dokonce oboustranný. Spojka je také antihoppingová (zabrání zablokování kola při podřazení).
Moto porovnávám s R 1200 RT 2005, kterou jsem jezdil 10let
Motor
+ jednoznačně vyšší výkon a krouťák
+ stabilní teplota
+ palivové mapy
+ elektricky ovládaný plyn
+ nulová spotřeba oleje
- hlučnější ve volnoběhu
Převodovka
- hlučné zařazení prvního stupně
Spojka
- krátký záběr (spíná prakticky v jednom bodě)
+ rychlořazení
+ antihopping
Podvozek
+ dynamická ESA (u 2005 byla pouze ESA)
- velmi měkké naladění podvozku v režimu "NORMAL" (jedná se můj subjektivní pocit)
Řízení
+ tlumič řízení
Brzdy
+ ASC
+ Hill Start Control
Osobně mi nevyhovuje
- "japonské" ovládání blinkrů
- umístění bočního stojánku (při vyklápění není prakticky vidět)
- větší "mrtvý úhel" v zrcátkách
Krasavec a pěkná recenze...
moc pěkná motorka
Děkuji za Vaše komentáře
Ať nám oběma slouží