Motorka, co jsem vždycky nechtěl
Motorka koupena od FIRMA:Motobikes Bylany (Bylany) - super domluva a přístup, jedině doporučuju
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Sakra, tohle jede jinak, než jsem čekal
Motorku bych doporučil pro - S čistým svědomím se dá doporučit asi jen začátečníkům. Kdokoliv další, kdo seděl na něčem silnějším než Pionýr už si to musí projet a říct "ty vole, to je super" nebo "ty vole, dyť to vůbec nejede". A pravdivý budou obě věty.
Doplňky na motorce - Origo od prodejce: lakování (originál je to matný, ale měli obavu, že ta bílá nebude za dva roky vypadat úplně dobře); LED přední světlo, prachovky na vidle (o číslo větší, ale hlavně, že jsou červený:))
A já na to taky navěsil pár píčovinek, když se mě nezdálo, že to má ty dva metráky: padáky Givi, rámy (Hitchcock) na brašny (Oxford Heritage), Pivot Pegz stupačky, malá USB zásuvka, zvýšení předního blatníku, držák na mobil (Peak Design).
Recenze
O týhle motorce jsem nikdy ani neuvažoval. Jo, při představení někdy na jaře se mě líbila, speciálně v tý bílo-červený "marlboro" variantě, ale pořád to byl jen odstrojenej Himalayan - skoro dva metráky těžkej krumpl s 25k jednohrnkem jsem se nikdy ani neobtěžoval vyzkoušet. Měl jsem ho chvilku v hledáčku 4 roky zpátky, když jsem přecházel z V-Stroma na Tenerku (XT660Z), ale nakonec jsem se celkem rychle (a teď už vím, že to nebylo nejbystřejší) rozhodoval víceméně na základě poměru váha/výkon, kde má Yamaha zásadní převahu.
Letos se žena po skoro 20 letech na tandemu a jednom roku plácání na skůtru (s B řidičákem) rozhodla, že chce svoji "opravdickou" motorku - málem už jsme domů dovezli malýho Brixtona (Felsberg 250), ale před finálním rozhodnutím jsem si vzpomněl na Scrama a to, že prodejce máme vlastně kousek od baráku, tak tam ještě mrkneme, jen tak pro jistotu...
Druhej den jsem domů přivezl Scrama, během 4 dnů ho ženě zajel (ještě neměla hotovej řidičák) a když jsem ho vezl na první garančku (500km), rovnou jsem koupil i svýho :)
A teď proč - vůbec nevím :) Ta motorka má něco, co mi u ostatních za posledních X let (ať už litrový japonský čtyřvály nebo cendura typu V-Strom, malý GS od BMW nebo i naposledy Teneré) chybělo a nevěděl jsem o tom.
Motor mě na tom paradoxně (protože je fakt slabej) baví nejvíc. Z nuly do nějakejch 50-60 km/h tahá fakt pěkně (samozřejmě furt s ohledem na mrňavej objem). A když proti tobě není moc velkej kopec, i to kilo tam máš relativně rychle a nemáš pocit, že by ses nějak trápil. Ten motůrek je takovej...jak to říct - neskutečně příjemnej a "kamarádskej" :)
Druhá věc jsou vibrace - nejsou. Minimálně ve srovnání s posledníma jednoválcema, co jsem jezdil (650GS, XT660Z).
Váha - přijde mi, že Indoši ještě úplně neuměj zacházet s metrickým systémem, protože na papíře je suchá váha 185 kg a to bych nehádal. Nejen při jízdě, ale i třeba při otáčení na blbým místě mimo asfalt. Asi je to nízkým těžištěm a tím, že díky nízkýmu sedadlu dobře došlápnu oběma nohama, takže "těžší" úseky se daj odpádlovat bez obavy, že půjdu na krátkou nohu do díry.
S tím souvisí nižší světlá výška - do šusplechu trochu častějc mlátej klacky a šutry a musíš jet o něco pomalejc než na vyšší motorce s 21" kolem. Ale projedeš to samý, akorát pomalejc a naopak možná s větší jistotou než na litrovým mastodontu (bacha, nebavím se o žádným opravdovým offroad ježdění nebo motokrosový trati, ale fakt polní a lesní cesty s jezdcem bez ambicí účastnit se Dakaru).
Ze začátku mě trochu štvalo pérování, kdy hodně kopalo při přejezdu větších nerovností - na zadku hodně pomohlo předpětí na max. (mám 96 kg), předek bohužel stavitelnej není...ale to už bych chtěl za 130 litrů fakt moc.
Nakonec asi nejvíc vypovídající údaj - za měsíc a něco jsem i přes ne moc hezký počasí nahrkal skoro 3000km. Na Tenerce za poslední 4 roky jsem to nedával ani za celou sezónu.
Ahoj, taky jsem o Scramu celý loňský rok přemýšlel. Až jsem si ho nakonec těsně před koncem roku taky koupil . Na RE musí mít člověk srdce, je to specifická značka a motorky. Přeju mnoho spokojených kilometrů na cestách s ženou a posílám 10b.
Jelikož VELMI nerad chválím cizí křápy, napíšu jen, že ti dva indiáni jsou MÉNĚ hnusní, než by jeden čekal.
Jinak klobouček tvé drahé polovičce, ta moje přede mnou zavírá okna i dveře a posílá mne přerýt vidlemi hromadu kompostu na zahrádce se slovy, že na záchvat šílenství je nejlepší pracovní terapie.
Takže poděkujem za přihranou nabídku k přemýšlení, co si pořídit po týneckém traktoru.
https://www.motorkar...=clanky&cid=3058
Ať vám to oběma krásně jezdí!!!
Beny87: ahoj, lakování bylo v ceně - ve smyslu, že už jsem to takhle koupil :) Ale bylo to samozřejmě o pár tisíc dražší. Nedokážu ale říct konkrétně částku za lak - oproti základu tam byly další věci (hlavně přední LED světlo). Jak je dělaný taky asi neumím kvalifikovaně odpovědět, moje zkušenosti s tímhle odvětvím končí natíráním plotu :)
Zdravim, jak je dělané to lakování? Bylo v ceně?
Děkuju