PROFIL MOTORKY

BMW C 650 GT (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zizour
Vloženo 27.6.2021
Aktualizováno 13.8.2023
Zobrazeno 2 400x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Velký skútr s výkonným motorem, velkým kufrem. Vhodný pro cestování ve dvou.

Více fotografii

Motorka koupena od BMW Roma - Italové a jejich přístup k práci = katastrofa. Dají si inzerát a potom nereagují. Kdybych neměl v Itálii kámošku, tak bych to nedal. Jsou to prostě makaróni a špageťáci.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 650 Burgman: Náklady na CVT, nízké držadlo spolujezdce, hmotnost.
Kymco Myroad 700: Nebyl v nabídce poblíž Brna, navíc ten Covid-19, nešlo cestovat

První dojmy - Na Burgmanu 400, jsme objeli s manželkou půlku Evropy. Silnější stroj jsem chtěl kvůli předjíždění náklaďáků a také kvůli ABS. První dojmy jsou u stroje "prémiové" značky dost rozporuplné. Především mě překvapila nečitelnost stroje, dále zpracování a především nedotažené detaily, což u stroje po faceliftu je docela překvápko.

Motorku bych doporučil pro - Cestovatelům se sportovním duchem. Když se odladí variátor bude to dravec. Ve spojení s velkým kufrem, paráda. Zvládne 14 dní pod stanem i polet kolem komína.

Doplňky na motorce - Hned ze startu jsem instaloval 2 bezpečnostní kamery. Vpředu jsou blinkry pouze v zrcátkách, takže "opakování" pomocí běžících pruhů je jasná volba. Samozřejmě nesmí chybět spousta samolepek, protože čím víc samolepek, tím víc skútr. Kufr SHAD 59x, aby mohla manželka nakupovat. Dalším potřebným doplňkem je HUD displej P10, abych měl přehled o teplotě vody (furt 95°C) a viděl otáčky. Umí samozřejmě zobrazovat napětí a milion dalšího co lze dostat přes OBDll

Recenze

Výběr tohoto stroje byl především papírový kvůli Covid-19. Přechod z Burgmanu 400 byl iniciován, potřebou občas většího výkonu, požadavkem na ABS a také ergonomií posezu spolujezdce (manželka má krátké ruce, celkově je nižší postavy 155 cm) a BMW má jako jediné madla vysoko nad sedadlo.

Po prvních několika stovkách km:
Odezva od předního kola prakticky neexistuje. Na Burgmanu jsem cítil písek, kvalitu asfaltu i bílou čáru. Tady nic. Možná za to můžou i obuté Metzelery. Uvidíme až tam dám Pirelli. (edit 10k km - Pirelli nevyrábí zadní rozměr) Další věc je celkové zpracování stroje. Burgman je ucelený, dotažený funkční... BMW působí takovým čínským dojmem. Všude jsou viditelné šrouby, otevírání předních schránek je až děsivé. A zase to co potřebujete (kontrola oleje, vody, baterka, filtry) je přístupné složitě a až po demontáži krytu. Teploměr vody tam vůbec není!!!
Schránky:
tlačítka schránek nejsou přes řidítka vidět, otevírání a zavírání není moc spolehlivé, takže utření brejlí nebo plexi hadrem ze schránky na křižovatce je problém. Ty schránky jsou celkově nedotažený. Většina věcí má snahu z těch schránek vypadnout ven. Sklon není dovnitř, ale ven!!!
Sedadlo:
Další velký problém je sklon sedadla spolujezdce vpřed. Na každém hrbolu a hlavně při brzdění batůžek jede dopředu. Opěrka není posunovací ani v jednom směru. To už měl Burgman před 20 lety. Výška sedadla je o hodně vyšší než u SB400. I já (180cm) s tím mám malinko problém, ale to bude o zvyku.
Parkovací brzda:
Nápad spojit parkovací brzdu se stojánkem je podle mě pěkná blbost. Na Burgmanu jsem si zabrzdil na křižovatce, do kopce, nebo při zastávce pouze na úpravu oděvu, rukavic, utřít plexi... Tady je problém, protože chcípne motor a nejde to ovládat jednoduše ručně.
Alarm:
Nechápu, proč nemá DO. Ještě že to jde v menu vypnout.
Motor:
Nejprve opět zmíním nečitelnost. Na rozdíl od Burgmanu 400 není poznat kdy zabírá spojka a kdy už ne. Naladění variátoru je ve stylu páprda. Nevytočí se na víc jak 5 tis ot. A moc to nejede, je to lenošný. Takže první co, je rovnou do servisu na výměnu válečků. Vibrace jsou úplně v pohodě, aspoň je motor cítit, že tam je.
Zvuk motoru je těžko čitelný. Na volnoběh "je to rozbitý" při lechtání z kopce "jsou to švýcarský hodinky" a při plným plynu "švec prďavec". Přiznám se, že hlučnost výfuku je dost vysoká, až nepříjemná a to je po už nový vyfuk po faceliftu. Mám rád klídek, ale každý to má jinak.
Kufr:
Papírově největší, ale prakticky těžko využitelný. Dvě integrální přilby se tam vejdou, ale pouze v přesně dané poloze. Navíc přední helma jde vzhůru nohama, takže běžný bordýlek (písek, šroubek...) Vám tu helmu odře. veškeré kamery a interkomy je potřeba oddělat. Za polstrem kufru je trubkový rám, za ním 3cm místa, potom plášť vnitřní, dále 3-5 cm místa a vnější kryt. Výsledek je 60 cm šířka zádě, takže boční kufry BMW vůbec nevyrábí.
Světýlko v kufru uvnitř: to si asi dělají srandu! První věc to zakryje a je tma. Burgman to měl na sedle, takže svítilo zhora i do okolí. Navíc kdy se to světýlko zapíná je ve hvězdách, ale vypínačem ne. Auto zásuvka v kufru taky není. Na sedadle zespodu jsou takové dvě "nohy", které zajíždí do prostoru kufru, ale na nic nedoléhají. Akorát zavazí, prostě nacpeš kufr a pak děláš díru na nohy.
Světla
Žádná sláva to není, ale dám tam žárovky +xy% a snad to bude dobrý. Dost se při jízdě třepe. Přepínání dálkových a tlumených je fakt k vzteku. Přepíná se totiž sv. houkačkou při přepínání víc svítí dálkový, dýl než chceš.
Brzdy
Přední kotouče dobrý, mají pancéřový trubky a při větší intenzitě spíš přidávají, než vadnou. Zadní brzda je "tupější", ale to je klasika (délka potrubí, jeden kotouč).
Jízda
Podvozek je takový německý auto. Tvrdší, ale přesný. V zatáčkách drží stopu, nevlní se, nehoupe se. Při přidávání plynu ani moc netlačí ven. Hranice se těžko hledají, protože chybí zpětná odezva. Uvidíme až dám jiný gumy.
Plexi a ochrana
v recenzích plexi všichni chválí. Netuším proč. Oproti SB400 je nižší, takže jízda s otevřenou helmou nepřichází v úvahu. To že ho lze elektricky ovládat umí i KYMCO. Celkově je ochrana nahoře lehce horší, hlava, ramena, ruce. Ale dole je zase lepší, kolena, šlapky boky.
Edit po 10 tis km. Stojánek s parkovací brzdou mě sra čí dál více. Takže odpojení spínače motoru to vyřešilo. Po vyklopení stojánku motor nechcípne.
El. plexi je také radost. Při vypnutí klíčku sjede dolů. Při zapnutí někdy vyjede, ale někdy ne. Při poklesu napětí (výměna baterky) nebo při zablokkování sjezdu (když hodíš na palubku rukavice) se plexi zablokuje. Odblokování je pomocí PC v autorizáku za 1000Kč. No nekup to.
Při servisu jsme objevil rezavé hřídele u ložiska na klice a spojce v krytu variátoru. Podle videí tím trpí prakticky každý stroj. Další nemocí je cukání spojky. Zabírá dost nízko (2500 ot) a zřejmě zesklovatí pakny nebo nevím co. Nyní jsem vyměnil zvon (nebyl modrý ani sjetý - cena 7000,-), závada zmizela, ale po 2000 km cítím, že se opět objevuje. Zřejmě bude nutné dát měkčí pružinky do spojky, aby se to trochu točilo. Jinak při servisu je nutné vyčistit fitr vzduchu nad variátorem, ale jsou tam další 2!!! nad spojkou a za zvonem!!! O nich není zmíňka ani v manuálu. Při různých úpravách jsem našel díly Polské, Italské a České. Německé zatím ne.
Kvůli plexi jsem zaplatil SW Motoscan + adaptér USCSI-2100, ale ani s ním nelze vymazat chybu plexi (vidět je), protože je v nějakým menu, kde se s chybami asi nepočítá. Požádal jsem vývojáře, aby to opravili, tak snad.

Válečky postupně sníženy až na 28gr. při 100km/hod to točí 4500-5000, při 120km/hod točí asi 6000,- Na plný plyn točí kolem 6700 a nad 120 km/hod potom leze k 7000ot.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dakars
dakars napsal 10.01.24 v 19:20 10b.

Ale stejně je nejpěknější

puffybodie
puffybodie napsal 26.05.23 v 19:11 8b.

Nevim proc to prekvapeni nad "cinskou" kvalitou, kdyz BMW si nikdy zadny skutr nevyrabelo a delaji jim to cinani. Stejne jako cim dal vice jejich motorek. A to kde uz vyprsela ochranna smluvni lhuta si pak prodavaji cinani sami za uplne jine penize oproti "znacce" jako treba ted Voge SR4 Max 350 aneb BMW C 400 GT

zizour
zizour napsal 30.06.21 v 17:24

Další km přináší další info, bohužel ne povzbudivé. Nejenže neukazuje teplotu motoru, ale palubní PC ukazuje všechno možné, čas, datum, spotřeby... Ale, že by to ukazovalo dojezd km do suché nádrže jako v autě, to nééé.

Piki
Piki napsal 28.06.21 v 21:36 8b.

Slušnej popis. Uvažuji o něm, tak se mi informace hodí. Děkuji...

tomcruise77
tomcruise77 napsal 28.06.21 v 07:55 10b.

konečně je to na silnici. Ale hodně jsi si to pohanil. Já myslel, že jsi více spokojený. Nuž Burgman je legenda a BMW se to tuším teprve učí. Ale snad ty nedostatky vychytáš a budeš si to s manželkou užívat. Tak už plánuj nějaký ten polet. Třeba k nám na kafe. Jo a ty kamery jsou supr. A ta klubová samolepka vepředu také

Více komentářů



TOPlist