PROFIL MOTORKY

Honda Monkey 125 (2020)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník puffybodie
Vloženo 19.7.2020
Aktualizováno 15.7.2023
Zobrazeno 6 796x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vrchol v rámci zábavných maloobjemů

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Ostrava (Ostrava - Třebovice) - Slečna Michaela měla trpělivost, když jsem tam přes hodinu zkoušel a ptal se na kde co :-)

Výška jezdce: 193 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Super Cub C125: Sedačka umožňující jen jednu polohu, divná pozice nohou, špatné řazení, pevné a nízké řidítka a až na řidítka budou stejné problémy i na původně plánované CT125, která má do Evropy teprve dorazit

První dojmy - Sedlo královské trochu připomínající to co jsem měl na Yamaha XS 400 12E. Celkově mnohem více místa než na většině skútrů a i velkých motorek. Kdo nevěří, ať si na to zkusí sednout. Ergonomie celková pro mne jako vysokého naprosto bez problémů.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého kdo se umí sám sobě zasmát a pro toho kdo ví, že dobrodružství začíná výjezdem z garáže a ne až poté co se dorazí do Afriky... A taky kdo hledá základní radost ze samotné jízdy kde nestojí velikost, váha, elektronika, výkon a podobné věci v cestě :-)

Doplňky na motorce - Na začátku bude v základu. Na co se zaměřuji bude nějaké kouřové plexi střední v kterých je pěkný výběr, možná kryty rukou a možná později zadní tlumiče jiné.

Perfektní výběr je na https://www.webike....nkey+125/14024/mtop/ věci z Japonska, ty jsou cenově výše a doprava je taky někdy ranec.

Ale našel jsem že lidi z USA hodně kupuji v Thajsku tady https://www.zeedparts.com/monkey-125/ a např. YSS tlumiče cca 5300 Kč a Ohlins taky nejsou za špatnou cenu.

Ale jak říkám uvidím až budou praktické zkušenosti. Co jsem se zatím dočetl od majitelů z USA a podobně, tak výfuk a jiný vduchový filtr zrovna nepomáhá a výkon může spíše zhoršit. Je tam spousta elektriky kvůli emisím a velký originál vzduchový filtr co má mít teoreticky výměnu co 20.000km (???) a že lepších výsledků se dosáhne vyndáním nějaké přepážky v tom originále. Ale o rychlosti jako takové to není, tak se uvidí

Průměrná spotřeba - 1.69 l/100km

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj? - Řídit slabou motorku rychle je větší zábava než silnou pomalu. A protože v hlavě už ležel delší dobu, ale dřívější verze jsou menší, špatně sehnatelné kromě čínských kopií a protože je to něco co způsobuje konstatně dobrou náladu. Jen tak pro pobavení den předtím jsem jel na KTM LC4 Adv , kterou jsem nakonec nebral, protože to prostě neodpovídalo tomu co, kde a jak jezdím, i když jsem si myslel, že to může fungovat, ale nefungovalo by to. Tak jsem druhý den šel do Hondy vyzkoušet Super Cub C125 a zrovna tam byla i čerstvě dovezená opice. Ještě ten den večer jsem ji objednal. A co je lepší než motorka? No přece nová motorka...

A když i RoyalJordanian prodal Grom/MSX aby mohl pořídit Monkey...

Mimochodem v mém hledáčku byla úplně primárně Honda CT125 zatím dostupná jen v Japonsku, Thajsku, Malajsii a teď od Srpna i v Austrálii. Do Evropy/USA buď podzim 2020 nebo jaro 2021. Jenže poté co jsem pořádně oseděl SuperCub jsem zjistil, že až na lepší a nastavitelné řidítka bude CT125 problém na které se nepůjde pohodlně vlézt což na Monkey paradoxně žádný takový problém není. Ale kdoví, když to bude dobré, tak třeba na ni dojde...

A zde pěkná ukázka jak se dá hezky v zatáčkách blbnout. Z kopce se dá překročit i předpisová rychlost (), do kopce v druhém videu jel třeba tak 80km/hod, moje sériová padesátka by tam jela 50km/hod max, takže jednoznačný pokrok haha
Přijde mi ale, že jde poměrně brzo stojan na levé straně na zem (nebo stupačka? není poznat z videa)





Pokud máte už něco najeto, jaké jsou Vaše zkušenosti? - Čím častěji na tom jedu, tím méně chápu proč i další výrobci nevozí své stroje konkurující Cub/SuperCub do Evropy (schválně nezmiňuji Monkey, protože tahle nová je kategorie sama o sobě v podstatě minibike, scrambler, retro, chopper v jednom)

Jízda - PECKA. Je to pohodlné a je to neuvěřitelná zábava, i když člověk třeba nejede nějak rychle. Hlavni je to, že po prvních 70km byl člověk ve stejném stavu jako když na to vlezl, což se o Vespě říct nedá a Gilera částečně (motor na kyvce holt dává větší rány). Trochu vibrace od 70km/hod výše se začínají objevovat v řidítkách, jsou rozhodně více znatelné oproti mým dvoutaktům kde je tolik člověk nevnímá. Nevím jak moc velký vliv na to mohou mít gumy, které přeci jen mají hrubší vzorek a navíc předek je více odlehčený proti zadku obzvláště se mnou.

Spojka - uvidím až po větším nájezdu. Neutrál z dvojky nebo z jedničky to jsem grif chytnul rychle, ale občas při zařazení jedničky sice zhasne kontrolka neutrálu, ale jednička tam stejně není i když to cvakne. Ale jak říkám teprve najeto 70km, tak počkám na finále až se to zajede. Ale hodila by se 5 stupňová převodovka z toho novějšího modelu. Tady v kopcích a s mou velikostí a váhou je to většinou na trojku různé kopce a města

Motor - Zajíždím. Myslel jsem, že 500km jak je v US manuálu, ale v Evropě máme 1000km. Nejsou tam žádné omezení kromě klasiky jako nedělat rozjezdy na plný plyn, tak budu přidávat postupně. Při první jízdě jsem zkusil po 50km asi 2x 85km/hod a bylo to necelé 3/4 plynu na rovině se mnou na čtyřku. Když je na tachometru 55, tak podle radarů v obcích to je 50 přesně

Brzdy - Zatím v záběhu, ale přední dle testů s ABS parádní a moto nejde na přední, protože tam je náklonové čidlo. Zadní je klasika na blbnutí co jde do smyku

Podvozek - čekal jsem nějaký horor vzhledem k nosnosti 105kg, obzvláště vzadu, ale opak je pravdou. Úplně bez problémů to pobírá nerovnosti na mých obvyklých trasách kde Gilera dá často dorazy i na předku, ale tam už by to chtělo stejně teď na zimu servis a Vespa vzadu a to tam je nový sportovní tlumíč (je ale mnohem lepší než Gilera). Takže původní plán na YSS tlumiče z Thajska zatím počká. Alespoň vím, že budou v pohodě stačit proti základu, který je i tak dobrý. Někdo do těch 85kg max třeba může být úplně v klidu

Ovladatelnost - Kam se podívám tam to jede. Takže za jízdy se musím dívat opatrněji Stačí drobný impuls a už to tam pálí. Odpustí to evidentně fakt hodně a přijde mi to lépe ovladatelné než kolo. Nádrž se dá krásně držet koleny, sedadlo královské a ve stupačkách jde jet taky, pak už nádrž samozřejmě ale koleny nechytím Nicméně na velké díry to pomáhá se i jen přizvednout a je klid, nemusí se přímo do stupaček. Terén zatím nic kromě nějakého štěrku okolo rybníka nebo tak. Nechci to zaprasit tak rychle Alarm je fajn věc, vyhledávač na parkoviště bude asi dobrý strašák na děti

Spolujezdec - pro toho naštěstí není prostor a člověk si tak může opravdu jízdu užívat

Úložný prostor - je malý jen pod levým krytem z boku, v něm je ve schránce nářadí a obal na návod a dokumenty jako TP a pojistku např. Zbytek je nejlepší batoh, protože nosiče i zadní jsou stejně jen tak na 1kg a hlavně papírově je uváděno, že nosnost je jen 105kg

Spotřeba - papírově 1,5l/100km při nádrži 5,6l, ale nejsem japonec tak uvidím jak to dopadne viz. tankování v deníku. Jinak na displeji je 6 dílkú, jeden vychází na cca 50km a podle dosavadního průběhu je nájezd minimálně 300km na nádrž i se mnou bez problémů. Když začne poslední blikat, tak je tam pořád cca 1,8l což je bez problému k nalezení pumpy 6.7.2021 - dlouhodobě se pohybuji se spotřebou cca 1,52l/100km (nedávám tu už tankování) a to to nešetřím

Servis a poruchy - kromě garanček nic neplánuji a když, tak se zdá ke všemu fajn přístup. Ceny dílů na moto (a oblečení a dalších věcí) jsou poslední léta slušný leštěný prd. Na 5 let staré PCX baterka 2200 - 3800 (7,4Ah100A, na moje auto 74Ah680A bezudrzbovka stoji mene...) nebo tady ridici jednotka ABS do 3 dnu za 55.000 na moto v cene necelych 90 tis. Nekterym lidem v managementu firem proste a jednoduse je.e

Kde se motorka cítí nejlépe a kde naopak ne? Terén, silnice, město.. - já ji vezmu všude na své obvyklé okolo komínovky, které jsou i třeba 300km. Ale ve městě a na zatáčkovitých zapadlých okreskách to bude král. Základní tlumiče i díky těm super pneu (hadi na silnici s tím vůbec nic nedělají) zvládají velmi slušně i rozbité cesty. Na limit ty tlumiče dostane dvě nerovnosti velké krátce za sebou, nevypozoroval jsem to zatím přesně, ale bude to souvist s krátkým rozvorem. Možná napoví i tahle recenze z UK:



Dá se s moto i dobře cestovat? - asi to půjde, viz. Austrálie a 5500 mil za 11 dní



15.7. - Prodano
Je to fajn a zabava, ale na delsi pravidelne cesty je to proste omezujici. PCX je mnohem rychlejsi a sbirku nebuduji

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kočičinka
Kočičinka napsal 31.07.23 v 12:30 10b.

No byla s ní zábava a stačil si i silnějším strojům

Myschan
Myschan napsal 28.04.22 v 10:58 10b.

Asi jsem se zamiloval

ruinin
ruinin napsal 20.12.21 v 13:07 10b.

Boduje se kvalita motorky nebo kvalita textu? Teď, když mám najeto na gromu 30 km, tak je to poutavý čtení. Obávám se, že moje pneu na gromu tak dobrý nejsou a jet 85 na 3/4 plynu se mi zatím nepodařilo, možná byl protivítr, ale zatím to moc nejede, no. Musím se podívat, jakou to má nosnost. Na gromu jsme jeli s přítelkyní po vesnici dva, maximálně padesátkou, máme dohromady asi 120 kg, ale vůbec jsem necítil rozdíl proti tomu, když jedu sám. To na pcx je to hned uplně jiná věc - těžký a špatně ovladatelný ve dvou. Grom o tý holce vzadu snad ani nevěděl.

JardaBar
JardaBar napsal 12.10.21 v 16:08 10b.

NiLu
NiLu napsal 09.09.20 v 09:46 10b.

Parádní motorka, ať slouží a hodně zábavy v sedle přeji!

Více komentářů



TOPlist