Motorka Suzuki GS500, model fivestars v černé metalíze se zrnky modré a zelené
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: původně jsme ji koupili, ale k řidičáku A2 nám ji nechtěli v Kawě papírově utáhnout
Honda CBR 500: důvod neuveden
První dojmy - Motorka je ve své podstatě neskutečně user- friendly, po prvních kilometrech Vás motorka hezky zaučí. Co neumíte to Vám odpustí. Nechá se vláčet jak vaším pomalým začátečnickým tempem, tak i závodními ambicemi v nižších kubaturách.
Motorku bych doporučil pro - Všichni, kterým se jen trochu líbí
Recenze
Jako první motorku velice doporučuji
Ideální ženský motocykl, ale ne jen pro ženy!
Zprvu bych začal tím, že jsem hledal motorku pro muže o výšce 170 cm a ještě navíc začátečníka. Suzuki GS 500 je tak rozšířena, že není problém tuto motorku bez sebemenších problémů sehnat pod cenovkou 50ti tisíc.
Investice do motorky se bude odvíjet od toho jaký budete kupovat ročník, opravy způsobené počtem pádů jsou v podstatě denní chléb, jelikož je to motorka právě pro začínající piloty. Takže, když už se nerozkejchnete vy někde na nějaké nerovnosti nebo vaším neumem v zatáčce pravděpodobně nebudete řešit nic víc, než steřelé hadičky, palivový kohout popřípadě plovák.
Po prvních 5-ti tisících kilometrech si můžete myslet, že koně které jste koupili prostě někam utekly a budete se dívat po silnější verzi. To ovšem nedoporučuji. Do té doby, než budete polykat zatáčky jako profik, nevidím důvod. Motorka je mrštná se skvělým podvozkem, s dostatkem umu můžete předjíždět i kluky na silnějších motorkách v zatáčkách. (topit na rovince umí kde, kdo)
Motor je jako beránek a jeho největší tah shledávám právě v 3-4 a potom 7 mi tisících otáčkách, což umí pilota tohoto beránka pěkně potrápit. Pokud s motorkou vyrazíte do města, tak kompaktnost Vám dovolí předjet každou kolonu, sklopíte zrcátka a tadááá...
Úložný prostor , o tom ani není zapotřebí psát, skoro žádný tam není. Vleze se malá lékárnička a pokud nechcete aby vás tlačily v bundě klíče, potom si tam můžete dát i ty. Řešení úložného prostoru - kupte si krovku na sedlo spolujezdce, IDEÁL
Spolujezdec - Jelikož máte málo místa tak jste si dali Krovku ale co když budete chtít svézt nějakou koc? popřípadě kočičáka? Jelikož máme naši pětistovku, delší cestování bych vynechal. Svezte Jeho/Ji na zmrzku ve vedlejší vesnici, to je tak vše. Tím nechci říct, že s ní nejde cestovat ve dvou, to určitě ne, ale píši to z vlastních zkušeností, že na takové cestování jsou jiné a lepší motorky.
Servis - kromě servisní knížky která Vám samozřejmě poradí existuje i pár problémů u GS
- Olej většina z Sůz žere olej, ať už málo nebo víc, je zapotřebí dávat majzla. I špatnej olej maže, ale jenom když je v motoru.
- Palivový kohout častokrát jsem se setkal s tím, že byla steřelá membrána a proto neprotékalo dostatečné množství benzínu.
- Karburátory tak jako každé karbecy, vytáhnout a pročistit
další detailní opravy ani nepočítám, tím nechci říct, že motorka je problémová a že budete řešit na každém desátém kilometru něco, tyhle opravy jsou jenom nutné pro ten nejlepší chod motoru a jeho výdrže.
GS jezdí dodnes v Americe prohání se tam na nich kde kdo a mají najeto přes 120 xxx takže v nájezdu problém nevidím.
GS je láska a projel se na ní nejeden lepší jezdec. Je Ideální pro přestup z 125 na 1000 i jako stálá stanice.
pěkně napsáno
Krásně napsáno.
dobrá recenze