PROFIL MOTORKY

KTM 1090 Adventure R (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník -demon666-
Vloženo 16.6.2018
Aktualizováno 4.1.2020
Zobrazeno 5 330x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Paradni univerzal na silnici i mimo.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: KTM je hezci a cena?

První dojmy - Jede opravdu prádně. V režimu sport je to zlá holka? Padla do ruky hned. Na silnici se krásně vede, ze zatáček vystřelí jak raketa. Naštěstí vše jistí kontrola trakce. ABS taky funguje paradne. Mimo silnici taky super. Zatim používám off road režim. Překvapilo mě jak jistá jízda v terénu s ní je. Dá se vypnout ABS jen na zadním kole a to mě hodně baví. Dá se vypnou celé ABS a trakce ale to jsem radši nezkoušel... Oproti Varanu na ní víc fouká, ale to se dalo čekat. Podvozek WP funguje taky super. Je plně nastavitelný v zadu i v předu, zatím ponecháno tovární nastavení. Bohužel nemá kardan, ale u takové motorky to snad ani nelze očekávat. A vlasně mi to ani nevadí.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny co mají chuť vyrazit mimo asfalt?

Doplňky na motorce - Vyhřívané hefty, druhé, vyšší plégo, centrální stojan, Al plech pod motor a dva Al kufry.

Recenze

K dnešku 17. 6. 2018., tedy třetí den od převzetí najeto cca 1300km. Na zásadní recenze je asi brzo. Tak alespoň odpovím na otázky ve formuláři.

Proč jsem si vybral pravě KTM 1090 Adventure R? Na “velkých” motorkách mám najeto cca 70 tis km a v drtivé většině na asfaltu a poslední dva roky mě strašně láká ježdění mimo asfalt a samozdřejmě s tím spojené návštěvy různých zemí. Navíc je to prostě kočka? Zvažoval jsem i variantu bez R, ale vyhralo R dík vlastnostem do terénu.

Co se jízdních vlastností týče. Jízda je fakt parádně zábavná. Motor není nudný, ve vyšších otáčkách fakt raketa...a kontrola trakce reaguje dle režimu akorát. Brzdy dostačující bohatě, nevadnou a z ABS jsem unešen, ale to může být tím, že jsem ho na moto nikdy neměl...? Podvozek WP super. Žehlí road i off road suprově a to mám zatím tovární nastavení. Ovladatelnost vzhledem k váze výborná jak při minimálních rychlostech tak při palbě? S více silničními pneu to teprve musí být jízda?
Spotřeba zatím cca 5, 5 l což jde. Samo záleží na stylu jízdy.
Trochu mi schází v základu 12V zásuvka ale to se vyřeší.
Mám k tomu kufry KTM od givi a musím říct: jak jsem mohl žít bez horem plněných kufrů.
Zatím jsem jezdil bez baťůžku tak nemohu soudit, ale myslím, že to bude ok.
Nejmíň ji baví asi ježdění ve městě jinak mimo super terén super?
Servisní interval 15 tis km...

Jak jsem psal, po třech dnech asi nic zásadního nevymyslím, budu se snažit doplňovat, ale radši jezdím než píšu...

4.1. 2020
Tak k dnešku najeto necelých 30 tis. Bohužel už proběhla jedna reklamace - vadný snímač polohy klikové hřídele - naštěstí se mi to stalo kousek od baráku a vyřešeno přes KTM Care. Bohužel elektronika je elektronika a upřímně musím říct, že malý červíček v hlavě je... V "civilizované" Evropě v případě podobné poruchy nebude asi problém vyřešit, ale co někde kde tyto možnosti nebudou... Na druhou stranu každý problém má své řešení...
S touhle mašinou jsem zjistil, že sezóna nikdy nekončí.. Aneb není špatného počasí, jen špatně oblečeného jezdce... Vzhledem k tomu, že se snažím čím dál víc pohybovat mimo asfalt, je období od cca listopadu do cca března pro tyto choutky ideální Limity týhle motorky jsou (zatím ) poněkud dál než jsou limity moje. a to především v off ježdění. Asi ještě úplně nedokážu vypnout správně mozek Nicméně jsem byl překvapen co ta motorka v terénu zvládne a hlavně co zvládnu já...a to jsem opravdu amatér Aktuálně řeším ostré pneu, které využiji na následující 3 až 4 měsíce off ježdění. S moto dodané pneu TKC 80 rozhodně nejsou na nějaké mokro, bláto atp. Celou minulou "zimní" sezónu jsem jezdil na TKC 80 předek a Mitas E09 Dakar na zadku a fajn, ale v tom terénu to není ono. Nicméně na silnici a nějakou tu polňačku, lesní, nebo nezpevněnou cestu ok, tedy za sucha... V teplé sezóně jezdím TKC70 a nemůžu si ty pneu vynahradit. V každém případě pneu je takové vděčné téma a jak říká můj kamarád, zkušenosti s pneu jsou nepřenositelné a každý si na to "své" musí přijít sám.
Hodně se mi líbí možnost nastavení komplet podvozku, byť se to zatím učím, tedy ve smyslu co a na kolik nastavit, ale i tak člověk při změně počtu kliků cítí poměrně zásadní změnu jízdních vlastností. Jediné co budu muset vyřešit ohledně podvozku je přehřívání zadního tlumiče. Svod od zadního válce moc blízko tlumiče a hlavně v pomalém offu se olej přehřeje a tlumič ztrácí své vlastnosti. Při jízdě po silnici je to ok.
Co mě hodně překvapilo jsou jízdní asistenty ABS je super hlavně za mokra na silnici, nicméně mimo silnice v podstatě nepoužitelné, např při sjezdu se motorka prakticky nedá zastavit. Využívám off road mode ABS - tedy ABS jen na předku (důvodem je asi strach a blok dík držkopádům z minulosti...). Trakce je super při ostré jízdě ten zadek proste neklouzne nicméně si myslím, že to skoro až omezuje limit motorky. V každém případě letos chci asistentů využívat co nejméně - člověk je pohodlný a spoléhá na to a to asi není moc dobré...pak je strašný překvápko když to člověk povypíná... Jak říká kámoš je to dobrý sluha ale špatný pán...
Motorku jsem taky trochu obohatil o nějaké ty doplňky...
- laděný výfuk LeoVince - zvuk naprosto parádní a cena poloviční než za Akrapoviče,
- zvýšení řídítek od Touratechu - jsem vysoký a jízda se mi stala pohodlnější a to jak v sedě tak ve stupačkách,
- nějaký tašky od Touratechu - dvě boční na padáky a ľoďák za sebe - velmi praktické a funkční.
- Dongle - nemusím pořád po každém vypnutí nastavovat ABS, trakci...
Servisní interval po 15 tis km je určitě fajn, ale rozhodl jsem se (i na doporučení) měnit olej po 7500 km, myslím že to není zas taková položka a motor si jen vrní. K servisování využívám služeb Flash teamu z MB a max spokojenost. Přístup, domluva, kvalita práce atp... Byť jsme tam měli jedno zaváhání. Ale jsme jen lidé a chyby děláme každý a nešlo o nic zásadního.
Čeká mě taky rozhodnutí zda prodloužit záruku, to budu řešit teď během ledna a zjišťovat možnosti, podmínky atp.
Pokračovat budu zase až naberu zkušenosti, dojmy atd

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NXram
NXram napsal 31.10.18 v 09:32 10b.

Krásná motorka a je vidět, že víš o čem mluvíš. Já měl stejné dilema, ale nakonec jsem si právě objednal verzi bez R, protože do terénu na ní jezdit nechci A k tomu hned uletěl za 30 v PowerParts
Tak ať tě to jezdí

spidi.cz
spidi.cz napsal 11.07.18 v 22:37

Pedl
Pedl napsal 23.06.18 v 23:40 10b.

LuboKotlan
LuboKotlan napsal 19.06.18 v 16:43 10b.

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 19.06.18 v 10:03 10b.

paradna

Více komentářů



TOPlist