PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 500E (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jožin92
Vloženo 21.7.2017
Aktualizováno 17.1.2018
Zobrazeno 1 836x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jednoduchá, čitelná, snadná na udržbu. Říká se, že i spolehlivá. Tak uvidíme.

Více fotografii

Motorka koupena od AAA moto Slatiňany

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: Nechtěl jsem zavřenou na 25KW a neupravená má víc KW než dovoluje oprávnění A2
Kymco Xciting 500: Byl to horký favorit, ale nakonec převládla touha si zas po čase usednout na mašinu s manuálním řazením

První dojmy - Motorku jsem kupoval v zimě ( jako ostatně všechny mé dosavadní povozy) . Po celou zimu nespadla ani vločka. V den kdy jsem si pro ni jel tak nakydalo tolik sněhu, že jsem mohl Motorku jen nastartovat a poslechnout si ji. Byl to risk ale asi to vyšlo... Jinak koupě motorky nemá nic společného s normálním uvažováním. Vždy je to totální euforie. Doporučuji si s sebou vzít někoho kdo vás bude držet při zemi :- D

Motorku bych doporučil pro - Suzuki GS 500 bych doporučil začátečníkům, lidem menší postavy, nebo prostě těm co hledají pohodovou nenáročnou motorku a nejsou trhači asfaltu.

Doplňky na motorce - Postupem času jsem si z číny objednal universální aftermarketové plexi a nalepovací hodiny, zrenovoval závažíčka řidítek. Koupil repliky originálních zrcátek zn. Vicma. Tyto zrcátka nedoporučuji. Ve většině spektra otáček vibrují a není v nich nic vidět. Musí se udržovat ideální otáčky, pak je v nich vidět. Budu řešit pomocí gumových podložek. Pro cestování nezbytné brašny, kufr a tankvak.Z důvodu alespoň nějaké ochrany motorky v případě pádu jsem koupil padací rámy zn. Fehling. Největší úpravou byla bezúdržbová povrchová úprava výfuku. Výfuk jsem nechal opískovat a následně šopovat hliníkem. Jediná nevýhoda tohoto povrchu je hrubost po opískování. Je to náročnější na čištění. Šlo by to vyřešit ještě přetřením nátěrem na výfuky, ale ten se stejně časem oloupe. Mě se to ale líbí tak jak to je. Koupil jsem topcase 46 litrů na dvě helmy.

Recenze

GéeSo mám druhou sezónu a najeto máme asi 6 tis. km. Několik let jsem jezdil a stále jezdím na skútru Kymco Yager GT 125. Všichni vnaší skútr bandě jezdili na víších kubatůrách a mě už to štvalo. Takže rozšíření řidičáku na A2 bylo logické vyustění. Neměl jsem v plánu hned kupovat silnější stroj. Ale znáte to... V autoškole jsem si sedl na Kawasaki ER-5 a už to bylo jasný. Mou nejsilněší dosavadní motorkou byla ČZ 175/487. To Kawasaki byla samozřejmě uplně jiná liga. Takovou motorku musím mít! Původně byl v dlohodobém výhledu skútr Kymco Xciting 500, ale návrat k manuálnímu řazení mě lákal daleko víc. Jelikož řidičák A2 je do 35kW tak výběr byl v této skupině celkem omezený. Volba byla jasná. Bude to GS 500 E!

Motorku jsem si nechal sehnat zprostředkovaně firmou. Kvůli svému zaměstnání jsem neměl čas objíždět inzeráty, proto dovoz. Nakonec se zprostředkovateli podařilo sehnat v ČR (Ale původ němocko - dovezeno 2007). Motorka měla pár kosmetických vad. Lehce odřená z obou stran, ale nic Vážného. Údajně najeto 39 000km. Hned jsem nechal udělat velký servis za cca 7tis kč (brzdy, ventily, kapaliny, filtry, celková prohlídka a seřízení). Po vyjetí ze servisu se lehce rozhodilo počítadlo tachometru, který asi zažil centrifugu vrtačkou. Jelikož jsem minimálně 4. majitel tak těžko říci, kdo si stím hrál . Celkový stav byl dobrý a to bylo rozhodující. Během 1. sezóny bylo objeveno pár prasklin na konstrukci držáku kufru (nic vážného - zřejmě po nějakém pádu) vše oparveno pomocí svářečky. Na GéeSo jsem si chvilku musel zvykat. Ale je to hodná motorka, která odpustí lecjakou chybu. Brzdy jsou měkčí, chce to zvyk, ale vše jsem zatím ubrzdil. Podvozek nevykazuje žádné fatální nedostatky. Na můj styl jízdy dostačující. Jsem spíše pohodový kochající se turista. Ovladatelnost perfektní jede kam potřebuju bez přemlouvání. Úložný prostor takřka žádný ale i přes to jsem pod sedadlo nahečmal lékáru, nářadí vestu či zámek na kotouč. Jelikož jsem spíš cestovní typ, tak jsem nakoupil Tankvak 25 l, brašny 2x15l a kufr 32l. Kufr to ale bude chtít větší. Alespoň 45l. Jízda ve dvou je celkem v poho. Při otočení plynu se motorka nechá vyprovokovat v pohodě na 150km/h a ještě by šla. Cestoní rychlost ve dvou v pohodě 120km/h. Když jedu sám, tak v pohodě přes 100km v kuse. Ve dvou to chce dát po cca 70 km pauzu aby si zadek spolujedze odpočinul . Poruchy zatím žádné nebyly. Pouze budu měnit gufero pod řetězovým kolečkem - lehký průsak oleje a těsnění pod ventilovým víkem také lehce sákne. Ale to jsou běžné provozní náklady. Běžný servis je po 6tis km - olej, ventili. Řetěz čistím každých 1000km. Nejradši jezdím delší trasy po hezkych silnicích. Cestování ve dvou není vůbec problém i se zavazadli. víkendový výlet cca 500km ve dvou naprosto v pohodě. Jen spacáky a stan se už nevejde, takže volíme ubytování v chstkách či privátech. Pro zvětšiní kapacity budu kupovat velký kufr a vyrobím si na něj ještě nosič třeba právě na batoh nebo stan a spacák. Velkou výhodou je spotřeba paliva. Při cestovním nákladu a ve dvou spotřeba rovné 4l/100km. Při motání se kolem komína a sportovnější jízdě jezdím okolo 5l/100km. Na co si musí dát řidič pozor je, že si GéeSka polknou víc oleje a je potřeba to často kontrolovat. Kontrolce mazání se říká "kontrolka smrti". Ale pokud se to hlídá tak se neí čeho bát. Mě si vezme cca 2dcl na 1000km. Záleží na stylu jízdy. Jinak při troše péče je to nezmar.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jožin92
Jožin92 napsal 28.08.17 v 21:21

Díky to plexi jsem objednával z číny je to tento typ těch prodejců je více a za různé ceny https://www.aliexpr...;transAbTest=ae803_2

perfekt
perfekt napsal 12.08.17 v 12:54 10b.

Moc pěkná mašinka
Chci se zeptat, kde jsi kupoval ten plexi štítek? ...po dlouhé motodovolené jsem změnil názor a budu si ho nakonec muset taky koupit, krk mě z toho větru co šel přímo pod helmu a lomcoval hlavou bolel ještě týden

Více komentářů



TOPlist