Informace o značce

Původně švédská firma, kterou v roce 2024 koupila firma Brembo.
Historie značky
Společnost Öhlins vznikla v roce 1976, kdy Kenth Öhlin nebyl spokojený s výkony tlumičů tehdejších motokrosových strojů. Ty sice jely jako blázen ale sérový podvozek nestíhal. Už o dva roky později získal s jeho podvozkem Gennad Moiseev první světový titul v motokrosu a to nakoplo firmu až do dnešních rozměrů. Přestože dodnes sídlí ve své domovské zemi v městečku Upplands Väsby na předměstí Stockholmu, čistě švédská firma to už nějaký pátek není.
V roce 1986 část jejích akcií koupila Yamaha, kdy Kenthovi vyhovovala forma spolupráce a cítil to jako dobrou šanci pro růst. Trefil to správně a během let znamenal spousty titulů, světových prvenství a patentů. V roce 2007 Kenth odkoupil podíl Yamahy zpět a švédové dál jeli takzvaně sami na sebe.
To vydrželo do roku 2019, kdy Öhlins Racing koupila americká společnost Tenneco, se kterou švédové spolupracovali od roku 1998 na vývoji elektronicky ovládaných tlumičů pro automotive. Společná snaha mimochodem vyústila v první použití elektronického podvozku ve standardní výbavě Volva S60 R.
Tenneco vlastnilo Öhlins do října 2024, kdy se mu ho, vzhledem k plánované budoucnosti společnosti, hodilo prodat skupině Brembo. Pro Italy to znamená největší akvizici v historii společnosti, když za švédské podvozkáře zaplatilo 405 milionů amerických dolarů (cca 9,3 miliardy korun). Strašlivá pálka, na druhou stranu Italové nekupují žádnou firmu před krachem, předpokládá se, že Öhlins rok 2024 uzavře s obratem 144 milionů dolarů se ziskovostí kolem 22 %.