renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha X-max 400 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mart300
Vloženo 21.6.2013
Aktualizováno 23.8.2019
Zobrazeno 29 722x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kdyby Yamaha nepřišla na trh s tímto modelem, zůstal bych u Nexuse 300 ie. Jenže... X Max je pro mě TOP mezi skútry. Podobný skútr jsem na trhu nenašel, nebylo z čeho vybírat - tlustoprdelaté, šikmooké a se spotřebou vyšší jak 4l/100km jsem neřešil.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTOCENTRUM HK (Hradec Králové)

První dojmy - Design bylo to, proč jsem se o skútr začal zajímat. Po shlédnutí naživo bylo rozhodnutí o koupi jasnou záležitostí. Jediné co jsem opravdu neskousnul, je tovární výfuk. Naštěstí má Yamaha sice drahou alternativu laděného výfuku Akrapovič, ale za to podstatně lépe vypadající.

Motorku bych doporučil pro - Ideální pro ty, kteří chtějí skloubit v jedno design, dostatečný výkon, kompaktní rozměry, objemné úložné prostory a nízké provozní náklady.

Doplňky na motorce - Laděný výfuk Akrapovič, box pro smartphony včetně originální kabeláže, 12V zásuvka, držák SPZ, opěrka, vyhřívané hefty Oxford, na cestování s babou textilní brašny Givi T 493 (2x 19 - 25 litrů), zrcátka od výrobce Vicma - kód E - 709

Recenze

V recenzi si neberu servítky s ničím. X Maxe proklepnu důkladně a to, co o něm v recenzi napíšu, je realita!

Kompletní fotogalerie zde
http://martin-quad.r..._Max_400_19-.6._2013

TAKHLE TO VIDÍ U YAMAHY

X Max 400
Inovativní modely „MAX“ společnosti Yamaha zpříjemnily život lidem po celé Evropě, kteří dojíždí do práce nebo se ve volném čase rádi projedou. Nyní jsme vytvořili nový dynamický model X-MAX 400. Tento maxiskútr vyšší třídy přináší do ulic novou úroveň výkonu, kvality a designu. Výkonný motor o objemu 400 ccm Vám nabízí nejvyšší výkon ve své třídě a vysokou maximální rychlost pro snadné předjíždění. Díky kompaktnímu rámu a nízké hmotnosti je model X-MAX 400 skvěle ovladatelný v městském provozu. Pod luxusním dvojsedlem je prostor pro dvě integrální helmy. Elegantní aerodynamická kapotáž a obrysová a zadní LED světla dělají z modelu X-MAX 400 nový vysoce výkonný univerzální skútr.

Dynamický nový styl
Model X-MAX 400 je vyrobený tak, aby byl úžasný v každém směru. Nová sportovní rafinovaná kapotáž byla vyvinuta s využitím DNA modelů X-MAX a TMAX. Ve vysokých rychlostech chrání jezdce a spolujezdce před větrem elegantní přední kryt a čelní štít, zatímco prostorná oblast pro nohy a stupňovité dvojsedlo zajišťují vysokou úroveň pohodlí.

Hbitý jako stroje třídy 250 s výkonným motorem o objemu 400 ccm
Podívejte se na nový model X-MAX 400 zblízka a zjistíte, že se jedná o prémiový skútr pro náročné jezdce. Díky nízké hmotnosti a kompaktním rozměrům je tento špičkový model skvěle ovladatelný i při jízdě v ucpaných ulicích měst. Skvěle technicky řešený kompaktní rám poskytuje dobrou stabilitu i při vysokých rychlostech na otevřené silnici.

Dokonalá rovnováha
Dnešní jezdci potřebují skútr, který mohou používat sedm dní v týdnu v různých situacích. Přesně pro ně je určený model X-MAX 400. Kombinace výkonného motoru v lehkém rámu s vysokou úrovní komfortu spolu s úložným prostorem pro dvě helmy nabízí dokonalou rovnováhu výkonu, ekonomického provozu, stylu a funkčnosti.

Výkonný a úsporný motor o objemu 400 ccm
Hybnou silou tohoto nového, dynamického a univerzálního skútru je jednoválcový kapalinou chlazený čtyřtaktní motor DOHC se 4 ventily, který poskytuje o 54 % vyšší výkon než model X-MAX 250. Díky tomu máte k dispozici rapidní zrychlení při startu z místa, více výkonu pro předjíždění a vyšší maximální rychlost pro dojíždění na dlouhé vzdálenosti.

Nejkompaktnější skútr ve své kategorii
Ať už jezdíte po městě nebo cestujete po silnici, určitě s sebou nechcete vozit zbytečnou hmotnost. Proto jsme pro model X-MAX 400 vytvořili ten nejlehčí a nejkompaktnější rám v této třídě. Proto to není jen jeden z nejlépe ovladatelných a nejúspornějších maxiskútrů, ale jízda na něm je navíc skvělou zábavou.

Prémiová kvalita a skvělé technické parametry
Tento nový dynamický maxiskútr neposkytuje pouze nejlepší výkon ve své třídě, ale je to také jeden z nejluxusnějších a nejkvalitnějších skútrů na trhu. Stupňovité dvojsedlo nabízí pohodlnou vzpřímenou jízdní pozici a řada prvků, jako je přístrojová deska v automobilovém stylu nebo přední a zadní LED světla, podtrhuje důraz modelu X-MAX 400 na kvalitu.

Řada kvalitního příslušenství
Společnost Yamaha vyvinula řadu sportovního a cestovního příslušenství, které majiteli modelu X-MAX 400 umožní upravit si skútr podle svého vkusu a požadavků. Další podrobnosti o nejnovějším příslušenství, jako jsou koncovky výfuku Akrapovič, plexi štíty, kufry, sedla, kryty nohou atd., naleznete u svého autorizovaného prodejce Yamaha.

zdroj: www.yamaha-motor.eu

RECENZE MOTORKARI.CZ
http://www.motorkari...x-max-400-25554.html

S jistými poznatky ze zkušenosti nemohu souhlasit... Ono je otázkou, kolik kilometrů se skútrem najel testovací jezdec - po ujetí 500 km nelze rozhodně objektivně popsat všechny vlastnosti, klady i zápory.

TAKDLE TO VIDÍM JÁ

Proč X Max 400?
Jelikož je to již můj čtvrtý skútr, měl hodně těžké obhájit všechny mé požadavky. Nechci srovnávat s Nexusem 300 ie, který mi do června 2013 dobře sloužil a bez zaváhání jsem s ním projel kus Evropy. Sice jsem Nexuse kupoval před dvěma lety jako nový stroj, nicméně se v nezměněné podobě vyrábí cca od roku 2004. Kdežto X Max 400 je letošní květnovou novinkou. Je to jednoznačně designová lahůdka a po dosazení některých příplatkových dílů nevidím po této stránce na trhu jinou konkurenci. Ty markantní designové rozdíly jsou nejlépe vidět, když oba skútry stojí vedle sebe. Yamaha má moderní vzhled, je mnohem praktičtější (úložné prostory), dobrá ovladatelnost, kvalitní nerozvrzané zpracování - to jsou hlavní důvody, proč jsem ji koupil.












TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Výrobce - MBK IDUSTRIE, Rouvroy, Francie http://www.mbk.fr/

Motor:
Výrobce - Motori Minarelli S.P.A., Itálie http://www.minarelli.com/
Typ motoru jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, DOHC
Zdvihový objem 395cc
Vrtání x zdvih 83.0mm x 73.0mm
Kompresní poměr 10.6 ± 0.4 : 1
Maximální výkon 23.18 kW @ 7 500 ot/min
Maximální točivý moment 33.88 Nm @ 6 000 ot/min
Systém mazání - zásoba oleje v klikové skříni
Palivový systém - vstřikování paliva
Systém zapalování - elektronická řídící jednotka (ECU)
Systém startování - elektrický
Převodovka - automatická s variátorem
Svíčka NGK/CR7E

Podvozek:
Systém předního odpružení teleskopická vidlice
Přední zdvih 110 mm
Systém zadního odpružení kyvná vidlice
Zadní zdvih 92 mm
Přední brzda hydraulická s dvojitým kotoučem, průměr 267 mm
Zadní brzda hydraulická jednokotoučová, průměr 267 mm
Přední pneumatika 120/70-15
Zadní pneumatika 150/70-13

Rozměry:
Celková délka 2 190 mm
Celková šířka 780 mm
Celková výška 1 385 mm
Výška sedla 785 mm
Rozvor kol 1 565 mm
Minimální světlá výška 105 mm
Mokrá hmotnost 211 kg
Zatížení 199 kg
Kapacita palivové nádrže 14.8 litry (2l rezerva)

Náplně + spotřební věci:
Motorový olej 1,5 l (při výměně vložky filtru 1,7l) - Yamalube S4 10W-40
Filtr oleje - 5RU1344000 (Hiflo HA 132)
Vzduchové filtry - Hiflo HFA 4404, HFA 4405
Filtr variátoru - Hiflo HFA 4406
Převodový olej 0,25l - Castrol EPX 80W-90
Chladící okruh 1,38l
Brzdová kapalina DOT 4

Pro zajímavost V Yamaze filtry Hiflo neuznávají a v případě problému záruka padá - to mi bylo sděleno v ofic. servise. Obrátím se s dotazem přímo na dodavatele a budu jej žádat o vysvětlení. Přitom v servise na ponku měli obaly od Hifláckých filtrů - tak nevím, co si o tom myslet. Originály jsou drahý jako kur..

Servisní intervaly:
výměna motorového oleje – po 1000 km, dále po každých 5000 km
výměna olejového filtru – po 1000 km, dále po každých 10 000 km (ob jednu výměnu mot. oleje)
výměna převodového oleje – po 1000 km, poté po každých 10 000 km
výměna hnacího řemene – každých 20 000 km
výměna zapalovací svíčky – každých 20 000 km
výměna vložky vzduchového filtru – Každých 20 000 km
výměna brzdové kapaliny – každé 2 roky
seřízení ventilové vůle – každých 40 000 km

Intervaly jsou doporučeny výrobcem!

Reset indikátoru výměny motorového oleje
Provádí se stisknutím tlačítka OIL CHANGE cca na 15 sekund.

Reset V-Belt indikátoru
Pro resetování indikátoru V-Belt (výměna řemene po ujetých 20 000 km) je třeba sejmout přední plastovou masku a zpřístupnit prostor baterie. Na její levé straně je na kabelovém svazku konektor s kabelovou smyčkou. Popis resetu bod po bodě:

- zapnout klíč spínací skříňky
- rozpojit konektor na 10 vteřin (ani méně ani více)
- zapojit konektror
- indikátor (pod ukazatelem teploty vzduchu) přestane blikat
- hotovo












CENÍK ORIGINÁLNÍCH DÍLŮ
http://www.partsdepo...13/YP400+X-MAX+2013/

ORIGINÁLNÍ PŘÍSLUŠENSTVÍ
http://www.yamaha-mo...spx?view=accessories

POPIS

Motor
Jednoválec dostatečně výkonný se svižnou akcelerací do 150 km/h, s dobrým brzdícím účinkem a spotřebou od 3.8 do 4,0 litru/100km. Přímé vstřikování, 2x airbox (2x vzduchový filtr). Parametry jsou uvedeny v technické specifikaci viz. výše.

Rychlost, maximální rychlost
Ač tento údaj považuji u skútru za zbytečný, přesto podrobně rozepisuji průběh rychlosti při narůstajících otáčkách. Jsou tací, pro které je to prioritní údaj. Všem píšu, že přechod z objemu 250 na 400 není o rychlosti, ale o výkonu.

4000 ot./min - 60 km/h
5000 ot./min - 85 km/h
6000 ot./min - 115 km/h
7000 ot./min - 145 km/h
8000 ot./min - 165 km/h
8200 ot./min = zapůsobení omezovače při cca 170 km/h

Hodnoty uvádím bez odchylky tachometru - tedy to co ukazují budíky, s původním variátorem a pneumatikami při najetých 16 800 km. Akceleraci pociťuju do 150 km/h, poté nárůst rychlosti slábne...Takže pro všechny rádoby závodníky - přes 170 moto prostě nejede! Je to cestovní skútr - nikoli motorka. Pohodlně se dá cestovat do rychlosti 130 km/h. Jinak lze bez problémů jet stálou rychlostí 160 km/h.

Spotřeba
1.tankování - 3,93litru/100km (originální lauf)
2.tankování - 3,75litru/100km (originální lauf + 60 km s laďákem bez vložek)
3.tankování - 3,69litru/100km (s laďákem bez vložek!!!)
4.tankování - 3,78 litru/100km (laďák s vložkami)
5.tankování - 3,75litru/100km (s laďákem bez vložek)

průměr po ujetých 15 000 km cca 3,8 l/100km

Nižší hodnota je nereálná. Snad jen při rychlostech do 90ti km/h - to jsem neměřil - protože tak pomalu nejezdím... Dojezd na jednu nádrž 350 km, já tankuju po ujetí 300 - 320 km. Rezerva se přihlásí kolem 300 ujetých km.

Povedlo se mi vyjet nádrž takovým způsobem, že motor zhasnul a po natankování jsem zjistil nemilý fakt, že se do nádrže vešlo pouhých 13,3 litru benzínu. Pokud je kapacita 14,8 litru uváděná výrobcem správná, tak je 1,5 litru mrtvých, čerpadlo to jednoduše nevytáhne. Maximální dojezd je tedy 358 km - dál už jen tlačit.

Jízda sólo i v tandemu
Motor naprosto perfektní, síly má dost, svižně akceleruje do 150 km/h, náklony do zatáček zprvu limitoval hlavní stojan, který jsem po ujetí 6000 km postupně ubrousil a nyní se ozývá jen velmi zřídka. Sedlo pohodlné, náklon předstupaček pro mě vyhovující, ochrana proti větru dobrá (nepíšu výborná), pružení dle chuti každého - já mám nejtvrdší možné. V extrémních případech (horší silnice, vyšší rychlost) se skútr při projíždění zatáček rozvlní. Celkově veliká spokojenost. Při jízdě s manželkou musím konstatovat, že je to ideální cestovní skútr pro dva. V pohodě lze ve dvou po dálnici udržovat rychlost do 140 km/h (i s bočními brašnami, které skútr rozšíří o 40 cm celková šířka přes 105 cm). spotřeba do 4,3 litru na stovku, v táhlých stoupáních výkon výrazně neslábne, není co kritizovat!

Variátor
Chlazení přes vzduchový filtr. Zaráží mě jen jeho chod mezi 20 - 50 km/hod. V tomto rozsahu se se skútrem nedá jet plynule - je to rozmezí, kdy se ubrání nebo přidání plynu projeví nepříjemným cuknutím (odepnutím odstředivé spojky variátoru). Při pojíždění v kolonách je to ke vzteku, vadí mi to. Při rychlostech nad 50km/hod se tento problém zcela vytrácí.

Přístrojový panel
Působí velmi přehledně, dominují mu tachometr s otáčkoměrem mezi kterými je umístěn display s těmito funkcemi: hodiny, venkovní teploměr, palivoměr, teploměr chladící kapaliny a celkové kilometry. Místo celkových kilometrů lze zadat tlačítkem SELECT trip1 nebo trip2 - jednoduché jako facka - nic složitého. Nulování se provádí tlačítkem RESET. Obě tlačítka jsou umístěna ve spodním poli tachometru. Odchylka tachometru cca 6-8 km/h. Další zajímavostí, kterou jsem zaznamenal je ukazatel ujetých km na rezervu - funguje to tak, že se na display rozbliká poslední chlíveček ukazatele stavu paliva a v ten okamžik naskočí místo hodnoty ODO právě ujetá vzdálenost od signalizace rezervy. Dle výrobce se tak stane při posledních dvou litrech paliva v nádrži - ze zkušenosti bych to tipoval někde kolem čtyř litrů - ujel jsem 35km na rezervu a dotankoval celkem 12 litrů - ještě by tedy mělo v nádrži zbýt 2,8 litru paliva.







Světla
Parkovací přední + zadní včetně brzdových jsou LED, směrová světla jsou osazená klasickými žárovkami. Předek potkávací + dálkové žárovky H7. Světlo se rozsvítí automaticky po nastartování, netrápí se při startu baterie. Lze svítit pouze jedním, rozsvícení obou předních světel společně, jako to šlo u Nexuse, není možné. Je to škoda, dálkový světlomet toho moc neosvítí, ale je to jen o porovnání s předchozím Nexusem - bral bych varianty potkávací nebo potkávací + dálkové. Naopak seřizování náklonu parabol mají kulišácky vymyšlené. Přístup ke štelovacím šroubům je přes boxy pod řídítky. Jen jedna věc mě zaráží - manuál odkazuje při seřízení případně výměnu prasklé žárovky předního světla na odborný servis. Zas takový problém v tom ale nevidím.

Kola
Hodně se mi líbí jejich vzhled. Obě mají 10 paprsků. Přední litý ráfek má rozměr 15" x 3,50, je obutý na pneu 120/70 R15, zadní pak 13" x 4,00, obutý na pneu 150/70 R13. Tlaky v pneumatikách předepsané výrobcem - předek - 2,2 bar, zadek 2,5 bar.

Brzdy
Vředu dvojité kotoučové s výborným brzdícím účinkem, vzadu jedna kotoučová. Přední brzdu téměř nepoužívám, zadní k dobržďování na křižovatkách. Funkci brzd velmi zdatně nahrazuje motor - po ubrání plynu je zpomalení opravdu citelné.

Rám, tlumiče
Je trubkový a při průjezdech zatáček, kde je klasická kvalita českých silnic pociťuju, že se skútr rozvlní jako had. Zkoušel jsem nastavit vyšší tuhost zadních tlumičů, ale vlnění je nadále patrné. Za vinu to dávám přednímu uložení tlumičů - je totiž jednoduché (dvojité brejle by rozhodně byly lepším řešením, přeci jen hmotnost skútru je přes 210 kg)

Baterie
Je umístěná v prostoru mezi předními světly a přístrojovou deskou. Během dvou minut přístupná, po sejmutí přední masky. Její parametry: 12 V, 8,0 Ah, typ: GT9B-4. V průběhu zimy 2013 - 2014 jsem zakoupil udržovací nabíječku viz odkaz:

http://www.novelmoto...ii-H-Tronic-AL300Pro

Namísto kleští jsem k nabíječce přiletoval 12 V zástrčku, se kterou přes zásuvku baterii nabíjím. Tu jsem zabudoval do pravého nezamykatelného boxu pod řídítky přímo napojenou na baterii, nikoli přes spínací skříňku. Umístění baterie nad předními světly stěžuje demontáž i samotný přístup k pólům, proto jsem nakonec zvolil tento způsob dobíjení. Jednoduché na obsluhu, bez demontáže jakýchkoli plastů.






Boxy pod řidítky
Hodně praktická věc. Na levé straně se nachází uzamykatelný box pod řídítky kde je pod krytem uschováno kontrolní místo stavu chladící kapaliny. Nalévací hrdlo je pod plastovým krytem nad boxem.












Na pravé straně je druhý box - neuzamykatelný, do kterého jsem jako doplněk zabudoval 12V zásuvku. Nad tímto boxem je opět pod plastovým krytem umístěna pojistková skříň.












Hrdlo nádrže
je umístěné ve středovém tunelu pod uzamykatelným krytem. Nádrž má kapacitu 14,8l. Udávaná rezerva je 2 litry, skutečnost ale vychází na hodnotu 4l. Dojezd na nádrž 350 km (pochopitelně je to závislé na jízdním stylu).







Sedlo
Je široké, spíše tvrdší s pevnou (nepolohovatelnou) opěrkou pro řidiče. Pro mě je velice pohodlné! Podsedlový prostor je čistě prostor určený především pro dvě plnohodnotné integrální přilby - vejdou se s přehledem a ještě zbude mezi přilbami trocha místa. Nepřekáží v něm žádný airbox, baterie ani centrální tlumič. Opravdu hodně objemný odkládací prostor! Ze spodu sedla je připevněný vercajk. Sedlo po odemknutí a mírném otevření již dootevře do koncové polohy pomocný píst. Jediné, co není dotažené do konce, je otvírání podsedlového prostoru - po otočení klíčku sedlo neodskočí, když něco držím, musím to položit a sedlo druhou rukou nadzvednout.












Centrální stojan
Na jednu stranu mi vadí, že ho slyším na každém kruhovém objezdu, ale na druhou jsem rád, že mě limituje při náklonech v zatáčkách. Jak se znám, zkoušel bych to pokládat tak dlouho, až bych si rozbil dršku. Něco určitě ubrousím, ale sundávat ho nebudu. Pomohly by o 1 - 2 cm delší zadní tlumiče, ale to řešit nebudu. Na to si raději zvyknu. Stojan se začne ozývat zhruba 1,5 cm od hrany zadního pláště. Je to dané konstrukcí stroje, je celkově nižší. Po ujetí 6000 km musím poznamenat, že jsem provozem stojan ubrousil natolik, že jej v zatáčkách téměř neslyším. Ubroušení je kolem 5 mm a při náklonu se dostávám až k hraně pláště. Ani s manželkou a brašnami nebyl slyšet, bude to spíše tím, že jsem do zatáček najížděl pomaleji.

Ochrana jezdce proti větru a dešti
Dovolím si zde napsat že je jaksi nedokonalá! Deflektory zabudované po bocích přístrojové desky mají minimální účinek, stupačky jsou úzké a přední kapotáž taktéž. Lze jako příslušenství dokoupit plastové rozšíření, ale skútru to vzhledově ublíží. Laicky napsáno - táhne na ruce a po bocích i částečně na nohy. Přední štít je pevně přišroubován, je nepolohovatelný, což považuji za výhodu - ve vyšších rychlostech se nevlní, turbulence mu nevadí, je stále pevný. Za deště první pomoknou ruce až k ramenům, při silnějším dešti zkapává voda z přilby přímo do rozkroku. Jinak tělo i nohy jsou relativně v suchu. Pochopitelně při zastávkách se vše mění, popisuju zkušenosti za jízdy.

DOPLŇKY, ÚPRAVY

Box na smartphone
To je kapitola sama pro sebe. Jsem fakt nasranej, že jsem za to vyhodil prachy. Na první pohled perfektní a praktická věc, jenže... Výrobce udává maximální rozměr telefonu 137 x 71 x 13mm. Mám LG Optimus L9 o rozměrech 131,9 x 68,2 x 8,8mm, proto jsem box objednal, jelikož ho budu využívat v drtivé většině jako navigaci. Ale po vložení telefonu, který na výšku do boxu vlezl tak tak, jsem zjistil, že nenapojím micro USB konektor - jednoduše tam nezbylo místo. Kámen úrazu je totiž v tom, že daný telefon má micro USB slot na spodní hraně - být z boku, je po problému, tam místo je. Holt to zas někdo nedomyslel. No udělal jsem do vnitřní příčky zářez a je po ptákách! A další negativní vlastnost je ta, že i při 100%ním jasu nastaveném na podsvícení displeje, je přes kryt hodně špatně vidět. Odráží se v něm silueta jezdce a nebe, při slunném počasí úplně k hovnu, není na navigaci dobře vidět.

Po roce a půl (snad 10x použitý), praskla plastová oka pantu na odklopném víku. Přemýšlím Co s tím - zdali vložit kovový pant, nebo vyhodit do popelnice. Jiná možnost opravy totiž nepřichází v úvahu. Věc totálně k hownu. NEKUPUJTE TO!!!

Laděný výfuk Akrapovič
Od 28.6. 2013 skútr konečně vypadá důstojně a je taky pořádně slyšet. Výfuk vypadá hodně dobře a jeho zvukový projev je ještě lepší. Bylo ale nutné vyjmout obě vložky z koncovky výfuku - s nimi byl zvuk nepatrně hlubší oproti originálu. Ale bez nich je to opravdu brutalita... Jen ta cena je darda (přes 17 000Kč), ale nelituju, skútr je s novým laufem burácející elegán. Kompletní fotogalerie opět u mě na rajčeti, + bonus tři videa - s originálem, s Akrapovičem a s Akrapovičem bez vložek. Ten dunivý zvuk ve třetím videu ale nevyniká tak jako v reálu. Doufám že bude jeho brutální zvuk plašit srny, zajíce i ostatní havěť...
10.12.2013 - zkoušel jsem decibelometrem měřit krávál, co vydává, a zde jsou hodnoty - volnoběh cca 85 dB a v provozních otáčkách 95 dB.

Jinak jsem ohledně výfuku řešil problém s vložkami. Ty co byly dodané spolu s výfukem, neodpovídaly těm, které má Yamaha nafocené přímo na svých stránkách. Průměr otvorů vložek u těch, které mám, je odhadem o 1 cm menší, oproti vložkám, které jsou nafocené přímo na ofic stránkách Yamahy. Dostal jsem se po telefonu až k technickému řediteli. Docela mě zklamal jeho přístup, neměl moc zájem daný problém řešit. Na to že ten výfuk stojí přes 17 000 Kč jsem od něho očekával, že bude mít i s homologovanými vložkami podstatně lepší zvuk a také vzhled. Přeci jen se nemůžu zbavit pocitu, že zadní pohled na výfuk s vložkami připomíná spíše stojánek na dvě propisovačky. No nic, po dlouhém telefonátu byl závěr takový, že mně byly dodány homologované koncovky a že jiné neexistují. Když jsem namítl, že na foto jsou jiné, tak to prý byly jen pro účel focení a že to jsou koncovky nehomologované. Na větu, že mě nikdo na toto neupozornil mi bylo sděleno, že si výrobce vyhrazuje právo na to, že foto je jen ilustrativní... No to by se z toho jeden pos...ral... Mimochodem stránky orig příslušenství v české mutaci ani neexistují. Závěr mám z toho takový, že se tímto problémem vůbec nechtěl nikdo zabývat, neustále jsem byl odbýván větami typu, "jsou homologované" a "foto na stránkách jsou pouze ilustrativní" a nic kloudného mi sděleno nebylo. Nevrhá to zrovna dobré světlo na skutečnost , jak v Yamaze komunikují se zákazníkem... 8/2014 úprava výfukových vložek - zvětšení průměru vnitřní truby z 20mm na 30mm - podobně jako ofic foto.

Pro představu vkládám foto, kde je rozdíl mezi vložkami jasně patrný - výfuky jsou dodávány pouze s koncovkami, které jsou na levém výfuku - světlé provedení.












Při nájezdu 15 000 km ze dne na den skútr ztratil podstatnou část výkonu. Volal jsem do autorizovaného servisu a po konzultaci se skútrem dojel přímo tam. Po projetí mechanikem mi bylo sděleno, že se skútr chová normálně a že problém bude nejspíše ve variátoru a jeho celkovém opotřebení. Mechanik upravil bohatost směsi a se slovy odzkoušejte to, mi skútr předal. No hořká pilulka na spolknutí... Trochu zapálený člověk jednoduše pochopí, že opotřebení variátoru je věcí dlouhodobou, v mém případě se jednalo o problém, který nastal ze dne na den... Po chvilce ježdění mi bylo jasné, že se něco špatně. Došel jsem tak daleko, že jsem vyměnil tlumič výfuku Akrapovič za originál a ořech byl rozlousknut! Obratem jsem tlumič vezl do servisu, kde na mě nevěřícně koukali. Chrastilo v něm jak ve starých pendlovkách. V tlumiči se uvolnila vložka katalyzátoru a poškodila vnitřní konstrukci tlumiče natolik, že došlo k jeho neprůchodnosti a tím skútr ztratil výkon. Smutné na tom všem je, že si servis s touto závadou nedokázal poradit a chybu hledal tam, kde není.

Zde je odkaz na fotogalerii: http://martin-quad....apovic_pro_X_Max_400

Držák SPZ
Další věc, do které jsem zainvestoval ve prospěch vylepšení vzhledu zadní partie skútru. Přišel v krabici jako skládačka, u kávy jsem jej smontoval a šel instalovat na skútr. Poměrně složitá operace, musely jít všechny zadní plasty dolů, aby bylo možné nový držák upevnit k rámu. Spolu s držákem jsem musel objednat ještě nový podsvětlový plast - není součástí držáku. Vše sedlo jako prdel na hrnec, ale dvě mouchy jsem objevil - držák nejde v ose zadní pneu a nejde s tím nic udělat, je to dané konstrukcí skůtru a za druhé na volnoběžné otáčky dost vibruje. Taky bych uvítal jeho polohování - osobně bych jej více sklopil ke kolu - z bočního pohledu dost trčí za skútrem. V každém případě to vypadá lépe než původní zadní půlblatník. Jediné co musím předělat je uchycení LED osvětlení SPZ - to je jaksi nedomyšlené - pokud dám SPZ do plastového rámečku - světlo tam překáží - rámeček nelze klasicky přidělat a světlu stíní - budu to řešit nějakým decentním podložením samotného LED světla. Jinak je to MADE IN HOLLAND. Opět v sekci fotogalerie jsou scany montážního manuálu.

Zde je fotogalerie:
http://martin-quad.r..._-_Yamaha_X_max_400/

Zadní opěrka
Důvodem proč jsem ji koupil, nebyl fakt, že budu jezdit ve dvou (manželka pro motorky všeobecně nemá moc pochopení), ale spíše jako kotvící prvek na bagáž - hlavně rozhazovací stan. Nechtěl jsem kupovat zadní plotnu s kufrem - dám na vzhled a s kufrem skútr jednoduše ztrácí šmrnc. Hlavní problém mám se stanem - když je složený, je to placák, ale o průměru 62 cm. Takže ho položím na sedlo právě přes opěrku, podložím jej spacákem a karimatkou a k opěrce připevním gumicukem. Hotovo, jednoduchý a docela to dobře vypadá. Jinak jezdím bez opěrky. Montuju ji pouze na vícedenní túry.

Jednu věc bych ale na opěrce zkritizoval - boční čalounění je z jakéhosi semiše - nikoli koženky - takže je velmi náchylné na špínu. Na to že komplet stál pře 4 500 Kč by to mohlo být celé v kožence.

Vyhřívané rukojeti
Koupil jsem hefty od výrobce OXFORD. Montáž totožná jako u Nexuse - ovládání jsem umístil na nádobku brzdové kapaliny levé brzdy. Mají regulaci + - , celkem 5 stupňů. Výkon je uváděný v procentech. Výhoda o proti rukojetím SPEEDS je ta, že lze regulovat výkon oběma směry.







12V zásuvka
Umístil jsem ji do pravého neuzamykatelného boxu pod řídítka. Napojeno přímo na baterii, kabeláž obsahuje pojistkovou skříňku. Hlavně přes zásuvku v zimním období oživuji nabíječkou. Přístup k baterii přeci jen není jednoduchý - takhle vrazím nabíječku do zásuvky, která je přímo napojená na baterii.







Textilní brašny Givi T 493
Cestování s babou bohužel obnáší i to, že s sebou táhnu hromady hadrů, aby měla moje z čeho vybírat. Proto jsem se rozhodl pro koupi textilních brašen. Originální zadní kufr jsem kategoricky zamítl jednak z důvodu ceny, hlavní důvod je však ten, že nechci kazit zadní partii skútru plotnou. Zatím jsem je jen zkušebně pověsil - popruhy na suchý zip musejí být přes sedlo spolujezdce, pod sedlo nejdou z konstrukčního hlediska zavřít. Co budu řešit, jsou spodní - boční kovové podpěry - už jsem to vymyslel, jen to udělat, aby kufry nebyly v kontaktu s pohyblivými airboxy. Objem jedné brašny činí 19 - 25 litrů (lze zvětšit pomocí spirálových zipů).

http://martin-quad.r...z_textilnich_brasen/

Zpětná zrcátka
Vzhled originálů je dle mého názoru obyčejný, tak jsem je nahradil novými - stačilo pár drobných úprav...
Originální zrcátka od španělského výrobce Vicma jsem nahradil modelem z Aprilie SR 50 Factory (stejný výrobce Vicma). Abych nenávratnými úpravami zasahoval do konstrukce skútru, prošla úpravou pouze nová zrcátka, u kterých jsem zvětšil průměr díry pro šroub z 8,5 mm na 10 mm. Poté jsem zkrátil kovovou část pro šroub na úroveň plastu a nechal od šikovného soustružníka z nerezových lícovaných šroubů M10*70 vysoustružit dva šrouby s pravým a levým závitem M10 o stoupání 1,25 mm a délce závitu 25mm. Bylo nutné sesoustružit hlavu šroubu na průměr 13 mm, aby šroub pasoval do sedla v zrcátku.

Srovnávací fotografie:












Celá fotogalerie: http://martin-quad....x_400-_nova_zrcatka/

Mé skútrtúry

Alpy 2014
http://martin-quad.r...ko_3.8._-_6.8._2014/

KLADY A ZÁPORY

+ moderní design
+ přehledný a dobře čitelný přístrojový panel
+ velice pohodlné sedlo
+ objemný podsedlový prostor, užitečné boxy pod řídítky
+ perfektní brzdy
+ kvalitní zpracování a slícování
+ nízké těžiště - dobrá ovladatelnost
+ výkonný motor, při jízdě bez plynu dobře brzdí
+ nabídka doplňků
+ dobrý náklon předstupaček

- sériový výfuk - vzhled a zvuk o ničem
- po odemčení podsedlového prostoru neodskočí sedlo, musí se nadzvednout
- horší ochrana proti větru - fouká na ruce a z boku na nohy, úzké stupačky
- zbytečně veliká odchylka rychloměru (+8km/h)
- v městském provoze neplynulý chod variátoru
- box na smartphone - po vložení telefonu nelze připojit micro USB, ulomil se pant.
- drahé originální díly včetně příslušenství

ZÁVADY

6000 km - ztráta šroubu z kapotáže u vstupu vzduchu do chladiče
6000 km - ztráta dvou plastových šroubů, které drží plexi štít - nahrazeny kovovými(6 šroubů M5*20)
9500 km - zarezlé šrouby u airboxů - mosazné vložky se v plastu strhly - výměna v servise za nové spodky airboxů. Důrazně doporučuji originální šrouby nahradit nerezovými a namazat grafitovou vazelínou. Je to odzkoušené a kryty airboxů jsou pohodlně sundávat.
15 000 km - v tlumiči Akrapovič se uvolnil a vložka katalyzátoru a zcela se poškodila. Došlo také k poškození vnitřní konstrukce tlumiče, což měl za následek ucpání výfuku a skútr ztratil podstatnou část výkonu.

VLASTNÍ OPRAVY A ÚDRŽBA

Řízení
Jelikož mi servis nepomohl, provedl jsem si sám vyrovnání řídítek. Celou dobu jsem na skútru jezdil s pocitem, že řídítka nejsou kolmo vůči směru jízdy. Bohužel není sebemenší možnost seřízení, neb je hlava řídítek nasazená na tyči řízení v pero drážce s klínkem a je dotažená centrální maticí v kónusu. Vyřešil jsem to tak, že jsem v klínku (jeho části zasahující do hlavy řízení) vybrousil cca 0,5 mm plošku, tím mi vznikla nepatrná vůle mezi hlavou a tyčí řízení na vyrovnání řídítek - v krajních polohách řídítek je vůle cca 2 cm. Stačily dva pokusy na seřízení, dotažení centrální matice a je po problému.

Otevírání podsedlového prostoru
Problém byl, že neodskakuje sedlo, a musí se otvírat oběma rukama. Koupil jsem filcové samolepící podložky - nalepil na oba dorazy na sedle (dokonce měly stejný průměr), ale to samotný problém nevyřešilo. Vymezily vůli sedla, ale sedlo stále neodskakovalo - sundal jsem plastový úložný prostor pod sedlem, abych se dostal k samotnému zámku. Bohužel sežízení bovdenu není možné - vše je natvrdo, tak jsem pouze poupravil přihnutím držáku bovdenu délku tak aby západka, která drží sedlo, otevřela na koncovou polohu.

Výměna zadní pneu
Po ujetých 17 000 km jsem poprvé měnil zadní pneu - originální u středu již neměla vzorek, k plátnu zbývaly cca 4 mm. Zvolil jsem pneu s dvousměsovou technologií - Michelin Power Pure SC 150/70 R13. Cca 1 hodina práce, nic složitého. Vyvážení nebylo nutné. Ponechal jsem na ráfku původní závaží, při zkušební jízdě klidný chod v celém spektru otáček.

http://martin-quad.r..._17_008_km_3.7.2015/

SUMA SUMÁRUM
K zápornému hodnocení chci jen podotknout, že jsem většinu nedostatků vyvodil porovnáním s předchozím skútrem Gilera Nexus 300. Jezdím od března do listopadu do práce. Skoro 10 000 km ročně. Ochrana jezdce mohla být lépe řešena, když to Yamaha prezentuje jako kompaktní cestovní skútr. I přes výše uvedená negativa koupě X Maxe nelituji, designově a jízdním projevem je pro mě bezkonkurenční.

OTÁZKY A ODPOVĚDI
V případě, že by vás zajímala fakta, která jsem zde neuvedl, rád je do mé recenze doplním, případně odpovím konkrétní osobě. Zde je můj kontaktní mail: spacula@seznam.cz

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tom-P
Tom-P napsal 15.10.20 v 09:27 10b.

schumipht
schumipht napsal 17.09.20 v 19:40 10b.

Co vše se musí odmontovat, abych mohl vyměnit žárovky v předním světle na X-max 125 r.v.2016? Díky ?

Rebel245
Rebel245 napsal 24.01.19 v 21:07 10b.

Za ten podsedlovy kufr 10b...mam v majesty 400 25kw a 36nm, koukam ze kat ubral vykon. Davam snim za leto 6000km a vzdy z obcasnem byletu na motorce rad vravim za plexi sveho skutr, to pohodlicko

kocyk78
kocyk78 napsal 23.07.17 v 11:47 10b.

ty držáky na brašny jsou super,na navigaci jsem použil držák pod zrcátko

Peetovka
Peetovka napsal 25.05.17 v 21:07

Parádní recenze! Za tu bys měl v Yameze dostat slevu na další stroj! Já pro něj taky jdu.

Více komentářů



TOPlist