renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha X-max 400 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník luke21
Vloženo 6.9.2019
Aktualizováno 27.1.2020
Zobrazeno 2 455x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


skutrik na dojizdeni do prace, se kterym se da ficet i po dalnici v levym pruhu

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda X-ADV: cena

První dojmy - uz docela poradnej skutr, supr ochrana proti vetru, trosku zklamani z vykonu

Motorku bych doporučil pro - dojizdeni do prace kdy se clovek nechce bat najet na dalnici a obcas vlezt i do leveho pruhu

Doplňky na motorce - Ladeny vyfuk, kufr, variator j costa, deflektory proudu vzduchu u noh

Recenze

Po prestehovani z mesta jsem potreboval stroj, ktery zvladne denni dojizdeni do prace (30km) vcetne kratkeho useku po dalnici a prazskem okruhu. Predchozi stroj SH300 byl super ale na dalnici se trapil plus mne vadilo fuceni na kolena - jezdim krom snehovych kalamit non stop. Skutr je teda uz docela poradnej kus stroje, i vetsi SHcko vedle nej vypada jak podvyzivenej chudak, vyssi vaha je taky znat, nicmene stabilita ve vyssich rychlostech je o mnoho lepsi, ochrana pred vetrem je paradni (mam na nem extra rozsireni pro odkloneni proudu vzduchu). Jeste teda planuji dokoupit vyssi plexi at cloveku nefuci na helmu a budu maximalne spokojenej.
Motku jsem koupil v Ostrave.. tedy hned po koupi presun po ose za Prahu mi potvrdil ze jizda po dalnici je i na skutru zvladnutelna a ve vysledku uplne v pohode. Prijemne prekvapila spotreba, kdy pri ciste dalnicnim tempu (125-140kmh) byla 4.2l/100km. Vetsi nadrz oproti SHcku je taky fajn, uz mi staci tankovat jen jednou tydne
Malinko mne zklamal rozjezd, cekal jsem to o fous lepsi, ale asi nepomaha vyssi vaha. Dalsi minusy jsou rozmery - je o kus sirsi tak se uz nevejdu do mezirek jako driv - ale cekam az si na nej vic zvyknu ze se odhady zlepsi, take hluboke naklony nejsou uplne ok, zvlast kdyz je v zatacce dira a clovek ho ma vic polozenyho tak si strejchne hlavnim stojanem - pry se to casem zlepsi az se obrousi nadbytecny kousky , sedlo je docela siroky, na jednu stranu je supr obrovsky misto pod sedlem ale clovek dosahne na zem jen spickama. Tyto minusy dost vybalancuje to ze mi vubec nefouka na nohy ani telo. K odklonu vetru od noh asi dost pomaha i doplnkove deflektory proudu vzduchu.
Celkove jak ho vsude chvali jako rozumnej kompromis mezi rychlejsima presunama a jizdou po meste tak s tim musim souhlasit, za mne na tyto ucely supr. Trhac asfaltu to neni ale svizne se s nim jezdit da a ani nemam blbej pocit z vyssich rychlosti.
Na skutriku je ladak LeoVince - ne ze bych potreboval delat kraval ale zamlouva se mi ze oproti seriovymu laufu je ladak o dost lehci a uzsi, takze takolik nevycumuje do strany, to ze jde trosku vic slyset beru jako bezpecnostni plus pri projizdeni kolon.
Jeste zminim brzdy, ma vepredu uz dva kotouce a celkove brzdi velmi dobre.
Za mne zatim spokojenost, snad bude bez poruch slouzit co nejdele.

Update po 5000km
Par mesicu dojizdeni do prace za mnou tak doplnim par postrehu :
Zadna zavada ani nutna oprava, jen jsem vymenil olej, filtr a prezul gumy.
Dlouhodoba spotreba kolem 4l/100 +- tzn ze tankuji vetsinou kazdych 250km, kdyz byly rano mraziky a ja posranej abych to nepolozil tak se hladove oko rozvitilo az po 280km - pravidelna trasa cca 1/3 okresky, 1/3 dalnice, 1/3 mestsky okruh + mesto. Jak jsem byl trosku nesvuj ze to az tak moc nejede.. neni to az tak pravda, je to svizny jen je potreba se nebat poradne pridat plyn, ve meste je az prekvapive jak snadno a rychle je tam 80tka.
Nastupem zimy jsem prezul na zimni pneu - HEIDENAU, supr gumy, jsou pekne mekke i kolem nuly, oproti olitanym origo gumam v chladnu velkej rozdil, na zadni je uz po 2000km videt ze neco malo ubylo, predni skoro vubec, hadam ze vydrzi celou zimu a pres leto je dojezdim a na podzim je koupim znova. Trosku mne prekvapila cena za vymenu.. pneu servis chtel 1500 (vc sundani kol), nakonec jsem nechal u garazisty 8 stovek a bylo to vcetne drobne opravy cidla na stojanku a umyti stroje
Zajimavost chovani na ledovce - stroj na ledu nema snahu spadnout na bok ale jde spise jakoby do smyku jak auto - asi to bude vahou a nizkym tezistem, z WRR jsem byl zvyklej ze jakmile uklouznu tak zvedam sebe a motorku, tady nastesti zatim bez padu, ale diky letosni zime jsem zatim jen dvakrat vymeknul a jel radsi busem, jinak kazdej den na moto, min teplotu mam vyzkousenou -8, stroj i pod nulou chytne krasne, kilak ci dva staci na zahrati, diky deflektorum, mega stitku a slonim usim na cloveka nefouka a mam docela i tepelnou pohodu (pod 10 stupnu oblikam kombinezu thermoboy, pod ni veci do kanclu, ledvinak a extra teplou mikinu)
Po dalnici prijemna rychlost kolem 120-125, sem tam i 135, do kopce se tomu uz vic nechce, s kopce se da i 150, ale nad 125 uz jsou dost znat narazy vetru do plexi a slonich usi, plus mi to prijde takovy min stabilni.
Na skutrika jsem si zvyknul, na sportovani to neni ale rychle a pohodlne presuny i za naprizniveho pocasi jsou bomba. Jeden den jsem z nostalgie jel na sh300.. neda se to srovnat, maxik je o dva levely nekde jinde
Puvodne jsem ho mel jako prestupni stanici k x-adv, ale asi se na to vyprdnu, necham si xmaxe a k nemu poridim cistokrevny enduro

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Křeček1
Křeček1 napsal 13.09.19 v 01:04 10b.

Thackwell
Thackwell napsal 09.09.19 v 20:16

"Skútřík" je zbytečně zdrobnělý název, když vedle 400 X-Maxe postavíš klasickou motorku vypadá spíše ona jako ta menší maxiskůtr už je kus materiálu .

Zelinář
Zelinář napsal 06.09.19 v 14:29 10b.

Více komentářů



TOPlist