Yuki CSR 250 (2012)

Vlastník ŠroubekVroubek
Vloženo 10.2.2013
Aktualizováno 23.2.2013

Yuki 250 CSR, čínský naháč konstruovaný ve španělsku - pohodový stroj s překvapivě moderní technikou a povedeným designem.

Motorka koupena od FIRMA:Auto Kunc (Plzeň 3-Skvrňany) - slušné jednání

První dojmy - Moje první motorka, takže samozřejmě počáteční nadšení, ale i s odstupem času dobrá volba. Dospělý design, pěkný hluboký zvuk, zátah odspodu,... To všechno za opravdu vstřícné peníze. Není to sice žádný závodník ani cestovní stroj na dálnici, ale na pohodové svezní nebo sbírání zkušeností vynikající.

Motorku bych doporučil pro - pohodoví odpolední jezdci, začátečníci, městský motorkáři

Na Yuki 250 CSR jsem narazil, když jsem hledal levnou dvěstěpadesátku, na které bych nasbíral zkušenosti, než si pořídím větší stroj. Procházel jsem inzeráty a uvědomil si, že mám na výběr - buď vzít zachovalou, 40 let starou Jawu 250 nebo připlatit vcelku rozumných 20 tisíc a zkusit novou Yuki. Rozhodnul jsem se, to zkusit.

Za jednu sezonu jsem najel 2000 km a Yuki si mě celkem získala. Líbí se mi design, i když barva je věc vkusu a některé prostě motorce sluší víc než jiné. Motor je dvouválec s přímým vstřikováním, chlazený vodou. Má na svůj objem příjemně hluboký zvuk a ani ve vyšších otáčkách nezní jako travní sekačka. Maximálka je na dvěstěpadesátku průměrných 108 km/h a cestovních 90-100 km/h se dá udržovat vcelku pohodlně. Výkon je 17k, provozní hmotnost 170 kg a užitečná hmotnost 150 kg. Spotřeba je rozhodně pod 4 litry a velké nádrž (18 litrů!) tak vystačí na víc než 400 km. Na to, že je to motorka z levného segmentu, mě některé detaily příjemně překvapily. Na stojánku je senzor, takže s vyklopeným stojanem neodjedete. Na rámu je jednoduchý zámek řízení a že by takový stroj mohl mít lambda sondu, jsem opravdu nečekal. Na druhou stranu motorka bohužel nemá hlavní stojan, takže kvůli čištění řetězu se vyplatí pořídit zvedák. Kdyby vás zajímala technika Yuki podrobněji, vložil jsem na server uživatelský manuál.

Na jednodenní projížďky je to bezproblémový stroj, na delší cesty bych se s Yuki ale radši nepouštěl. Tím spíš, že nebyly k mání nijaké originální nosiče nebo kufry, i když čepy na ně motorka má. Proto opravdu potěšilo, že jsem k nové motorce dostal zdarma tankvak. Jezdil jsem na ní i městem do práce - není sice tak praktická, jako skútr, ale přecijen lehčí a obratnější, než velké stroje. Sedělo se mi na Yuki opravdu pohodlně, pro druhého jezdce je už sedátko o dost menší. Ale i ve dvou se dá jet vcelku svižně.

Pokud Yuki koupíte novou, máte 2 roky záruku a v záběhu se po prvních 500 km zastavíte na prohlídku v servisu, potom jsou prohlídky každých 5000 km. Servisní síť je na takovou "no name" značku vcelku hustá, v každém kraji najdete několik prodejců.

Na konci sezony jsem přesedlal na Zephyra 750 a tak mám srovnání a zpětně vidím, že Yuki je opravdu levně vyrobený stroj. Vůle jsou větší, zpracování není na takové úrovni atd. atd., ale pro začátečníka nebo na pohodové odpolední svezení je skvělá. A když před hospodou zaparkujete vedle Harleye, rozdíl samozřejmě uvidíte, ale ostudu vám Yuki neudělá :o)

Kurecore
Kurecore napsal 27.08.17 v 08:41 10b.

Kurecore napsal 27.08.17 v 08:40

Ahoj díky za pěknej popis,právě se po něčem poohlížim,neseděl jsem na motorce dobrých 6 let a tak chci tuhle sezonu dojet,a případně načnout další,na nečem menším :) trošku mě mrzí ta absence kufrů kterou zmiňuješ,hodlam na ní 2x týdne urazit 120km + místní pojezdy,takže by se to hodilo,ale jinak myslim,že za 13-15tis co jsem ji našel po bazarech je to i tak bezkonkurenční celkem by mě zajímala ta EVO verze

jiřík01
jiřík01 napsal 12.02.13 v 22:06 10b.

Je to perfektní motorka na naučení at slouží 10b

mira...
mira... napsal 12.02.13 v 17:07 10b.

pěkně jsi to napsal a ve všem souhlas,jinak za yukinu 10b

Mr.Kev
Mr.Kev napsal 12.02.13 v 16:42 10b.