Ať si kdo chce cochce říká, XJR je královna ve své třídě. A to už hezkých pár let...
Recenze
Po VN 800 jsem chtěl zkusit něco "cestovnějšího". Vulkán byl na prodej, a já zjišťoval, co by to mělo být. Takže jsem prošel inzeráty, zúžil jsem okruh potenciálních strojů, a vyčkával na kupce VN. Mezitím jsem několikkrát výběr přehodnotil, až jsem měl z toho v hlavě guláš. Ale v době "krize" se nějak extra motorky neprodávají, Vulkán furt doma.Mmezitím jsem vyzkoušel pár motorek, a nějak se mi zastesklo po staroušovi Banditovi, prostě to byla pro mně dobrá motorka. A náhoda tomu chtěla, že zrovna přišla nabídka výměny za XJR. Jak jsem viděl fotky, byl jsem nadržený, jak děcko na vánoční stromek, a po krátkém "oťukání" jsem si nevěstu odvezl domů.
A jak XJR jezdí? Dobře, móóóc dobře!!! Vždycky se najdou frajeři, co na ní nenechají nitku suchou. Že je mrcha těžká, nedá se na tom jezdit a vůbec to nezatáčí, kroutí se to jak had, a kromě litrů oleje a hektolitrů benzínu žere i trávu a patníky kolem cesty. Tyto, a další fámy svedčí akorát tak o nevyzrálosti jejich autorů. Protože XJR je vyzrálá ženská, která nabídne od každého něco, ne anorektická holčička, která je dobrá jen na extrémní jízdu. Když se oprostíte od faktu, že XJR nikdy nebyla, není, nebude, a ani být neměla supersport, dojde vám, že je to dokonale vyvážený stroj. Není nejlehčí, není nejsilnější ani nejrychlejší, ale jako celek funguje bezvadně a nenechá nikoho chladným. Na ulici se za váma otočí i ti, co motorky nemusí, a za (v dnešní době) pár peněz máte motorku, co umí všechno, od cesty do práce až po dovolenou kolem světa, a ještě s ní podráždíte na světlech nejednoho pičovoekelímkáře, nebo megasuprtuzingplechovkáře, když po bliknutí zelené uvidí jen vaše záda (teda než se mu před očima vztekem zatmí a určitě vás někde po cestě "udělá").
A o mýtech, které kolují o spotřebě, můžu říct jen jedno. Jak si to uděláš, tak to budeš mít. Když budu na Jarušce jezdit jako prase, furt plnej a nesmyslně jí vytáčet, tak se pak na benzínce nesmím divit. Totéž platí o legendární spotřebě oleje, Ta se zřejmě kus od kusu liší, ale určitě má na ní vliv styl jízdy a interval výměny. V mém případě byla během provozu neměřitelná, předešlý majitel tvrdil (zřejmě pravdivě), že do jedné deci na výměnu (sezonu).
Totéž platí o jízdních vlastnostech. Pusťte si jakýkoliv závod silničních motorek (GP apod.), a řekněte, kolik tam uvidíte XJRek. Že ani jednu? Jak je to možnééé??? No protože tam kurva nikdy žádná XJR nebyla!!! A ani nebude, tak se nesnažte jí srovnávat se sportama, takle motorka je spíš na svižnější projížďky po krajině a na cestování, a když se pohybujete v jejích limitech, je jízda na ní radost a zatáčky přímo miluje.
Jediné, co mi na ní časem vadilo, byla absence kapotáže, a trochu vyšší řidítka, což ovšem jen potvrzuje, že tohle je motorka, kterou si nejvíc užijete při cestovní rychlosti kolem 120 - 130, nad 150 a víc jede sice s přehledem, ale už to poněkud postrádá smysl. Ochranu před větrem jsem se snažil doladit malým štítkem od Givi, ale nic moc, spíš horší, protože plexi svedlo proud vzduchu přímo na mojí hlavu :( . Takže na delší cestování by to chtělo asi pořádný štít, nebo rovnou polokapotu.
Krásný skákadlo , pěkný barvy a doplňky , tohle je fakt motorka
mam cb seven fifty pro mě krasnej naháč ale xjrko je nej 10b,nikdy neprodavej
Čus,krása.Jako můj Tyranosaurus.9.9bodu nezlob se,deset dám sobě
Tahle nádherná žlutočerná kombinace je snad nejhezčí ze všech barevných kombinací, 10b
Super komentář k mašině!Velice výstižný a hlavně pravdivý!!!Super stroj! Nemůžu jinak než za 10 b!