renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NT 700V Deauville (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jarandas
Vloženo 17.12.2015
Aktualizováno 4.9.2016
Zobrazeno 5 294x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Poprvé jsem tento typ moto vyděl "naživo" až když mi ji o půlnoci vyložil dovzce z dodávky. V ten moment jsem byl rád že jsem to takhle risknul. Pohodová, velkká, zábavná a dobře navrhnutá motorka...

Motorka koupena od individuální dovoz - nákup z mobile.de, šťastný výběr...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDM 900: Kompromis mezi obsahem, spotřebou a poždadovanou cestovní rychlostí. Zlákal mě kardan a pohodlí na deauville..
Suzuki DL 650 V-Strom: Kompromis mezi obsahem, spotřebou a poždadovanou cestovní rychlostí. Zlákal mě kardan a pohodlí na deauville...

První dojmy - Seděl jsem na klasické "velké" moto po více jak 15 letech (posledních 8 let jen maxi skůtr). Potřeboval jsem v noci přejet cca 8 km dom, bez SPZ a s uraženým zrcátkem. Prvních pět minut na parkovišti bylo jak v autoškole - velký respekt, učení řazení atd... Cesta domů byla sice opatrná nicméně už pohodová. Respekt stále zůstává, ale díky tomu jak mi moto padne, si každou jízdu užívám víc a víc.

Motorku bych doporučil pro - Vybral jsem si moto pohodlné na občasné delší cestování ve dvou i častější kratší jízdy po okolí nebo do Prahy. Výkonově pro pohodovou jízdu po dálnici 130 -140, s příznivou spoteřebou kolem 5l a s konstrukčně dobře postaveným motorem který je prezentován jako "držák". To že je moto vybaveno kardanem přebilo absenci šestého převodového stupně. Typ moto jsem před nákupem konzultoval s několika servisákama - od všech doporučena.

Recenze

Moto jsem si vybral když jsem po letech musel změnit "způsob využití" moto. Posledních cca 8 let jsem jezdil velmi často jen kratší trasy do 20km, taktéž po Praze a občas někam po okolí do 100km. Ideální stroj pro tento "rytmus" byl pro mě maxi skůtr Suzuki Burgman K7 400. Avšak jakmile děti dorostly do školkového / školního věku, většina ježdění se musí odbýt v autě. Taktéž není možný se jen tak vytratit na vyjížďku. Nově se díky škole oběvila nutnost jezdit do ostatních krajů ČR. Veškerý přednosti Burgmana vždy "vybledly", jakmile jsem měl jet víc jak 50km po dálnici. Pohodovou cestovní rychlostí kolem 110km/h to bylo častokrát i o zdraví, dík "ohleduplným" spěchajícím řidičům. A když mě málem sejmul i autobous spěchající do Brna, začal jsem hledat nové moto na jiný způsob ježdění - nástupce Burgmana. Deaville s ním má mnoho společného. Jsem vyší (přes 190cm) a už i těžší (kolem 110kg) postavy. Takže něco co mě spolehlivě uveze, bude dostatečně "mohutný", poskytne ochranu a pohodlí při jízdě, má spolehlivej relativně úspornej a ůdržbou rozumě náročnej motor, s bonusem co největšího integrovaného úložného prostoru. Po půl roce pročítání recenzí různých typů a opatrného ukecávání manželky padle volba na Deauville 700. Měl to být konkrétně model 2006, s ABS a nájezdem do 50tis km. Vzhledem k rodinému rozpočtu a omezené nabídce jsem rychle přešel i na zahraniční inzerci. Nějaký zkušenosti se servisem a opravami aut i moto už mám, takže příznivá cena mohla být vykoupena nějakým "lehčím" poškozením. Po měsíci vylížení jsem narazil na moto, které jsem na "dálku" nakonec i koupil. Ač prodejce vypadal jako klasickej "bazarník", ve skutečnosti vlastnil velkou odtahovou službu na náklaďáky a osobáky. To co mu pak lidi nechali stát na dvoře zbourané, postupně časem prodával. Moje moto mu tam pod přístřeškem stálo snad více jak rok (i podle prachu) než na ní dal inzerát.Hlavní mínus byl uražená část předního blatníku, uražené zrcátko a chybějící servisní historie. Naopak plusem bylo, že měl velice vstřícné jednání po telefonu, motorkám nerozuměl a proto byl ochotný rovnou cenu i snížit při případné prohlídce.
Než jsem stačil sehnat někde poblíž Deauville na zkuknutí v reálu, tak mi známý co vozí auta a měl náhodou cestu okolo moto přivez - od prověření inzerátu do předání moto uběhlo cca 50 hodin.
Nákup proběhl v listopadu 2015 a protože je teď teprve prosinec mám za sebou pouze přihlášení moto a pár seznamovacích jízd po okolí. Dle mého suběktivního názoru se o moto někdo hezky staral - je v dobrém stavu. Stačila jen mokrým hadrem otřít velká vrstava prachu a moto pěkně "září". Se zrcátkem nebyl problém - sehnal jsem ca necelých 600,- nové z druhovýroby které od originálu není bez bedlivějšího prozkoumání k rozeznání. Zbývá mi pořešit ulomenou špičku předního blatníku (nemám ji vůbec) a interval "velké" servisní prohlídky. Komplet blatník jsem dosud ke koupi nenašel, nový za cca 4500,- se mi zatím kupovat nechce. Moto mělo najeto přesně 49tis. km a bylo mi řečeno, že kolem 50ti se má dělat právě ten "velký" servis. Po obtelefonování značkových i neznačkových servisů mám upřesněno že servis se měl dělat ve 48tis.
Rozptyl předběžné ceny servisu mi byl nabídnut v čechách mezi 8 - 18tis.
Na moravě mi dealer hondy nacenil klasický "velký" servis na cca 5tis.
Co se mi dosud podařilo zjistit, tak se jedná o výměnu olej, filtr, vzduchových filtr, svíčky, olej v kardanu, seřízení ventilů, kontrola s případnou výměnou - brzdovka, chladící kapalina, olej v tlumičích, spojka. Na moravu to mám bohužel od Prahy daleko, takže ty jednoduší věci si na jaře udělám sám - výměny provozních kapalin kromě tlumičů. Dle volného času a financí pak pořeším ten zbytek.
Z následných úprav mě láká hlavně zvýšení plexi - stačí se mi přikrčit ze vzpřímené pozice o cca 6cm a rozdíl v hluku větru je markantní. Následuje držák na navigaci, zásuvka 12V na řidítka, prodloužení předního blatníku, brzdové světlo do zadního kufru a denní světla pro lepší viditelnost.

Edit 2.9.2016
Tak mám moto už 3/4 roku - najetá první tisícovka a zvládnutý první "velký" servis. Z motorky pořád zůstává nadšení. Na kratší i delší projížďky po ČR ve dvou paráda. Motor na pohodlné přemístění 120 + 55kg posádky při kombinované spotřebě cca 4,7l naprosto dostačující. Na dálnici lze upalovat i 150km/h, ale největší cestovní pohodička je kolem 120km/h - ovlivněno hlukem proudícího vzduchu, (ještě nemám vyřešený vyšší plexi). Při výšce těsně nad 190cm jsem u plexi zkusmo šablonou zvyšoval čelní plochu a při navýšení o cca 15 cm koukám ještě nad hranou plexi, přesto od cca 80km/h do 140km/h je najednou slyšet už jen příjemný brumlání motoru.
Velký servis mi vyšel až na léto, takže nakonec jsem si prováděl většinu prací sám - v servisech je totálně plno. Příjemné zjištění bylo, že i bez předchozích zkušeností s Hondou, se nevyskytl větší problém něco rozdělat a dát zas dohromady - vhodné i pro kutily. Spousta věcí je řešena tak že montáž je často intuitivní, věci do sebe zapadají a v kombinaci s návody zde na fóru a videi na youtube se běžná údržba zvládne dobře. Moto byla z dovozu po menším karambolu na předek, což se projevilo po odstrojení kapotáže i zjištěnou nutnou repasí předních vidlic. Dle doporučení zkušeného servisního technika jsem nechal navíc provést kromě přetěsnění vidlic i přerovnání trubek (kontrola prohnutí a ovality) a výměnu hlavního čepu řízení ve spodních brýlích. Spotřební materiál na "velký" servis vyšel do 3tis. a komplet repas předních vidlic i s materiálem na 2tis. kč. což pro mě byl nakonec velmi příjemný účet.
Mám tendence díky příjemným zkušenostem z cestování používat moto i na krátké popojížďky do města, což je vzhledem k vyšší manipulační váze a robusnosti i přes mojí výšku a tonáž občas "o hubu". Celkově si dosud hodnotím pořízení Deauville jako velmi dobrý kup.
Nějaké ty postřehy ze servisu ještě míním průběžně doplnit do deníku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sakramento
Sakramento napsal 29.12.16 v 20:42 10b.

Gratulíruji . Tak se snad někde potkáme? Užijte se navzájem ve zdraví.

Rohlí
Rohlí napsal 03.12.16 v 17:25 10b.

Je kašna. Taky jsem chtěj původně černou - nakonec jsem zvolil vízovou. Hlavně aby dobře jezdila.

Michal.72
Michal.72 napsal 28.07.16 v 09:18 10b.

Super komentář dávám palec ... kolečkama dolů a hodně šťastných km...

Marťas33
Marťas33 napsal 17.02.16 v 21:02 10b.

Vítej mezi náma Ať ti slouží ke spokojenosti.Svoji už mám 4 roky a zatím bych neměnil.Nad turistickým plexi taky uvažuju.Vyjde lépe než podělaný deflektor od MRA

Jarandas
Jarandas napsal 16.02.16 v 16:30

>rogerst: ...děkuju za nabídku. Pokud máš jakékoli materiály o údržbě a ještě k tomu v češtině bylo by to super. Zatím jsem se dopracoval jen k informacím o "hlavních" bodech (ventily, olej atd...). Nicméně teď mi nabízel servis ve 48tis. další mechanik a tvrdil že to zabere celý den práce má li se to udělat pořádně podle servis manuálu. Jsou tam prý zmíněny kontroly dotažení různých šroubů, promazávání od lanovodů přes pohyblivé části, a spostu dalších věcí což ve mě vzbudilo celkem zvědavost. Podle seznamu se přeci jenom dělá servis lépe - nic se neopomene. Vím že teď už končí doba kdy ti servis udělá práce na počkání - začíná sezóna a bohužel mi to nevychází časově ani finančně abych to mohl řešit teď. Takže spostu věcí bych mohl zkouknot až se budu o víkendech po večerech seznamovat s moto. Čeká mě montáž alarmu a dalších pár drobností...

Více komentářů



TOPlist