ktm_srpen




Jak dopadly sportovní silniční Mitasky v redakčním testu?

Uplynulou sezónu mi společnost dělala Yamaha MT-07, na které jsem stihl nakroutit celkem 3 600 kilometrů, z toho jenom první tisícovku na Michelinech z prvovýroby. Zbytek už byl na pneumatikách Mitas Sport Force+, které jsem dostal do redakčního testu. A tyhle gumy za hodně zajímavé peníze si nevedly vůbec špatně, vlastně spíš výborně.

Kapitoly článku

Ano, uznávám, opravdu důkladný test pneumatik by si zasloužil mnohem víc kilometrů, ideálně dojet pneumatiky do smrti. Ale například při novinářských premiérách se na pneumatikách najede ještě míň kilometrů, takže to nějakou váhu mít bude tak jako tak, tím spíš, když se moje dojmy shodují s osatními uživateli. Já osobně jsem na tyhle gumy byl hodně zvědavý, protože jsem o Mitaskách věděl. Věděl jsem, že jsou za hodně dobré peníze, zároveň jsem ale věděl, že se jich lidi podvědomě trochu bojí. Přece jenom Mitas je u nás pořád tak trochu synonymem pro pneumatiky na Jawy a terénní motorky na špalkách, takže jezdci sportovních strojů radši sáhnou po „prověřených“ světových značkách. Jenže doba už je dnes někde jinde, stejně tak Mitasky pod švédským vedením. On totiž v roce 2015 koupil českou společnost ČGS Holding, kam patřil i Mitas nebo slovinský Savatech, švédský koncern Trelleborg, pod který spadá Mitas dodnes. No a v tom roce se také na trhu objevila testovaná pneumatika Sport Force+, což je vlastně druhá generace této sportovní pneumatiky. Dnes už je v nabídce dá se říct třetí generace nazvaná Sport Force+ EV, která díky upravené směsi a tvaru běhounu nabízí ještě lepší vlastnosti. A jen tak mimochodem, Mitas krom toho nabízí také vyloženě cestovní pneumatiky, pneumatiky pro choppery a cruisery, Mitasky můžete najít už v prvovýrobě na některých skútrech, nechybí i tradiční pneumatiky terénní od těch ostrých po univerzální cestovně endurové, vedle nich je možné nazout i „zimáky“ označené M+S no a nechybí ani ty klasické dobové veteránistické.

Zpátky ale k testovaným Sport Force+, které aktuálně v rozměru pro Yamahu MT-07, tedy 120/70ZR17 a 180/55ZR17, seženete lehce přes 4000 českých korun. Když se podíváte na stejnou řadu u konkurence, jste s tímhle rozpočtem kolikrát jenom na ceně zadní pneumatiky. V tom by člověk hledal nějaký háček, ale musím říct, že tady žádný není. V kontextu sedmistovkové Yamahy jsou tyhle pneumatiky dokonce možná zbytečně moc sportovní. Mnohem dřív se na suchu projeví limity jejího měkčího podvozku, než že byste narazili na limity samotných pneumatik. Odřené hlásiče za pocitu sucha a bezpečí jsou nejlepším důkazem a to jsem je třeba při cestě do Alp vážně nijak nešetřil. Nejen tam jsem je taky stihnul vyzkoušet i v dešti a opět fungovaly výborně. Skvěle čitelné, jisté, s dostatkem přilnavosti a rychle zahřáté. Jeden moment, kdy mi utekl zadek, jsem zažil na vodě kousek za Prahou, a to bych teda spíš přikládal zemědělcům a autobusům MHD, kteří umí přilnavost asfaltu skvěle „vylepšit“. Pokud bych měl hledat nějaké mínus, mohl by to být samotný tvar pneumatik, který je na sportovní gumu poměrně tupý. Sportovní pneumatiky se většinou vyznačují špičatějším profilem, který usnadňuje zatáčení. Nejvíc to platí asi pro italské Pirelli, Mitasky mají tvar oproti tomu hodně konzervativní. Na druhou stranu aspoň nedělají řízení zbytečně nervózní a svůj tvar si drží i po odjetých kilometrech. To cením dvojnásob, protože z těch kilometrů bylo hodně ve městě stylem brzda, plyn, záda, což profilu zadní gumy nikdy nepřidá.

No, a protože mi to nedalo, prozkoumal jsem i naše fórum a zbytek internetu, kde se mi moje zkušenosti potvrdily. Pneumatiky se rychle ohřejí, mají dobrý grip, neztratí se ani na okruhu nebo na litrovém superbiku. Nájezd je samozřejmě poměrně relativní, záleží, jak kdo jezdí, ale vzhledem k jednosměsové technologii to může být i pod 5 000 km na těžším dvouválci, za který člověk tahá, ale taky přes 8 000 km. Na testované Yamaze za těch 2 500 kilometrů neubyl snad ani jeden celý milimetr na středu zadní gumy. Tyhle pneumatiky můžu klidně doporučit, za ty peníze to je vážně skvělý kup. I když vlastně nakonec, když nad tím přemýšlím, těch pár stovek bych si přihodil a vzal nejnovější verzi EV. Když už jsou ty Sport Force+ tak dobré, proč si nedopřát ještě něco málo navíc?

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 15 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Související firma
  • Mitas, Trelleborg Group

    Mitas, součást skupiny Trelleborg Group, je jednou z předních evropských značek motocyklových pneumatik s desetiletou tradicí v průmyslu. Máme vlastní laboratoř, know-how v oblasti výzkumu a vývoje a vývoj vlastních sloučenin. Všechny naše pneumatiky před uvedením na trh procházejí přísnými testo...




motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist