husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha YBR250

Kapitoly článku

O pohon této bezesporu zajímavé dvěpade se stará čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec o objemu 249 ccm. Ten dosahuje adekvátního výkonu 15,4 kW (21 koní) při 7500 ot/min a motocykl o hmotnosti kolem 138 kg dokáže rozpohybovat na solidní rychlost kolem 130 km/h. Motocykl je již od spodu poměrně vitální, ale je třeba jednotlivé rychlostní stupně náležitě vytáčet a nebát se stroji pěkně zatahat za plyn, aby v jednotlivých režimech jízdy předvedl, co v něm opravdu je. Spojka ovládaná lankem a vše funguje na výbornou - jednotlivé rychlostní stupně jdou a zapadají, jak po másle.


Díky zadní pneu 130/70-17 a vpředu 100/80-17 lze zkusit i sportovnější jízdu, ale je třeba stroj náležitě rozhýbat a držet pěkně kolem 9000 ot/min těsně pod červeným pásmem a řadit jak o život. Nicméně v takovém to případě je třeba počítat i s celkově měkčím odpružením, kterému, jak se zdá, vyhovuje spíše poklidnější cestovní tempo. Koneckonců klidnější režim jízdy vyhovuje tomuto stroji ze všeho asi nejvíce a díky zmiňovanému nastavení podvozku pobere i nějaké ty výmoly a nerovnosti. Jako ideální cestovní rychlost s náležitou odezvou se jeví jízda tak kolem 110-115 km/h, kdy není motor hnán stále do maxima a v režimu kolem 5000-7000 ot/min nijak závratně neztrácí nic ze své síly a vy nemusíte, tak často řadit.


Spotřeba tohoto stroje je dost závislá na stylu vaší jízdy. My jsme se v redakčním testu pohybovali v hodnotách kolem 4l/100km, nicméně je pravdou, že je třeba tento údaj brát lehce s rezervou, jelikož pro objektivnější posouzení bychom museli najezdit o trochu více km než v tomto kratším seznámení. Každopádně objem nádrže 19,2 l Vám zajistí více než komfortní dojezd kolem 400 km do rezervy.
V rámci kratšího cestování a především jízdě sólo po městě s rychlostí od 50-100 km/h se jeví jako dostatečné dimenzované brzdy, kdy především přední kotouč 282 mm značně napomáhá dohnat to, co nepobere zadní buben. Opravdu na doraz jdou brzdy jen při ostřejší jízdě ve dvou, kdy se především zadní bubnová brzda má co ohánět a jezdec musí často volit opravdu razantní došlápnutí. Vše je samozřejmě závislé od hmotnosti obou jezdců a případných batožin a dalších věcí.


Troufnu si tvrdit, že manipulace na místě musí být pro každého naprosto bezproblémovou záležitostí. Trochu jen zamrzí, že případný centrální stojan je pouze za příplatek, což lehce komplikuje případné trénování základního servisu a údržby začínajícího jezdce.

YBR 250 vs CBF 250


Původní redakční test byl zamýšlen jako srovnávací a to s přímým konkurentem Hondou CBF250. Bohužel vize a přání jsou věc jedna a realita druhá, tudíž nakonec zůstalo jen u YBR. I tak, je myslím na místě tento motocykl zde připomenou, alespoň krátce.


Honda hraje stejně jako Yamaha ze stejných not a v rámci této kategorie byste hledali opravdu jen stěží bližšího rivala. Proto jednoznačně doporučuji případným zájemcům seznámit se důkladněji před případnou koupí s oběma stroji. Honda má oproti testovanému YBR však přeci jen nějaké ty rozdíly, a to nejen vzhledem. Především používá klasický karburátor, má trochu odlišný rám, menší 16l nádrž a v neposlední řadě je o něco málo levnější. Nalezneme u ní také šestistupňovou převodovku.


Celkově vzato jde však spíše u obou strojů o individuální pocit jezdce se rozhodnout, který stroj je pro něj osobně lepší. Zde asi nepomůže náhled do katalogu, či studování na internetu, ale jednoznačně se vypravit na obě značky podívat přímo k dealerům a vyzkoušet a následně si vybrat tu, která Vám jednoduše, jak se říká, padne lépe do ruky.

Závěr

Yamaha YBR250 je zaměřena na ty jezdce, kteří chtějí stylový vzhledově a technicky dospělý stroj, který je vhodný pro každodenní ježdění, jízdu v hustších městských aglomeracích a pro příležitostné cestování. Díky snadnému ovládání a motoru s objemem 250ccm je více než vhodným motocyklem pro začínající jezdce, či příznivce, kteří se vracejí k motocyklům třeba po delší pauze.


Osobně mě stroj překvapil svými jízdními vlastnostmi v městské aglomeraci, kde díky větším ráfkům, klasickému řazení a snadné ovladatelnosti více než dobře zvládal každodenní kritickou situaci v dopravě velkoměsta. Ocenil jsem především velmi slušnou vitalitu při rozjezdech a měkčí odpružení, které v sólo jízdě rozbitým městem a ulicemi zajišťovalo dostatečný komfort. Aktuální cena motocyklu na trhu je 99 990 Kč. Klady:
  • charakter dospělého stroje
  • použitá technika(vstřikování, emise, budíky atd.)
  • stroj pro začínající jezdce a motoškoly
  • cena
  • Zápory:
  • tužší sedlo
  • zadní brzda buben při plném zatížení
  • vzhledově slabší zadní nosič
  • centrální stojan pouze za příplatek
  • Informace o redaktorovi

    Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
    TZ - (Odebírat články autora)

    POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

    Kapitoly článku

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (5x):
    Motokatalog.cz



    TOPlist