globalmoto_kveten




Test Yamaha Tmax Tech Max: královské svezení

Kapitoly článku

Kvality předchozího provedení Tmaxe už nějaký ten pátek v soukromí prověřuje šéfredaktror Jarda, a proto jsme samozřejmě využili možnosti obě generace porovnat. Předchozí řada skútru s motorem 530 byla nabízena ve třech modifikacích, což na přehlednosti právě moc nepřidalo. Základní Tmax, vyšší Tmax SX a nejvyšší Tmax DX. Jednotlivé verze se od sebe lišily pouze svou výbavou, výkon a naladění motoru bylo u všech shodné. Naproti tomu dnešní Tmax s motorem 560 je k dostání jen ve dvou verzích ‑ obyčejná za 294 990 Kč a Tech Max za 334 990 Kč. Přehledné porovnání výbav a technických údajů můžetevidět na tabulce níže.

  Tmax 530 Tmax 530 SX Tmax 530 DX Tmax 560 Tmax Tech Max 560
Režimy pouze jeden jízdní režim Dmode - turistický a sportovní Dmode - turistický a sportovní Dmode - turistický a sportovní Dmode - turistický a sportovní
Štít nastavení do dvou poloh dtto, plus možnost pořídit s nízkým sportovním štítem elektricky nastavitelný štít nastavení do dvou poloh elektricky nastavitelný štít
Tempomat ne ne tempomat, plynule nastavitelná rychlost ne tempomat, plynule nastavitelná rychlost
Vyhřívané rukojeti ne ne vyhřívané rukojeti 1-10 ne vyhřívané rukojeti 1-10
Vyhřívaná sedačka ne ne vyhřívaná sedačka 1-10 ne vyhřívaná sedačka 1-10
Nastavení zadního tlumiče ne ne nastavitelný zadní tlumič - nastavení tlumení odskoku - měkké až tvrdé a nastavení předpětí pružiny 1-7 ne nastavitelný zadní tlumič - nastavení tlumení odskoku - měkké až tvrdé a nastavení předpětí pružiny 1-7
Kontrola trakce Lze vypnout v menu dtto dtto dtto dtto
Hmotnost včetně náplní 213 kg 213 kg 216 kg 218 kg 220 kg
Objem 530 ccm 530 ccm 530 ccm 562 ccm 562 ccm
Vrtání x zdvih 68 x 73 mm 68 x 73 mm 68 x 73 mm 70 x 73 mm 70 x 73 mm
Výkon 33,8 kW (45,9 koní) při 6750 ot./min. dtto dtto 35 kW (47,6 koní) při 7500 ot./min dtto
Točivý moment 52,3 Nm při 5250 ot./min. dtto dtto 55,7 Nm při 5250 ot. /min dtto
Přední blikače Standardní žárovka dtto dtto nové  přední LED blikače dtto
Kola přední 15" (120/70), zadní 15" (160/60) dtto dtto přední 15" (120/70), zadní 15" (160/60) dtto
Zadní světlo dvojdílné LED dvojdílné LED dvojdílné LED jednodílné ve tvaru písmene T jednodílné ve tvaru písmene T
Norma EU EU4 EU4 EU4 EU5 EU5
Barvy   světle šedá (modré kola) černá světle šedá (modré kola), černá matná šedá, černá lesklá
Cena 299 900 Kč 329 900 Kč 344 900 Kč 294 990 Kč 334 990 Kč
Doplňky 2020 Yamaha nabízí pro rok 2020 tyto připravené balíčky: Urban Pack = držák mobilu a nabíječka USB, zadní kufr a opěrka), Sport Pack = nízké plexi, hliníkové nášlapy, zadní opěrka. Dále je možné dokoupit: výfuk Akrapovič (40 000 Kč), deflektory, zadní opěrka spolujezdce, držák telefonu USB nabíječka (4000 Kč), kufr 39 litrů (4300 Kč), nepromokavá deka (4500 Kč), zadní tlumič Ohlins (17000 Kč) nebo přední vidlice s externí nastavením komprese a odskoku  odpružení (sada 26 000 Kč)
Servis Výměna oleje po 5tis. Km
  Výměna hnacího řemenu po 20tis. Km
  Výměna vzduchového filtru - střední panel C po nádrží po 20tis. Km
  Chladící kapalina každé 3 roky, brzdová kapalina každé 2 roky
  Kontrola vůle ventilů každých 40tis. Km

Pomineme-li barevné odlišnosti, na první pohled nejsou změny u posledního modelu až tak moc patrné. Při důkladnější obhlídce ale najdete pozměněnou kapotáž s integrovanými LED směrovými světly a efektně vypadající jednodílné zadní LED světlo ve tvaru písmene T. Zadní část skútru prošla malou dietou a nyní je o něco štíhlejší. Naopak přístrojové desky a ovladače jsou naprosto shodné. Další rozdíly už nejsou okem viditelné. Z nepatrně většího objemu těží nový Tmax navíc celé dva koně. Nový Tmax také přibral pár kilo navíc. Přesněji řečeno současný Tmax Tech max má oproti nejvybavenějšímu staršímu modelu DX čtyři kilogramy navíc. Rozdílné je také odpružení, kdy náš testovaný Tech Max má nastavitelný centrální tlumič. Model SX ho stavitelný nemá.

A jak se uvedené změny projevují během jízdy? Asi nejvíce poznatelným rozdílem mi přišlo odpružení. Už základní tlumič odvádí svou práci na jedničku a jízda s novým Tmaxem je o kousek pohodlnější. Další rozdíly už při běžném cestování stěží odhalíte. Zvýšený výkon motoru nového Tmaxe je poznat vlastně jen při sportovním módu při plné akceleraci, jinak nemáte šanci běžnými smysly nic zpozorovat. Hodně samozřejmě záleží na aktuálním zatížení a při konfrontaci obou skútrů se ukázalo, že i při skoro šestistovkovém objemu hraje každé kilo navíc svou roli.

Rozhodně však ani s jedním z uvedených modelů neuděláte chybu. Jak starší, tak i poslední model Tmaxe jsou perfektními skútry, které dokáží splnit roli užitečného pracanta v rodině a zároveň nezkazí žádnou legraci při volnočasových aktivitách se špetkou adrenalinu.

Informace o redaktorovi

František Hadt (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 193 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 39 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zuza79 přispěla 3 Kč
BMG přispěl 9 Kč
radpet přispěl 9 Kč
Gurun přispěl 9 Kč
LazyFrog přispěl 9 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist