motopoint_unor_shad




Triumph Tiger 900 Rally Pro: Do městské džungle nebo na kraj světa?

Kapitoly článku

Proč sis koupil právě Triumph Tiger 900 Rally Pro? Jaké stroje jsi měl v užším výběru a proč právě tento motocykl nakonec vyhrál?
Za přímou konkurenci považuji jen BMW F 850 GS a KTM 890 Adventure. Ténérka a Africa jsou objemově i cenově jinde. O Africe jsem chvíli přemýšlel, ale cenově je už moc vysoko, pokud má mít podobnou výbavu jako Tiger. Z trojice KTM, BMW a Triumph mi nejlépe vychází Tiger, jak co se týká vzhledu, tak jízdního projevu. KTM je pro mě osobně moc ostrá a nepohodlná, zatímco BMW zas naopak. Příliš rozměklé a přední vidlice nejde ani nastavit. Stopka je také jen 15l nádrž. Moje kriteria byla rozumná hmotnost, štíhlá stavba, dobrá ovladatelnost a pohodlí při cestování a slušný dojezd. To při mé výšce 190 cm splňuje Tiger dobře. Je ze všech tří podle mne nejuniverzálnější.

Jaký byl primární účel, pro který sis Tigera pořizoval? A co s ním dále plánuješ?
Patřím k typu motorkářů, kteří nevytáhnou motorku, pokud se nemůžou projet aspoň pár set kilometrů. Pár cest po městě jsem taky udělal, ale na to motorka není úplně ideální kvůli šířce řídítek a své hmotnosti. Ostatně stejně jako konkurence v této třídě. Primární účel je tedy cestování po Evropě po silnicích i nezpevněných cestách. Příští sezónu bych zas rád vyrazil minimálně na Balkán. Opravdu mě okouzlil.

Máš za sebou na Tigeru první sezónu, jak jej hodnotíš? Splnil tvá očekávání?
Na konci první sezóny hodnotím Tigera určitě pozitivně. Mám najeto 13 500 km, z toho přes půlku na cestách po Evropě. Žádné vážné problémy jsem neměl, ale pár drobnějších se našlo. V prvé řadě byl z výroby špatně vyfrézovaný otvor pro dolévání oleje motoru. To způsobovalo lehké rosení okolo. V pohodě bylo vyřešeno v rámci reklamace. Stejně tak konektor levé LED mlhovky, kde byl špatný tišťák. Dealerství mělo naštěstí vše skladem, tak jí obratem vyměnili. Teď je vše v pořádku. Z objektivních nedostatků bych zmínil hlavně vibrace motoru, které se objevují nad 6000 ot./min do řídítek, sedla i stupaček. Není to však nic nesnesitelného ani při dlouhých cestách. Záleží samozřejmě na stylu jízdy. Pro mě je to akceptovatelné, obzvlášť když jsem přidal na konce řídítek nové bastry a závaží. Pozitiva jsou vše ostatní. Na kategorii výborná ovladatelnost, dostatečný výkon a projev motoru. Výborný je podvozek a brzdy. Dlouhodobou spotřebu mám 5,5 l/100km, když jedu kalup, tak to vychází klidně na 6-6,2 l/100 km. Celkově jsem s výběrem spokojený, i s přístupem dealera při servisu.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Fuka - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 20 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 10 Kč
todik77 přispěl 10 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist