yamaha_demo_tour




Suzuki GSX-R 1000 K7

Kapitoly článku

Ve chvíli, kdy se schyluje k natočení motoru, pociťuji lehkou nervozitu. Zasunuji klíček a kontroluji nabíhající údaje na přístrojové desce. Největší pozornost, jak jinak, patří právě těm písmenkům na kraji otáčkoměru. Bez váhání volím „C“. Režim nejnižšího možného stupně výkonu. Podle získaných informací se přibližuje výkonu GSX-R 600. Vede mě k tomu fakt, že jsou na litru obuté fungl nové, ještě pěkně mastné gumy a ze zatažené oblohy se snáší jedna kapka za druhou. Další dva režimy „A a B“ jsou na programu druhého dne ježdění. Zjišťuji, že kontrast nejostřejšího režimu „A“ a režimu „B“, který papírově nemá tak ostrý nástup výkonu, není skoro znatelný. Ovšem rozdíl mezi „A/B“ a „C“ je pochopitelně propastný.


Výkon řadového čtyřválce disponujícího 185-ti koníky je závratný a v běžném provozu skoro nevyužitelný. Pro běžné ježdění, bez lámání rekordů, je naprosto ideální pohybovat se v rozsahu někde od čtyř do osmi tisíc otáček za minutu. Přehoupne-li ručička otáčkoměru osmičku a pokoří také desítku, začne se dít peklo! Z hlubokého tenoru přejde zpěv motoru v jedinečný soprán a v sedle rakety GSX-R se začnete pohybovat kosmickou rychlostí. Tahle adrenalinová záležitost si vyžaduje naprostou koncentraci a maximální sebekontrolu. Reakce na plynovou rukojeť funguje bez jakékoli prodlevy. Konstantní plynulost nárůstu výkonu od nejnižších otáček po ty nejvyšší je až neuvěřitelná. Jsem přesvědčen, že skvěle naladěný motor je tou nejsilnější stránkou GSX-R 1000 K7.


Stále mám v paměti rozhovor Troye Corsera, kdy popisoval dosažení rychlosti 165 km/h v sedle sériové K5 na první převodový stupeň. Zdálo se mi to až neuvěřitelné. K7 mi však dokázala, že tomu tak je, a ještě dnes mi běhá mráz po zádech. Za zmínku stojí výborná sportovní převodovka. Je přesná, krátká a jednotlivé rychlosti zapadají bez sebemenšího klopýtnutí. To i v případě, kdy podřazujete až na jedna. V těch chvílích zcela určitě oceníte přítomnost antihoppingu. Navíc chytrý displej vám napoví, jakýže máte právě zařazený rychlostní stupeň. Brutální výkon stroje, bez schopnosti přenesení na vozovku, by ovšem byl nanic. To samozřejmě v Suzuki už dávno vědí, a proto podvozek a jízdní vlastnosti nezůstávají skvělému motoru K7 nic dlužny. Opět musím konstatovat, že tvrdší, plně stavitelný podvozek funguje perfektně. V rychlých táhlých zatáčkách působí GSX-R náramně jistě a dodává jezdci velkou důvěru. Pokud se proplétáte v pomalejších klikaticích, kde střídáte jen první a druhý rychlostní stupeň, je počínání K7 opět výborné. Svůj podíl bude mít určitě nový elektronický tlumič řízení. Pokud bych měl výhrady, pak snad jen to, že v pomalejších rychlostech by o sobě mohl dát více vědět.


Jisté rozpaky ve mně vyvolala přední brzda. Pokud očekáváte plynulý nástup až po maximální účinek, budete trošku zklamáni. Při namáčknutí brzdy se až tolik neděje a teprve po ostřejším zmáčknutí přichází očekávaný brzdný účinek.


Suzuki GSX-R K7 je špičkovým sportovním nářadím, zkonstruován s japonskou precizností! Ve třídě superbike si svými parametry, ale i jízdními vlastnostmi říká o nejvyšší příčky. Ať se to někomu líbí nebo ne, tento super sportovní stroj patří do rukou pouze zkušeným jezdcům. I ty leckdy zaskočí vysoká čísla na digitálním rychloměru. Za řidítky K7 budete mít pocit, jako by se už tak rychlý svět ještě zrychlil. Když pak zastavíte, připadne vám, že se čas vleče.


V běžném provozu si GSX-R vede velmi dobře, ale že jeho hlavním ringem je okruh, nemůže pochybovat vůbec nikdo. Tam se teprve ukáže v tom pravém světle a nechá vás vychutnat všechny své přednosti vyšlechtěné továrními jezdci světových šampionátů. Během redakčního testu si K7 řeklo v průměru o 7,5-8 litrů benzínu, což není vůbec zlé. Jestli si myslíte, že tohle je to pravé, nabroušený modrobílý sporťák je k mání za 329 900 Kč.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz
Náš tip

Suzuki GSX-R1000




TOPlist