globalmoto_duben_nolan




Kymco x SYM x TGB aneb tři třístovky

Kapitoly článku

Třístovka od Symu Citycom je papírově nejslabší, ale zároveň nejlehčí. V praxi by to tedy mělo znamenat podobnou dynamiku. Sym pohání převrtaná dvěstěpadesátka s dvouventilovou technikou krmená vstřikováním. Starty probíhají naprosto hladce a i studený motor je hned připraven k jízdě. Variátor začíná zabírat v poměrně nízkých otáčkách a z křižovatky vyrazí Sym velice svižně. Svou dravost si drží až do nějaké stovky, kde už motoru dochází dech a k maximálce okolo sto dvaceti už se spíše zadýchaně šplhá.
Obrovským plusem Symu Citycom jsou velká šestnáctipalcová kola, která poberou velkou část nerovností a činí jízdu opravdu příjemně stabilní. Podvozek nezůstává pozadu a je dostatečně tuhý i pro svižnější jízdu po okreskách. Motoru a podvozku zdatně sekundují dvě kotoučové brzdy, především ta přední s velkým průměrem a dvoupístkovým brzdičem. Ani zadek ale nezůstává pozadu a dá se slušně dávkovat. Nehrozí vám zbytečné blokování zadního kola.
TGB X-MOTION má rovněž přepracovaný osvědčený motor z dvěstěpadesátky, na rozdíl od Symu je vybaven čtyřmi ventily, má ale papírově podstatně větší výkon. To se projevuje i v praxi a útěky z křižovatek jsou s tímto skútrem opravdovým zážitkem, přestože rozdíl od obou konkurentů není tak dramatický. Počáteční síla se neztrácí a tah pokračuje až za hranici sta kilometrů v hodině. Dál už zrychlení není nijak oslnivé, ale přes sto dvacet se bez větších problémů dostanete. Menší kola jsou tu dost znát a chování na hodně rozbitém povrchu je občas dost nervózní. Moc tomu nepomáhá ani hodně tvrdé zadní odpružení. Přední vidlice fungovala slušně, ale bohužel dvojice zadních tlumičů nepracovala podle našich představ. Nezkoušeli jsme si ale pohrát s nastavením, takže je možné, že tlumiče nějakou tu rezervu mají a jsou z výroby naštelované na maximální tuhost. Se spolujezdcem se chování stroje výrazně zlepšilo.
Na kvalitním povrchu naopak podvozek funguje naprosto precizně. Na TGB X-MOTION si mohu dovolit podstatně větší náklony než na obou konkurentech, je ale třeba mít pod koly kvalitní asfalt. Při brzdění se podvozek chová celkem slušně a přední kolo nikam neodskakuje. Brzdy fungují také bez výhrad, nejde o nějaké jedovky, ale svou práci i se spolujezdcem bez problémů odvedou.
Jak už jsem psal, Kymco Downtown je spíše cestovně koncipovaný stroj a tomu odpovídají i jízdní výkony. Na rozdíl od konkurence je Kymco vybavené zcela novým agregátem o objemu rovných 300ccm vybaveném čtyřventilovou technikou! To dává motoru zcela jiný charakter. Už po startu je znát, že motor bude točivější a u prvního rozjezdu se o tom přesvědčuji. Zatímco TGB a Sym se rozjíždí už od nejnižších otáček, Kymco se nejdříve roztočí k pěti tisícům otáček a pak vyrazí kupředu. Zátah není nijak razantní, zato skútr táhne plynule kupředu až k rychlostem okolo 130ti kilometrů v hodině. Příjemná cestovní rychlost se pohybuje okolo 120 Km/hod, kde je skútr v rozumných otáčkách a přes velký štít na jezdce nefouká.
Ani ve městě se s Kymcem neztratíte. Podvozek je hodně měkký a velice dobře filtruje všechny nerovnosti. Přes dlažební kostky, nebo koleje se skútr přežene a jezdec cítí jen lehké houpání a hluk od malých kol. Díky délce a velkému úhlu přední vidlice se stroj nenechá jen tak rozhodit. O něco horší je to v zatáčkách, kde je komfortní podvozek naopak trochu na škodu. Pokud ale nebudete chtít prohánět superbiky a zvyknete si na malá kola, nechá se Kymco skrz serpentiny i městské uličky vodit bez problémů. Příkladně fungují i brzdy, pouze na levou páčku musíte více s citem, když přitlačíte na zadní brzdu více, než je zdrávo, zadní kolo se rádo blokuje. Je také zajímavé, že všechny tři skútry mají v sérii namontované opletené brzdové hadice.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist