Kymco x SYM x TGB aneb tři třístovky
Text: Jarda Ducháček , Matěj Oliva , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 1.6.2010 | Zobrazeno: 63 429x
Kapitoly článku
Obrovským plusem Symu Citycom jsou velká šestnáctipalcová kola, která poberou velkou část nerovností a činí jízdu opravdu příjemně stabilní. Podvozek nezůstává pozadu a je dostatečně tuhý i pro svižnější jízdu po okreskách. Motoru a podvozku zdatně sekundují dvě kotoučové brzdy, především ta přední s velkým průměrem a dvoupístkovým brzdičem. Ani zadek ale nezůstává pozadu a dá se slušně dávkovat. Nehrozí vám zbytečné blokování zadního kola.
Na kvalitním povrchu naopak podvozek funguje naprosto precizně. Na TGB X-MOTION si mohu dovolit podstatně větší náklony než na obou konkurentech, je ale třeba mít pod koly kvalitní asfalt. Při brzdění se podvozek chová celkem slušně a přední kolo nikam neodskakuje. Brzdy fungují také bez výhrad, nejde o nějaké jedovky, ale svou práci i se spolujezdcem bez problémů odvedou.
Ani ve městě se s Kymcem neztratíte. Podvozek je hodně měkký a velice dobře filtruje všechny nerovnosti. Přes dlažební kostky, nebo koleje se skútr přežene a jezdec cítí jen lehké houpání a hluk od malých kol. Díky délce a velkému úhlu přední vidlice se stroj nenechá jen tak rozhodit. O něco horší je to v zatáčkách, kde je komfortní podvozek naopak trochu na škodu. Pokud ale nebudete chtít prohánět superbiky a zvyknete si na malá kola, nechá se Kymco skrz serpentiny i městské uličky vodit bez problémů. Příkladně fungují i brzdy, pouze na levou páčku musíte více s citem, když přitlačíte na zadní brzdu více, než je zdrávo, zadní kolo se rádo blokuje. Je také zajímavé, že všechny tři skútry mají v sérii namontované opletené brzdové hadice.
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz