yamaha_mt09




Kymco x SYM x TGB aneb tři třístovky

Kapitoly článku

Sym Citycom je koncipován především jako městský skútr, čemuž napovídá i jeho název. Tomu je podřízena i ergonomie a jízdní pozice. Ta je hodně vzpřímená, aby měl jezdec dobrou kontrolu nad strojem a snadnou manévrovatelnost v kolonách. Sedlo je příjemné a neklouže, je poměrně tvrdé, i když nic hrozného. Řidítka jsou poměrně široká, ale mezi auty se v pohodě vejdete. Velice příjemné jsou kryty rukou vyčnívající z horní otočné části kapotáže, které dobře odvádí vzduch od rukou. Na nohy je také dostatek prostoru, přestože jezdec je má dost pokrčené. Plexisklo je dostatečně vysoké a i při mých 186 cm odvádí vzduch velice dobře.
Ovladače Symu, které má jezdec k dispozici, odpovídají standardům. Vše je při ruce a nic nepřekáží ani nechybí. Dobře čitelná je přístrojová deska, budíky na ní mají dobrý kontrast a ručičky se netřepou. Před ní je navíc několikacentimetrový plastový štít, který ji kryje před přímým sluncem a displej se všemi důležitými údaji je tak vždy dobře čitelný. Dobře jsou vidět i všechny kontrolky, bohužel zapnuté blinkry jsou doprovázeny zvukovou signalizací a jejich cvakání ve mně vyvolalo nostalgickou vzpomínku na Škodu 120. Díky závažím se do řidítek nepřenáší mnoho vibrací a zrcátka jsou velice dobře čitelná, i když jejich nastavení je tak trochu oříšek.
Tégébéčko je kompromisem mezi cestovním Kymcem a městským Symem. Posez je pohodlný a uvolněný, ale jezdec má stále kontrolu nad strojem. Sedlo je tu hodně měkké a jezdec do něj zapadne, potah sedla je ale trochu kluzký. Hodně zajímavá jsou řidítka s kruhovým logem TGB uprostřed. Místo plastové krytky by měla být k dispozici GPS navigace. Kdy se na náš trh dostane, však zatím není jasné. Přístrojová deska je na první pohled dobře zpracovaná a čitelná, otáčkoměr je tu zdvojen pomocí displeje v levé části. Zejména v noci, kdy vynikne modré podsvícení displeje, vypadá opravdu dobře. Zobrazuje samozřejmě všechny potřebné údaje včetně stavu paliva. To se dolévá hrdlem, které je trochu nešťastně umístěné na levé straně stroje. Dostat se tam s tankovací pistolí chce přeci jen trochu cviku. Displej je dobře krytý plastovým štítem proti přímému slunci.
Zrcátka jsou na TGB X-Motion hodně mohutná, což je pozůstatek předchozí generace tohoto skútru, který měl blinkry umístěné právě v zrcátkách. Vzhledem k ceně náhradních zrcátek, která často trpěla drobnými pády, nebo kolizemi byly směrovky přemístěny do přední kapoty pod hlavní světla. Veliké plus u mě TGB získalo za možnost zablokovat brzdovou páčku a zabrzdit tak přeci jen už dost velký a těžký stroj, který tak nemusíte v kopci parkovat na hlavní stojan.
Kymco Downtown je ryzí cesťák a na nějakého městského dělníka si rozhodně nehraje. Tomu samozřejmě odpovídá posez i celkové pojetí ergonomie. Sedlo je hodně velké a široké, zároveň ale akorát tvrdé tak, aby se rychle neprosedělo. Co mi na něm ale opravdu vadilo, byla tuhá přední část, která při tvrdém brzdění, nebo přejezdu velkých nerovností hodně tlačila. Řidítka jsou hodně sklopená, aby na ně jezdec v pohodlné pozici dotáhl. Pro nohy je na Kymcu dostatek prostoru. Kolmější plotny pro natažení nohou jsou ale spíš pro menší postavy, já jsem si pak koleny kopal do rukou a spíš než pohodlně tato jízdní pozice působila komicky.
Co má ale Kymco excelentní, je palubní deska. Dva velké zapuštěné budíky v chromovaných mřížkám a mezi nimi velký displej. V noci vše navíc červeně podsvícené. Za takovou palubku by se nemuselo stydět ledaskteré koncernové auto. Ovladače jsou standardní, nicméně Kymco má nastavitelné páčky, to se u skútrů taky jen tak nevidí. Oproti všemu ostatnímu působí trochu lacině klasická zrcátka. Svou funkci ale plní perfektně, takže ani zde vlastně není co vytknout.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist