globalmoto_duben_nolan




Kymco x SYM x TGB aneb tři třístovky

Kapitoly článku

Zatímco v ostatních ohledech jsou vlastnosti strojů velmi vyrovnané, z hlediska komfortu spolujezdce je to jinak, tady si vítězství za nejkomfortnější sedlo odnáší Kymco Downtown. Pohodlně natažené nohy spočívají na vlastní stupačkové části podlážky, i tady Kymco přebíjí své konkurenty. To vše je ovšem trochu zastíněno nelogickou montáží madel spolujezdce, která jsou v přední části tak těsně u plastů kapotáže, že se do mezery nevejde ruka v rukavici.
Na druhém-třetím místě je z hlediska komfortu TGB X-Motion s širokým a pohodlným sedlem. Vyklápěcí stupačky jsou široké a nabízejí příjemnou polohu mírně pokrčených nohou, byť o něco více než u druhých dvou strojů. Madla spolujezdce jsou zde o něco výše, to je příjemné při akceleraci, méně ale při brždění, ale nutno podotknout, že rozdíl je opravdu nepatrný.
Na téměř stejné úrovni pohodlí je SYM Citycom s o něco užším sedlem. Posaz i stupačky jsou tady více laděné do města než vyloženě na dlouhé cesty, Sym ovšem vede co se týče madel spolujezdce. V první kapitole jsem se musel pochvalně zmínit o jejich estetice, teď jim musím to samé přiznat co do ergonomie!
A jaký je závěr testu a kdo bude vítězem? Po důkladném zhodnocení a dlouhém jednání naší testovací poroty musíme konstatovat, že vítězem se stává celá trojice skútrů Kymco Downtown, SYM Citycom a TGB X-Motion. Závěrečné hodnocení totiž z velké míry vyplývá z preference zájemců o tyhle tři mašiny a z jejich přístupu k financím. Sym je o něco více zaměřený na město, Kymco zase lépe zabrnká na luxusnější a cestovnější strunu, TGB odvede práci na cestách i ve městě a díky nejnižší cenovce vám tolik neprovětrá peněženku. Vyhlašovat vítěze či pořadí by opravdu nemělo smysl, záleží jen na tom, jaké hledisko je právě pro vás to nejdůležitější a při koupi převáhne misku vah ve prospěch jednoho ze skútrů.

Technické informace



Model Kymco Downtown 300i SYM Citycom 300TGB X-Motion 300
Motor Kapalinou chlazený jednoválec Kapalinou chlazený jednoválec Kapalinou chlazený jednoválec
Objem 298,8 cm3 262,8 cm3 264 cm3
Výkon 24,1 kW (8000 ot./min) 16,9 kW (7500 ot/min.) 23,4 kW (8000 ot/min)
Sekun. převod VariátorVariátor Variátor
Rozměry v mm
(d x š x v)
2205 x 815 x 1390 2210 x 785 x 14852130 x 840 x 1380
Pneu přední 120/80-14 110/70-16 120/70-14
Pneu zadní 150/70-13 140/70-16 140/60-13
Brzdy přední/
zadní
jednokotoučová/
jednokotoučová
jednokotoučová/
jednokotoučová
jednokotoučová/
jednokotoučová
Nádrž 12,5 L 10,0 L 11 L
Výška sedla 775 mm 815 mm 790 mm
Hmotnost 179 kg (provozní)182 kg 160 kg (suchá)
Cena (1.6. 2010) 121 900 Kč 99 900,- Kč 91 990,- Kč

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist