Kymco x SYM x TGB aneb tři třístovky
Text: Jarda Ducháček , Matěj Oliva , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 1.6.2010 | Zobrazeno: 62 199x
Kapitoly článku
Zatímco v ostatních ohledech jsou vlastnosti strojů velmi vyrovnané, z hlediska komfortu spolujezdce je to jinak, tady si vítězství za nejkomfortnější sedlo odnáší Kymco Downtown. Pohodlně natažené nohy spočívají na vlastní stupačkové části podlážky, i tady Kymco přebíjí své konkurenty. To vše je ovšem trochu zastíněno nelogickou montáží madel spolujezdce, která jsou v přední části tak těsně u plastů kapotáže, že se do mezery nevejde ruka v rukavici.
Na druhém-třetím místě je z hlediska komfortu TGB X-Motion s širokým a pohodlným sedlem. Vyklápěcí stupačky jsou široké a nabízejí příjemnou polohu mírně pokrčených nohou, byť o něco více než u druhých dvou strojů. Madla spolujezdce jsou zde o něco výše, to je příjemné při akceleraci, méně ale při brždění, ale nutno podotknout, že rozdíl je opravdu nepatrný.
Na téměř stejné úrovni pohodlí je SYM Citycom s o něco užším sedlem. Posaz i stupačky jsou tady více laděné do města než vyloženě na dlouhé cesty, Sym ovšem vede co se týče madel spolujezdce. V první kapitole jsem se musel pochvalně zmínit o jejich estetice, teď jim musím to samé přiznat co do ergonomie!
A jaký je závěr testu a kdo bude vítězem? Po důkladném zhodnocení a dlouhém jednání naší testovací poroty musíme konstatovat, že vítězem se stává celá trojice skútrů Kymco Downtown, SYM Citycom a TGB X-Motion. Závěrečné hodnocení totiž z velké míry vyplývá z preference zájemců o tyhle tři mašiny a z jejich přístupu k financím. Sym je o něco více zaměřený na město, Kymco zase lépe zabrnká na luxusnější a cestovnější strunu, TGB odvede práci na cestách i ve městě a díky nejnižší cenovce vám tolik neprovětrá peněženku. Vyhlašovat vítěze či pořadí by opravdu nemělo smysl, záleží jen na tom, jaké hledisko je právě pro vás to nejdůležitější a při koupi převáhne misku vah ve prospěch jednoho ze skútrů.
Na druhém-třetím místě je z hlediska komfortu TGB X-Motion s širokým a pohodlným sedlem. Vyklápěcí stupačky jsou široké a nabízejí příjemnou polohu mírně pokrčených nohou, byť o něco více než u druhých dvou strojů. Madla spolujezdce jsou zde o něco výše, to je příjemné při akceleraci, méně ale při brždění, ale nutno podotknout, že rozdíl je opravdu nepatrný.
Na téměř stejné úrovni pohodlí je SYM Citycom s o něco užším sedlem. Posaz i stupačky jsou tady více laděné do města než vyloženě na dlouhé cesty, Sym ovšem vede co se týče madel spolujezdce. V první kapitole jsem se musel pochvalně zmínit o jejich estetice, teď jim musím to samé přiznat co do ergonomie!
A jaký je závěr testu a kdo bude vítězem? Po důkladném zhodnocení a dlouhém jednání naší testovací poroty musíme konstatovat, že vítězem se stává celá trojice skútrů Kymco Downtown, SYM Citycom a TGB X-Motion. Závěrečné hodnocení totiž z velké míry vyplývá z preference zájemců o tyhle tři mašiny a z jejich přístupu k financím. Sym je o něco více zaměřený na město, Kymco zase lépe zabrnká na luxusnější a cestovnější strunu, TGB odvede práci na cestách i ve městě a díky nejnižší cenovce vám tolik neprovětrá peněženku. Vyhlašovat vítěze či pořadí by opravdu nemělo smysl, záleží jen na tom, jaké hledisko je právě pro vás to nejdůležitější a při koupi převáhne misku vah ve prospěch jednoho ze skútrů.
Technické informace
|
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz