Test KTM 790 Adventure/R: Dvě mouchy jednou ranou
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: Martin Matula, KTM | Zveřejněno: 3.6.2019 | Zobrazeno: 49 751x
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: Martin Matula, KTM | Zveřejněno: 3.6.2019 | Zobrazeno: 49 751x
Umí jet vesnicí 50 na 3 i 4. Moje Suzuki 750 z roku 1992 to umí i na 6 a necuka se.. Ale bral bych ji, to ne ze ne
Mig_35 tak aspon poznam ten rozdiel jazdit v terene s 200kg motorkou a 140kg motorkou. Zjavne ty ten rozdiel nepoznas lebo si asi nikdy v poriadnom terene nebol, na polnacke ti je fuk kolko vazi motorka ze?...
Jo 990R s padákama je taky pěkně široká. Záleží kde člověk provozuje
ADV990R šířka ...640mm... a nezaznamenal jsem, za ty roky provozu, stížnosti na šířku...
ADV790R šířka i s chrániči ...650mm... a to u 790 je ta největší šířka podstatně výš než nejširší místo u 990...
Motorky jsou pěkné ale taky mám obavy s tou šířkou. Ale asi to většině lidem nebude vadit.
Deluxa, motocykl, který řidíš ty a pokládáš ho za lehký a zábavný váží o cca 5 kg méně. Ano, možná jsi směšný, ale podle mého hlavně zamindrákovaný a závistivý.
stráťa..vseobecne ludi dlho krmia hlupostami o 4tonovych motocykloch v terene
(vlastne to nie je ani zabavne ani smiesne...) potom z tohto pohladu je toto naozaj "nieco mensie". Suhlasim s sirr, mozno to vsetko funguje skvelo ale na pohlad je to strasne ohavna motorka. Svetlo neriesim ale tie vytrcajuce plastove nadrze nedam ani keby som sa posr.. Zatial som cital iba o problemoch tesneni (presak oleja) a plavaka v nadrzi.(palivomer) Na to ze je to nova 1. generacia tak to zbuchali asi celkom dobre...
Mě by nejvíc zajímalo kdy se ze stokoňovýho osmikila stalo "něco menšího"?
Co nějakej cesťák s výkonem tak akorát na nutný (a trochu nudný) přesun - vzhledem k legislativě se nabízí zhruba 35kw který už stačí i na dálnici, a opravdu offroad zaměřením. Něco jako bájná 390 adventure?
V 790 vidím spíš nástupce 990 než 640 adv.
Jako motorka je to určitě skvělá, ale já to přední světlo nedám, ani když se poseru...
velice pěkný test, s tím videem je to fakt super
a to Rko je teda docela boží, tu bych jako vážně rád zkusil
PETARDAK : jo, tomu rozumím že to faká jako revmaplechy...- jen teda na pohled je to strašná "zeď" ta šířka motoru + LaP strana nádrže..., to mi je přímo ohavný...
Tak si jí prdni do motorek na profil, rád juknu na nějaký info + foto...
Ať funguje ke spokojenosti
2sirr: projede
ta motorka je extra štíhlá, tak na pohled ta nádrž trčí moc, ale když si vezmeš metr, není to o nic širší, než třeba orámovaná ATAS..., nejširší místo je 0,5m nad zemí a celá nádrž je zespodu i zepředu "šípovitá" tak naopak, lecos rozhrne a na rozdíl od trubkových rámů nebo válců báwa, hladce sklouzne
a mj. perfektně chrání nohy
.. mouchy jistě má a srovnávacích testu s T700, A.T., ATAS, GS850 aj. se jistě záhy vyrojí hromady 
2KaMo: ta motorka je vynikající, přesně jak uvádí Vláďa na videu, zakládá novou třídu moto "rallye-bike" a vynikne hlavně když střídáš silnici a offroad
Já se snažím, mnou "odhalené" mouchy, uvádět sem, nebo do samostatné diskuse po videem... m.j. prosím PÁNI REDAKTOŘI, nebylo by fajn. ty dvě diskuse sloučit!?
Zajímala by mě jiná věc. Bylo by tolik optimismu a superlativ, kdyby vedle toho stála třeba Tenerka a Báwo??
Pokud ano, tak začínám šetřit a chci to! Jinak to je fakt povedený reklamní video, který přesvědčilo i nefanouška oranžových.
Projede to hlubší kolej od Lakatoše ,nebo se v ní zasekne jako boxer ?
Vaccel: Díky moc. Snažíme se, abyste to měli komplet a u většiny testů byla alespoň krátká jízda a statika.
Tady se musím přidat s mým komentářem
Ta videa, s parádní znělkou a Honzovým střihem, pozvedají Vaše testy o další kus nahoru. Pěkná práce, jen tak dál
soccer> KTM ho označuje LC8c
iVlada> jen pro upřesnění.. i tento řadový motor nese označení LC 8? Dik
PETARDAK> no jasně, ještě že jsme se o nich v Chorvatsku bavili...brzdy opravdu nejsou Bremba. Každopádně mi přijdou fajn a po stránce funkčnosti s tím nemám jediný problém. Díky za upřesnění a další postřehy!
V pátek jsem se krátce svezl ve Vídeňském zastoupení a motor mi přijde lehce nezábavný, především proti tradičnímu LC8, ale pro svůj účel bude asi naprosto funkční. Druhá věc je podle mého nutnost změnit trochu převod, protože dvojka je dost těžká. Tedy aspoň pro někoho jako já, kdo řeší výjezdy dvojkou:)
Sice se mi vzhledově nelíbí a cena je mimo můj budget, ale pro jistotu si zamluvím předváděcí jízdu
A asi máte chybku v katalogu - v technických údajích je sice stejnej výkon u obou verzí, ale při výrazně jiných otačkách, což asi není správně.
Ještě jednu věc (kterou Vláďa naštěstí nemusel testovat
) musím, po šestihodinové cestě ve slejváku z Bosny, maximálně pochválit, kombinace: "ne-eRkové plexi+těch pár spoilerů kolem světla+nádrž" fak velmi slušně chrání a odvádí vodu
Neb jsem "šťastný majitel" eRka
tak asi už nejsem zcela nad věcí, ale i když skoukneš testy všech možných světových novinářů (schopných rozcupovat kde-co) tak hýří jen superlatívy a třeba hodnocení "nejmenovaného redaktora" šest hvězdiček, u používané 5ti hvězdičkové stupnice o lec-čem hovoří...
velká možnost doladění posezu, je i variabilní 6ti polohová montáž řídítek
ale cestovně nepoužitelné
a plexi z obyč. verze to skvěle řeší
za necelé 2.5t... a naopak u moto za 350t považuji, jen softwarovou aktivaci rychlořazení za 10,5t od KTM za hloupý vtip
) musím Vláďu poopravit, perfektně fungující brzdy nejsou od BREMBO, ale no-name... a tady je, ale super že výrobce u př. i z. zachoval rozměr jako u BREMBO a tak je bohatá volba desek z druhovýroby a hlavně snadná nahraditelnost, třeba, někde ve světě
I to "nakopnutí" na předek, o kterém píše Vláďa, lze notně eliminovat povolením z. pružiny (která je dimenzovaná na nosnost 240kg!!! a já zvažuji i její výměnu...) a naopak přizvednutím předku, posunutím vidlí v brýlích (z výroby je vidlice cca 10mm vysunuta) a lehkým zvýšením předpětí př. pružin
A ano, plexi na Erku je stylovka
A neb jsem hlavně mechanik (a asi i trochu hnidopich
DZARDINO> Ahoj, test jsem komplet přečetl a Vláďovi tam vadilo tohle:
Mínusy:
- displej není až do kraje a některé údaje jsou hůře vidět - zvlášť na sluníčku
- nemožnost nastavení pérování u silniční verze
- pozice mašiny situovaná více na předek (přimluvil bych se o něco výše položený čumák)
- vzhled zrcátek u verze R
- plexi lze polohovat jen s nářadím
- pro nekonečnou debatu: možná cena (Tenéré -73tis/-100tis. ale menší výkon, AT - větší krouťák, F850GS a Tiger stojí cca stejně)
https://www.motorkar...torek&technika=1
Více detailů a negativ zjistíme v testu v ČR, až budeme mít stroj na týden na test a srovnáme ho s Tenéré 700 a naší redakční F850GS.
Podívejte se také na zkušenosti lidí z DB. Od toho to tam je:
KTM: https://www.motorka.../motorka/?mid=120820
BMW: https://www.motorka.../motorka/?mid=118603
Honda: https://www.motorka...13&s[model]=8317
Díky.
Slušnej test...ale že by tam motka byla bez chyby? Buďte i kritičtí...takhle svět nefunguje,