yamaha_demo_tour




Kawasaki Versys 650

Kapitoly článku

Design je nový v přední části skoro „ufonský“, ale to je asi právě ta odlišnost, kterou si každý zapamatuje. Další, co je trochu jinak, je ten výfuk ve spodu motocyklu, což mi přijde na toto skoro funduro až škoda, protože na občasných výletech na polní cesty asi dostane dost od kamínků zabrat. I když tohle stejně nepodporují silniční pneu.


Skoro bych řekl, že Versys vlastní recept na české „asfaltové“ cesty. Pohotově absorbuje všechny vlny a nerovnosti. Podvozek nezklame a pohltí i příčné nerovnosti. Lehce horší je to pokud na tento častý úkaz narazíte v náklonu. Nic, z čeho by jste měli mít vrásky, jen je to prostě více znát, protože předek se více potápí, než by bylo vhodné. Vedení stopy je přesné a řízení má slušnou odezvu. A právě proto všechny drobnosti rádi odpustíte, protože navíc měkčí předek na horších cestách ušetří ruce od rázů z nerovností. Táhlé zatáčky nebo utažené vracečky, všechno zvládá na výbornou. Navíc obutí je perfektně sladěno s jízdními vlastnostmi a asi bych těžko hledal pro Versys na asfalt lepší. Tyhle gumy D221 Versysu prostě sedí. Navíc podvozek je nastavitelný jak vpředu tak vzadu.


Motor je na svůj objem excelentní a energicky tahá za ruce. Odlepit předek od vozovky je snadné a není problém v zatáčce při náklonu a nevhodném přeřazení utrhnout gumu od asfaltu a trochu si zkusit krátký drift.
Neuvěřitelná se mi zdála i při tomto řádění spotřeba. Mě to vycházelo kolem 4,8 litru na velice „živých“ 100 km. Klidně si věřím v tvrzení, že pokud bych měl tento motor ve svém Transalpu, za nic bych ho nechtěl měnit. Nebo pokud by Kawa udělala něco podobného na drátěných kolech, má opět adepta na vysoké prodeje. I tak si myslím, že už teď čísla z Evropy hovoří jasně.
Zvláštnost je pro mne u přední brzdy. I pokud za ni vezmete jak zběsilci a přední guma začne pištět, stále nemáte pocit, že motocykl zastaví. Ovšem neměl jsem problém s nějakým dobrždováním, jde o rychlosti kolem 140 a výše. Může to být jen můj pocit, protože Versys vždy zastavil jak jsem očekával. Proto to označuji jako „zvláštnost“.
Pohodlí a jezdecká pozice je z mého pohledu víc než příkladná. Vydržel jsem za odpoledne nějakých 350 km bez větší únavy. Naprosto intuitivní ovládání, uvolněná pozice, velký prostor pro jezdce na sedle. Spolujezdec neměl také žádné vážné výhrady, jen prý trochu sklouzával po sedle dopředu.


Perfektně fungující přední štítek rozráží vzduch i při maximálce někde kolem 190. Naprosto spolehlivé je to i ve 140, kdy skoro nevíte, že nějaký aerodynamický odpor existuje. S testovanou BT sadou Supertooth jsem bez problémů hovořil a slyšel. Musím potvrdit, že slyšitelnost byla daleko lepší než na Transalpa s nízkým štítkem při této rychlosti.


Pokud se s Versysem svezete budete muset uznat, že je to hodně zdařilý kousek. Další jízdy vám už jen do paměti vryjí hodně hlubokou stopu, kterou si jistě vždy rádi zopakujete. Navíc, když si srovnáte cenu s tím, co tahle motorka dokáže, je jen málo proti, a i to jí rádi odpustíte, pokud ovšem zarytě nepreferujete jinou značku.

Marek Hrodek


Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist