husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Zanzibarman (0) napsal 02.12.2013 v 09:24

Moc pekny skutr a recenze me neodradila, zatim muj favorit

honza-velorex (4) napsal 02.11.2012 v 16:07

jean192: To si nemyslím, já neměl problém prodat stopadinu (SHáčko) do týdne bylo prodané.

Interceptor (108) napsal 02.11.2012 v 15:59

No já si myslím, že si nekoupí 250, protože cena. PCX i Wave ale asi kvalita za rozumnou cenu.

jean192 (153) napsal 02.11.2012 v 12:27

Ten objem má ešte jednu nevýhodu - problém pri následnom predaji. Ako bolo veľmi správne v článku napísané, puboši na to nemajú papiere, a tí, čo papiere majú, si kúpia rovno nejakú 250ccm, s ktorou sa dá aj cestovať.

Dovi (90) napsal 02.11.2012 v 11:41

 
"Těch změn oproti staré verzi 125 je dokonce více, namátkou jiné zadní pružiny, úprava centrálního stojanu (už neškrtá v náklonu), úprava prostoru spínací skřínky, jiný mechanizmus otevírání krytu nádrže apod."

Tím líp, a díky.

 
"To, že jsou jinak aktuální 125 a 150 shodné, plyne z logiky věci - je to masový lowcostový model, obě verze se bouchají na jednom místě, čili čím více jsou stejné, tím lacinější je vyrobit je."

Jasně, souhlas.
Akorát že ez začátku toho článku to tam je/bylo poněkud zmateně formulováno.
 

fleet.admiral (1) napsal 02.11.2012 v 10:59+1

Dovi > Těch změn oproti staré verzi 125 je dokonce více, namátkou jiné zadní pružiny, úprava centrálního stojanu (už neškrtá v náklonu), úprava prostoru spínací skřínky, jiný mechanizmus otevírání krytu nádrže apod.

To, že jsou jinak aktuální 125 a 150 shodné, plyne z logiky věci - je to masový lowcostový model, obě verze se bouchají na jednom místě, čili čím více jsou stejné, tím lacinější je vyrobit je.

Dovi (90) napsal 02.11.2012 v 10:39

 
fleet.admiral > Díky, tím už je to jasný.

Čili obě ty nové (letošní) PCX 125/150 se liší od starších PCX v těch mnoha změnách (vylepšeních) popsaných v bodě 1.

A s tou spotřebou - na těch mých 1.5 l/100 km (a to oblečenej na motorku vážím přes 100 kg) u Hondy CBF 125 se musím hodně krotit a na pětku zbytečně nepřekračovat na okreskách cca 60 km/h. Tuto rychlost (při jízdě na spotřebu na CBF 125) překračuju vlastně pouze před kopcem, abych byl i delší kopec schopen vyjet na pokud možno co nejvyšší zařazený kvalt.
Takže zázraky se samozřejmě nedějí, ale je fajn vědět, že se s dnešní moderní a slušně zajetou dvácou dá jezdit i opravdu extrémně úsporně a hodně si tak prodloužit v případě potřeby dojezd.
 

Mareckin (8) napsal 02.11.2012 v 10:10

neznamyScooterD (1088) napsal 02.11.2012 v 09:58

hlavní nevýhodou je díky rozměrům minimální ochrana před větrem, nicméně na skákání po městě to není velkej handicap.

fleet.admiral (1) napsal 02.11.2012 v 09:19

Dovi > Letošní PCX 125 a 150 jsou identické, liší se jen obsahem a výkonovými parametry. Spotřebu mám u 125ky 2,35 l/100 km, a to jezdím šetrně k motoru (zatím má cca 650 km), ale dynamicky a po záběhu 500 km i rychle (top speed naměřený GPS 110 km/h na rovince). Na delší trase (200 km s přestávkou) jsem se dostal na rovných 2,1 l/100 km.

Dovi (90) napsal 02.11.2012 v 08:39

 
Jinak ale co se PCX celkově týče, palec nahoru.

A tu uváděnou spotřebu (a při troše té snahy možná i ještě o něco lepší) taky nemám důvod firmě Hondě nevěřit. Mám mj. Hondu CBF 125 (4T pětikvaltová dváca se vstřikem) a jezdím s ní po okreskách kochačky a "na spotřebu" dlouhodobě za 1.6 l/100 km (průměr za mnou na ní najetých resp. měřených cca 5000 km). Rekord mám pod 1.5 l/100km - dojezd na její cca 14 litrovou nádrž byl mezi dvěma dotankováními 964 km, přičemž výrobce u CBF 125 uvádí v reklamních materiálech dojezd na nádrž "až" 600 km.
 

Dovi (90) napsal 02.11.2012 v 08:33

 
Díky za článek, ale ty rozdíly mezi oběma verzemi se mi zdají popsány trochu nejasně:

1.
"Honda PCX 125 letos dostala o trochu silnějšího sourozence. Zákazník si teď může připlatit za pár koní navíc - rozdíl stopadesátky od stopětadvacítky dělá přesně tři tisícovky za 3 koně přidaného výkonu, a přidané 2 Nm točivého momentu jsou v ceně jako bonus. Honda ale rozšíření nabídky neodbyla pouhým převrtáním čtyřtaktního jednoválce. V japonském R&D pořád dumají jak snížit spotřebu, hlučnost, provozní náklady a škodlivé emise, a tak přišli s celou řadou nových technologií, které souhrně označují zkratkou eSP (enhanced Smart Power). Jiná ložiska, předsunutá osa válce, lehčí píst - zjednodušeně řečeno, veškeré úsilí konstruktérů se soustředilo na snížení vnitřního tření uvnitř motoru, čímž se logicky snížila spotřeba a zlepšil průběh výkonu."

2.
"Dobrá zpráva je, že o žádnou z inovací není ochuzena ani Honda PCX s motorem 125 ccm.
[...]hlavní impuls k převrtání PCX na 153 kubíků přišel pravděpodobně z Ameriky, kde je v některých státech minimálním objemem k jízdě po dálnici."

Liší se tedy ta PCX 150 od PCX 125 jenom tím větším objemem motoru (viz 2.bod) nebo se neliší jenom tím pouhým převrtáním, ale i spoustou dalších změn (viz 1.bod)?
 

fleet.admiral (1) napsal 02.11.2012 v 08:26

Slabiny, které autor hledal a nenašel: přehozené ovládání blinkrů a klaksonu, atypické žárovky v hlavních světlech (nejdou sehnat jinak než v originálu po 1 000 Kč/ks, jsou tam 2). A mnoho lidí nadává na ten bobek na sedadle, ale mně naopak vyhovuje. Mám teda už inovovaný letošní model 125ky a až na ty blinkry s ním u mě panuje maximální spokojenost.




TOPlist