globalmoto_duben_nolan




Honda CB600F Hornet

Kapitoly článku

Další názor


Asi nebudu jediný komu po představení nového Horneta na velkolepém gala večeru v Musical Theatre na břehu Rýna minulý rok spadla čelist dolů. Tohle má být nový CB600F Hornet? Změny v designu jsou prostě radikální a je zde úplně nový motocykl. Jak se ale bude líbit? Tábor příznivců se dělí na dvě skupiny, jedna je nadšena, druhá rychle dokupuje poslední modely roku 2006. Jen čas a prodejní čísla ukáží, jestli se slova Hondy, že jde o nadčasový design, potvrdí, nebo ne.
Vaše případné pochybnosti o designu ale rychle rozpustí první jízda na této novince. Motor a jízdní vlastnosti jsou na skvělé úrovni a vy máte pocit, že ovládáte nějakou lehkou, ale výkonnou dvěstěpadesátku. Točivost motoru je bezbřehá a vám se zdá, že tenhle sršeň nemá v otáčkách nikdy dost. Prostě tohle se povedlo a pokud se vám nový Hornet libí, není co řešit.
Jarda



Názor dalšího redaktora


Jako bývalý majitel Horneta (2003) jsem se na svezení na modelu 2007 velmi těšil. Po představení prvních fotografií jsem byl z nového designu, mírně řečeno, rozpačitý - klasické prvky jsou pryč a Honda se rozhodla pro inovaci všeho, co bylo pro Horneta typické.
Moderním tvarům teď dominuje protáhlý světlomet, subtilní podsedlovka a krátká koncovka výfuku. Při setkání naživo působí novinka o něco lépe - přesto jsem si na nový vzhled ještě nezvykl. Ale ihned po usednutí za řídítka jsem se cítil jako doma – všechno padne do ruky stejně dobře jako u staršího modelu a i když pocitově je motorka o něco menší, se svými 184 cm jsem neměl žádný problém.


Tradičně dobrou ergonomii tak kazí pouze extrémně nízko umístěná zpětná zrcátka, ve kterých není vidět kromě loktů téměř nic. Každý pohled zpět znamená pokrčení a naklonění se do strany, což bude problém hlavně pro vyšší postavy. Možná tím chtěli konstruktéři říct, že budete s novým strojem tak rychlí, že pohled zpět nebude potřeba, ale nejen já bych asi přivítal funkčnější umístění. Přístrojová kaplička si svým tvarem zaslouží spíš označení „budík", jinak je kombinace digitálního tachometru a analogového otáčkoměru přehledná a snadno čitelná.


Motor z nového CBR600RR byl tradičně seškrcen pro lepší průběh v nízkých otáčkách, ale výsledná porce 102 koní je pro malý naked bike víc než dostatečná. Síla motoru je znát už od nízkých otáček a nárůst výkonu je velmi plynulý bez jakýchkoli negativních projevů nově použitého vstřikování. Zůstává ochota k vytáčení, navíc provázená „dospělejším" zvukem z nové koncovky výfuku, nezvykle umístěné pod motorem.


Většímu výkonu odpovídají i třípístkové brzdy (u verze s ABS) místo dosavadních dvoupístkových. Kompaktní uspořádání všech hmotných částí co nejblíž k těžišti se pozitivně projevilo na zvýšené ovladatelnosti a i přes prodloužený rozvor je nový model ještě obratnější. I po krátkém svezení si troufám říct, že se ve své třídě stane králem zatáčkovitých tratí. Celkově mě nový Hornet nepřesvědčil svým designem, ale jinak neztratil nic ze své chuligánské povahy – naopak nabízí ještě více zábavy, i když trochu na úkor praktičnosti. O spokojené majitele určitě nebude mít nouzi.
Martin Kabátník

Názor majitele - modelový rok 1998


Hondu Hornet jsem si koupil v květnu 2005. Před Hornetem jsem měl ZX-6R 1999 a Monstera 600 1999, Monster byla moje první velká motorka, na které jsem se naučil asi nejvíc. Po Ninje jsem si chtěl koupit zase supersport, ale finanční důvody mi v tom zabránily. Věděl jsem, že musím sehnat něco kolem 90.000 Kč, v dobrém stavu, atraktivní, štíhlou, co nejmladší, spolehlivou a zároveň aby odpovídala výkonům které podávám :o).
Už když jsem vybíral Monstera, tak jsem koukal po Hornetu, ale v té době stál ještě dost. Vybíral jsem z naháčů od roku 1998, všem parametrům, které jsem jmenoval, mi přišel Hornet nejvíce vyhovující. Navíc jak jsem spatřil toho svého, bylo rozhodnuto. Sice rok 1998, ale 100% stav a jako od Hondy dovezený. Při prodeji je bohužel ale dost handicap ročník a najeté kilometry. Každý chce co nejnovější a když už kouká po tomto roce, tak si myslí, že bude mít najeto dvacet tisíc. Ale zpět k modelu.




Hornet přišel na trh právě v roce 1998 jako sportovně laděný naháč s motorem supersporta a poladěným krouťákem o něco níže, jak už to tak bývá u nudistů. Motor začíná silněji táhnout od šesti tisíc a od osmi už začíná legrace. U svého stroje jsem vyměnil zadní rozetu, která je o dva zoubky větší. Hornet není o maximálce, ale o ovládání a hraní, takže pro mě ideální volba s tou rozetou. Od té doby jde v šesti tisících na zadní raz dva. Při ostrém rozjezdu se zvedá do vzduchu předek sám. Podvozek je pro mě celkem měkký, předek jsem vypodložil (podložka 50 mm) a zadek jsem nastavil na nejtvrdší, bohužel nijak jinak není podvozek nastavitelný. Páteřový rám při se ostré jízdě, ale i při svižné jízdě s více než méně lehkým spolujezdcem, dost kroutí, to ale způsobuje i to odpružení. Zvláště ve dvou mají řidítka při zrychlování na nerovném povrchu velkou tendenci kmitat. Z části to vyřeší širší řidítka, lépe se alespoň udrží, zlepší se o hodně také ovladatelnost, ale nejlepší je tlumič řízení. Ten se ovšem na Hornetu objevuje, co vím, velmi málo.


Myslím si, že Hornet je velmi dobrý stroj na začátek, možná až moc divoký, ale na druhou stranu se s ním dají na dobrém povrchu dobře naučit zatáčky a zkušenosti pak využít na silnějším stroji. Co se cestování týče, tak není problém, jen je nepříjemné vibrování kolem šesti tisíc (bohužel nevím jaká rychlost to je na šestku s běžným převodem), vítr do 160ti je pro mou postavu (175 cm) vždy v pohodě, potom podle toho, jak moc fouká, jde i přes dvěstě v klidu. Ale když to venku fouká, tak už je celkem problém i okolo těch 160ti. To z části řeší štítek, ale to pak Hornet ztrácí na svém stylu.


Co se spotřeby týče, plně záleží na stylu jízdy. Dokázal jsem na nádrž ujet 150, ale i 300 kilometrů. Nyní mám najeto skoro 39 000, při koupi počítadlo ukazovalo 25 000, za tu dobu jsem vyměnil pouze dvakrát olej vč. filtrů, jednu přední a dvě zadní pneu a řetězovou sadu. Jezdím s ním skoro stále a navíc skoro vždy svižně. Jinak naprosto spolehlivá a zábavná motorka za příznivou cenu, která v dubskejch hezky zatopí mnohem silnějším strojům. Dá se na ní naučit vše.
Roman Podhajský

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist