husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CB 600 F (r.v. 99 a S verze 00)

Exkluzivní naháč od Hondy přišel poprvé na trh v předloňském roce a udělal na mnohé obrovský dojem. Nasadil konkurenci laťku velmi vysoko, především svým vysokým výkonem, jednoduchým pěkným vzhledem, dokonalým pohodlím a nynější cenou 229 tisíc korun.

Kapitoly článku


Dravost tohoto motocyklu spočívá - jak jinak než - v pohonné jednotce. Motor pro CB 600 F Hornet byl použit ze staršího typu supersportu CBR 600 F a samozřejmě patřičně předělán. Jedná se o vodou chlazený řadový čtyřdobý čtyřválec s výkonem sníženým na 96 koní a maximálním točivým momentem posunutým do nižších otáček. Motor je zavěšen do páteřového rámu. Všechny čtyři válce jsou svedeny do společného výfuku, jehož tlumič je efektně vyveden pod sedlo, přikryt nerezovým krytem a vydává po celý rozsah otáčkoměru příjemný zvuk. S převodovkou lze lehce a přesně řadit. Podvozek je dostatečně tuhý a svým krátkým rozvorem a celkovou hmotností 176 kg umožňuje snadnou a rychlou ovladatelnost. Odpružení je také na vysoké úrovni, i když na některých rozbitých českých silnicích se přední kolo nepříjemně rozkmitá.


Při prvním nasednutí na tento motocykl vám okamžitě dojde, že sedíte na sportovní motorce, protože nohy máte vysoko nad zemí a jste opřeni do řidítek. Sedlo je ale příjemné jak pro řidiče tak pro spolujezdce a není problém vydat se na delší vzdálenosti i ve dvou. Problém je spíše se zavazadly, protože zde není příliš objemný úložný prostor. Hornet se velmi dobře naklápí v zatáčkách díky jeho širokým pneumatikám, které jsou shodné s obutím devítistovky CBR 900 RR Fireblade. Když se motocykl vytáčí od nízkých rychlostí, za chvíli se ručička na rychloměru vyšplhá přes 200 kilometrů v hodině. Vyšší rychlost se také projeví na spotřebě: není problém dostat se na 9 litrů. S Hornetem se dá ale jet i klidná vyrovnaná jízda a spotřeba pak o něco klesne. Při našem testu jsme jezdili za 7 až 8 litrů na 100 kilometrů. Motocykl je brzděn vpředu dvou- a vzadu jednokotoučovou brzdou. Ty sice nejsou tím nejlepším, ale pro tento druh motocyklu zcela postačují.


Na řídítkách je vše pěkně po ruce a kontrolní body včetně rychloměru a otáčkoměru s dole uloženým teploměrem jsou dobře viditelné. Jediné, co jsem postrádal, byl palivoměr. Vzhledově působí motocykl pěkným dojmem. Příjemná modrá barva, chromovaná kulatá zrcátka a dva kruhové budíky uložené v pochromovaném pouzdře jsou jistě atraktivní pro mnoho lidí.

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist